Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

30 Mayıs, 2008

carsaf Böregi


Carsaf böregi az malzemeli ve çok kolay yapiliyor hemde tadi nefis oluyor hele ispanaklisi benim favorim.Incecik ve çitir çitir bu böregi paylasmak istedim sizinle.........
Ayrica bu tarifimi arkadasimiz Keyiflimutfagim P.D.Ç.S.Etkinliğine de gönderiyorum..Tesekkürler
Malzemeler:

1kg un
aldigi kadar su
1 yemek kasigi nisasta
1 yemek kasigi siviyag
tuz
Arasini yaglamak icin sivi yag
üzeri icin:1 yumurta sarisi biraz sivi yag
İçi için:
Yarim kg ispanak
beyaz peynir
tuz
1 tane kuru sogan

Yapılışı:
Un,tuz,nisasta ve ilik su ile kulak memesi kivamaninda hamur yogurun sonra 6-7 parçaya ayırın. Her bezeyi merdane yardımıyla 30cm çapında açın. Bir kenarda bezeleri bolca yağlayıp 15-20 dk dinlendirin.Hamur dilenirken iç malzemeyi hazırlayın.. Ispanaklari temizleyip yikayip dograyin yemeklik dogranmis sogani ve peyniride ilave edip birazda siviyag ekleyip harmanlayin. Dinlenmiş olan bezeleri tek tek temiz bir sofrabezi yada carsaf üzerinde kenarlarından çekiştirerek büyütün.Hamuru açtıktan sonra iç harcımızı koyup sofra bezinin bir ucundan tutarak yarısına kadar irice bir rulo yapalım. Daha sonra karsı tarafınada aynı işlemi uygulayın ortadan 2 ye bölün.Diğer hamurlara da aynı işlemi uygulayın. Böreğimiz bittikten sonra üstüne yumurta ve yağ karışımı sürüp, önceden ısıtılmış orta dereceli fırında üstü kızarana kadar pişirin.Afiyet olsun…..

Not: rulolar irice oluyor...

36 Comentários:

antepası dedi ki...

Arkadaşım görüntü mükemmel.Hiç yapmadım vakit darlığından.Ama bir gün istiyorum.Eline sağlık

Betül KAVAL dedi ki...

ellerine sağlık börek harika gözüküyor. banada arkadaşlarım çok çeşit hazırlıyorsun deyip gelmek istemiyorlar :))

sevgiler

sevgi dedi ki...

Börek harika görünüyorr.Ellerine sağlık canımmm

zarpandit dedi ki...

yahu ben bu börek çok uğraştırır diye biliyordum:)
demek yanlışmış:)
ellerine sağlık canım:)
hayırlı cumalar..

Adsız dedi ki...

selam canım yine harika bir tarif eline sağlık nefis olmuşş hayırlı cumalar dilerim sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis olmuş canım ya yanında ayranla ne güzel gider bu şimdi
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

off offf demek istedim.

Yahu ne güzel olmuş bayıldım.. ellerine sağlık hayatım.

Nişassta çok değişik geldi. Sıcacık sevgiler.

Kalkıp yapmamak için kendimi zor tutuyorum :)

www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

selam canım..beninde favorim ıspanaklı börek..eline saglık börek nefis görüüyor..sizlere afiyet olsun..sevgilerimle.

akasyakokusu dedi ki...

hımm valla çarşaf marşaf adı ama görüntüde lezzetide nefistir.
eline sağlık canım pek güzel olmuş.

kirazdünyası dedi ki...

tek kelime ile nefis görünüyor...
ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Canımmmm her zaman ki gibi muhteşem bir lezzer daha paylaştığın için teşekkürler,öptümmm

Begüm dedi ki...

Harika görünüyor böregin. Ellerine saglik canim. Bütün tepsiyi ben bitiririm herhalde :)

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Çarşaf böreğini ben de çok severim ama benim ki pırasalı olacak:)) Yarı Arnavutum ya ondan herhalde:))

Ellerine sağlık,

Sımsıcak sevgiler.....

Yaren dedi ki...

Ben bu aralar pc ye pek ugrayamiyorum.Sayfan hayirli olsun yeni gördüm,cok güzel vede ferah olmus,güle güle kulan canim.Carsaf göregine zaten diyecek fazlaca bir söz yok resim fazlasiyla gösteriyor.Süper canim ellerine saglik ve afiyetler olsun.Sevgiyle kal:)

made in funda dedi ki...

eline sağlık nefis bir börek olmuş canım..

