Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

22 Eylül, 2008

Salcali biftek ve Amerikan püresi



Blogumda etli yemek tariflerimin hemen hemen hic olmadigini farkettim.Aslinda bunun anlamli bir nedeni var.Belki ilerleyen zamanlarda paylasirim sizinle.......
Benim icin yine hazirlanmasi cok pratik olan bir tarif daha.......
Herseye cok basit ,yapimi cok kolay demeye basladim.Ya ben hizlandim yada zaman yavasladi ne dersiniz?
Ramazanin bu son günlerinde buruk bir yalnizlik beni bekliyor.Aslinda basarabilirim dedigim yalniz gececek bu günlerin baslangicinda bile kendimi bir garib hissetmeye basladim.
Sanirim bu son günlerde kendime iftarda sadece corba pisirip,eski türk filmlerini elimde mendille seyredecegim.



Salcali biftek ve Amerikan püresi:


Salcali biftek icin:

Malzemeler:

  • 1 kg biftek
  • 2 tane domates
  • 1 tane kuru sogan
  • 2 tane yesil biber
  • 2 dis sarimsak
  • 1 yemek kasigi salca
  • tuz,karabiber,kekik
  • 3-4 yemek kasigi siviyag

Yapilisi:
biftekleri siviyagda arkali önlü hafifce kizartin.Daha sonra bir tencerenin icine alin üzerine irice dogradiginiz sogan ve biberleri,domatesleri sarimsaklari salcayi ve baharatlari ilave edin.Üzerini gececek kadar suda ilave edip etler yumusayincaya tamamen suyunu cekip yagini birakana kadar pisirin.

Amerikan püresi :
Tarif Oktay usta´nin

Malzemeler:
4 patates
1 su b. krema
karabiber
muskat
tuz

Yapilisi:
4 adet patatesi küp olarak kesin.Tencereye patatesleri alın üzerine patateslerin üzerine geçmeyecek kadar su ilave edip suyunu çekene kadar pişirin.Suyunu çektikten sonra üzerine ocaktan alın.Üzerine muskat rendeleyin tuz ve karabiber ilave edin.Üzerine 1 su bardağı kremayı ilave edip karıştırın.

29 Comentários:

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm harika görünüyorlar amerikan püresinide ilk kez duydum cnm
ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

selam bacım ellerine sağlık nefis bir görüntü var eminim lezzetide öyledir sağlıkla kal

Adsız dedi ki...

merhabalar canım,
öncelikle yalnızlık günlerinin başlangıcı derken neyi kastettiğini anlamaya çalıştım ama bayağı bir aşağılara inmeme rağmen bu konuda bişey bulamadım.neden yalnızlık başlangıcındasın canım ya.üzüldüm resmen.
tarifin harika bu arada ama şu konuyo bir açıklık getirsek memnun olacağım.
sevgilerimle.
sebilay.

NiNo dedi ki...

mm cok lezzetli gorunuyor ellerine saglik

Unknown dedi ki...

Canımmmm ben hergün uğrayıp yorum yapıyorum ama sen birgün olsun glmedin kırılıcam artık sanırım,her zaman ki gibi enfes olmuş ellerine sağlık,hayırlı iftarlar dilerim..

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Ellerine sağlık. Çok leziz olmuşlar.

NİLÜFER dedi ki...

YEMEKLER SÜPER ELİNE SAĞLIK CANIM AMA YALNIZLIKTAN KASTIN NE ANLAYAMADIM ÇOK ÜZÜLDÜM KÖTÜ BİRŞEY YOKTUR UMARIM SEVGİLER

Hansa dedi ki...

Her şey iyi hoşda niye yanlız kaldık onu anlamadım...???

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

şeker'cim ellerine sağlık.nefis görünüyor.

Lezzet Gemisi dedi ki...

merhaba elma şekeri... ziyaret ve yorumuna teşekkür ederim. tarif süper. ellerine sağlık. hayırlı ve bereketli sahurlar dilerim. sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım ne güzel olmuş bifteklerin..sosu bile hazır..
ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

selam canım..neden yalnız kalacaksın onu anlamadım..yemeğe gelince her zamanki gibi harika eline sağlık..