Mebrule dedi ki...

Bir boregin kitirligi fotografa bu kadar mi yansir :) Cok begendim canim, ellerine saglik...

Iyi haftasonlari...

Adsız dedi ki...

canım çooook lezzetli görülüyor ben yapmadım hiç ama annem yapar hep ellerine sağlık süper

Adsız dedi ki...

Ispanaklı peynirli böreğe taparım ben harika oluyor gerçekten de.
Ellerine sağlık!!!

Adsız dedi ki...

elinize saglik harika bir börek olmus

pelince dedi ki...

Nefis nefis,bu maharet istiyor işte,ellerine sağlık..
Sevgiler..

ayşegül mutfakta dedi ki...

çıtır çıtır bir börek olduğu herhalinden belli eline sağlık canım

Disalce dedi ki...

tatlım ellerine sağlık....

harika bir görüntü....acıktırdı beni...

Adsız dedi ki...

slm ellerinize saglik harika goruntu mutlu aksamlar diliyorum

Adsız dedi ki...

selam canım,
ellerine sağlık biz de çok severiz çarşaf böreğini yapımı da çok pratik sevgiler:))

sefertasi.blogcu.com

karakazan dedi ki...

Bayilirim carsaf böregine,aslinda carsaf degil bütün börekleri cok severim.Süper görünüyor canim eline saglik.Iyi hafta sonu dilyiorum,sevgiler.
serap.

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık, böreğin çok güzel görünüyor.Bu sene bloglarda sık sık bu böreği gördüm ben de birara yapmayı düşünüyorum.Sizlere afiyet şeker olsun, sevgilerimle iyi pazarlar diliyorum...

LeYYa dedi ki...

merhaba elmaşekeri .seni beklerken bi baktım ben gitmişim))neyseki yine buradasın.bütün tariflerine ve de resimlerine hayranlıkla baktım.hepsi birbirinden güzel lezzet ve resimler..eline sağlık arkadaşım.

Unknown dedi ki...

canim carsaf boregini arkadaslarda goruyorum goruntusune hayran kaliyorum zordur diye tarini almmaistim ama senin tarifi zannedersem yapabilirim cok guzel anlatmissin mutlaka deneyecegim.
ellerine saglik canim cokkk nefis gorunuyor.
sevgilerimi biraktim.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

mmmh nefisss görnüyor canim ..ellerine saglik ...

kocaman sicacik sevgilerimle ...

Adsız dedi ki...

ellerıne saglık canım harıka olmus.. enfes.. afıyet olsun sıze..
ıyı haftalar dılıyorum..
sevgiler..

http://fatostuncay.blogcu.com/

sevimin sayfasi dedi ki...

böregin görüntüsü mükemmel,
bi türlü yapmaya cesaret edemiyorum yapmaya sonra bu nefis böregi ekranda gördügümde yapisi kaliyorum ekrana
artik bende yapsam iyi olur...
nefis olmus
ellerine saglik canim

aslı'nın mutfağı dedi ki...

İnanılmaz güzel bir fotoğraf.. Nerdeyse ekranın içine dalıp dilimi alacağım :) Ellerine emeğine sağlık..

Adsız dedi ki...

Cok nefis bir börek olmus, ellerine saglik canim. Sevgiler.

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim eline saglik.
Benimde favori böregim carsaf böregidir.
Cok güzel görünüyor.
sevgiler.

Latin Amerikadan Lezzetli Yemekler dedi ki...

slm sevgili elma sekeri
boreginiz cok guzel gorunuyor ellerinize saglik. Bende hemen denemek istiyorum.Ben bir defa denedim fakat biraz
kuru oldu neyapa bilirim kurumasini onlemek icin
acip rulo yaptim heralde ince olduki biraz yirtildi:)
tam olarak fotosunu gorebilirmiyim
cok tesekkurler

elma şekeri dedi ki...

merhaba aysegül yorumun icin cok tesekkür ederim böregin tam fotosunu istiyorum demissin ama malesef elimde suan mevcut degil.Böreginin kurumasi belki biraz daha ince yapmandan üzerine koydugun harcin az yada yaginin az olmasindan meydana gelmis olabilir.Benim rulolarim irice oluyor yani iyice sIki sIkI sarmiyorum.
Umarim güzel bir börek elde edersin.
Sevgilerimle.....

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008