Adsız dedi ki...

ben geldim bennnn olley ameliyatım şükürler olsun güzeldi izin çıksın herşeyi herşeyi yicem :)ellerine sağlık blog geziom canım çekiyoo :D

Adsız dedi ki...

Hımm, nefis bir öğün yemeği. Püre muskat ile değişik olabilir püre, deneyeceğim.
Ayrıca arkadaşım seni sobeledim. Sorular sitemde. Şimdiden teşekkürler.

SARI PAPATYALAR dedi ki...

slm şekercim bence asıl yalnızlık kalbinde kimseciklerin olmamasıdır kalbimiz sevdiklerimizle atıyorsa bütün yalnızlıklar yalnız kalmaya mahkumdur yemeklerinde harika olmuş ellerine sağlık sevgiler

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Tam oğlumun ağzına layık bir yemek. Bayılır et yemeklerine :)


Sevgilerimi gönderiyorum.

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık canım bizim ev ahalisinin ağzına göre tamda:)) bayılırlar sevgiler

sevimin sayfasi dedi ki...

mmmmh canim nefis görünüyor, tam benlik bir yemek olmus,
ellerine saglik

Adsız dedi ki...

Selam cnm. yorum icin ayrica tsk. ediyorum ve ellerinize saglik goruntu harika ve eminimki tatida oyledir sevgiyle kalin

Adsız dedi ki...

canım elmaşekerim, yalnız olurmusun biz varız burda..

et yemeğin patates püren pek güzel olmuş..

ellerine sağlık canım benim

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Çok güzel bir menü olmuş , ellerine sağlık...

egeli dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ,BÜTÜN TARİFLERİN BİRBİRİNDEN GÜZEL,MİDYE TATLISINA BAYILDIM...SEVGİLER

Unknown dedi ki...

elma sekerim canimm harika gorunuyor iftar sofralarina layik.
olmus.
zaten senin tum tariflerinin hepside degisik ve guzel oluyor cok begeniyorum.
ellerine saglik canim.
sevgilerr.

dilek dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel tariflerin var.biftek ve ameriken püresi harika olmuşlar...
sevgiler...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Elmaşekeri, nefis görünüyor.. Muskatı çok duyuyorum da henüz tanışmadım :) Yalnız günlerinde umarım blogun ve bizler sana destek olabiliriz..

Cafe Gusto dedi ki...

Ellerine sağlık.Bende bifteği böyle tercih ediyorum..sevgiler..

TAZE NANE dedi ki...

Yemek çok güzel görünüyor. Tek kelimeyle enfes. Ama yalnızlığın ne. Sakın yanlış anlama ben yazından ötürü sanki aşktan sebep biraz kırık bir kalbin olduğunu hissettim. Duygusal bir süreçte gibiydi sözlerin. Sözlerini umarım yanlış anlayıp yorumlamamışımdır. Affına sığınıyorum. Sevgilerimle TAZENANE

inci dedi ki...

canım arkadaşım, bayramını şimdiden kutlarım...yine nefis tarifler eklemişsin...afiyetler olsun,sevgiler...

ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI dedi ki...

Merhaba sevgili Elma Şekeri:)
Mmmmm çok güzel olmuşa benziyor ellerine sağlık:)
Bu et yememek sağlıksal bir sorun mu yoksa sevmemekle ilgilimi?
Bu arada önemli bir hatırlatma yapayım muskat püreye gerçekten çok yakışır ancak asla asla çok kulanılmaması gerekir çünkü muskat göründüğü kadar masum değildir haberiniz olsun çok fazla kullanıldığında afyon etkisi yaratır ve tansiyonu düşürür.
SEVGİYLE KAL...
GELMİŞKEN HAYIRLI BAYRAMLAR DİLİYORUM.

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008