Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

04 Mayıs, 2008

sogan dolmasi



Sogan dolmasini ilk yapisimdi tam istedigim gibi olmadi ama tadini cok sevdim.Bir dahaki yapisimda hatalarimi telafi edecegimi düsünüyorum.Büyük sogan yerine kücük soganlar kullaninca biraz zorlandim dogrusu.Ben kiymali dolmalardan pek hoslanmiyorum genelde zeytinyaglilar tercihimdir.Sogan dolmasinida onun icin zeytinyagli yaptim...Olurda
birgün sizleri ziyarete gelirsem duyrulur sarmalarimi,dolmalarimi zeytinyagli yapin emi :)


Malzemeler:
7 tane sogan
7 yemekkasigi pirinc
1tane harci icin dogranmis sogan

1 yemek kasigi salca
1 cay kasigi biber salcasi
kimyon,tuz,karabiber,pulbiber,kurunane


Yapilisi

Soğanların kabuklarını soyup bicakla basindan altina dogru derin bir kesik atarak kaynar suda 5 dakika haslayin.Birkenara alip icini hazirlayin.Bir tavada önce siviyaginda soganlari hafif pembelestirin,salcasini pirincini ve baharatlarini katip 3-4 dakika kavurun.Soganlari tek tek katlarindan ayirin ,icine pirincli harctan koyup sarin.Bir tencereye dizip üzerine yaklasik bir su bardagi kadar salcali ve siviyagli sicak su ilave edip.Kisik ateste arasira kontrol ederek pisirin.

28 Comentários:

EZGi :)) dedi ki...

canım bende bayılırım soğan dolmasına enfes görünüyor ellerine saglık kocaman sevgiler

uygarimizlahayat dedi ki...

Canım bende zeytinyağlılara bayılırım, hem dolmalarda, hem yemeklerde, etli,kıymalı yemekler hiç ama hiç tercihim değil... Bende soğan dolması yaparım ama daha büyük soğanlardan, senin ki de harika olmuş ellerine sağlık...

NiNo dedi ki...

canim ne sirin olmuslar ama cok ugrasmissindir dimi nefissss

Adsız dedi ki...

çok lezzetli birşeye benziyor. denemem lazım. Ellerine sağlık.Ben kıymalı dolmaları tercih ediyorum.sana gelirsem sen lütfen kıymalı yapmış ol.. Sevgiler :)

hcr hobi atölyesi dedi ki...

nefis gözüküyor,pişmiş soğanı çok severim,
ellerine sağlık...
bende dolmalarda et,kıyma sevmem
zeytinyağlı dolmaların hazır ,
yemeğe beklerim :)

Serpil dedi ki...

bende denemiştim bir kez çok güzel oluyor değilmi?
ellerine sağlık canım sevgiler.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

nefis olmuştur eminim.ellerine sağlık

Nilgün dedi ki...

Minik minik pek güzel olmus..Ellerine saglik canim


SEVGILER

Adsız dedi ki...

Canıme lma şekerim, ben yazdım bir yere :) geldiğinde zeytinyalı yapılacak :)))

nefis olmuş canım benim ellerine sağlık

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

made in funda dedi ki...

ben de arada yaparım eşim çok sever.eline sağlık.yemede yanında olmuş..

banu kırmızıgül dedi ki...

off nasıl guzel görunuyor ellerine sağlık becerikli arkadasım. sevgiler..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Zeytinyağlı da olsa kıymalı da olsa dolmayı çok severim... Senin dolmalarda da nefis duruyor...

Ellerine sağlık sevgiyle...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Elma şekerimm
Ellerine sağlık
ben birkaç yerde gördüm ama hiç denemedim
bir dergidede kırmızı geniş soğanlarla yapışmış dolma görmüştüm çok şık görünüyorduu

sevgiyle kal

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

cok güzel olmuslar canim, ellerine saglik :) sayfanda cok cici :)

kocaman sicacik sevgilerimle ...

peynir hösmelimi dedi ki...

ay sekerim sen gel bana ben dolmayida,sarmayida etsiz,zeytinyagli yaparim.oturur afiyetle yeriz.
su sogan dolmasini bir ben yapmadim galiba.Aman bana zor gelir böyle ugrasmak be:))
Sen yapta canim ben gelince yerim olmazmi:)))
Ellerine saglik canim,sevgiler.

Ayse Pamuk dedi ki...

çok beğendim ellerine sağlık.ama tek tek uğraşmak zor olmuştur

Mebrule dedi ki...

Bu ne hamaratlik, kucucuk kucuck soganlara dolma yapmissin. Bende dolmayi cok severim. Domates, patlican, kabak evde ne buldumsa ama etli yaparim. Benim ki de zahmetli cunku eti kendim bicakla kiyarim, esim oyle seviyor :) Sevgiler...

Adsız dedi ki...

mrb,
ellerinize sağlık..soğanlı yemeklere hemde bol soğanlı bayılırım..bu dolmayıda deneyeceğim mutlaka...nefis görünüyor.

Begüm dedi ki...

Daha hic sogan dolmasi yemedim. Ama cok lezzetlidir kesin. Kesin bir gün denemeliyim

elif dedi ki...

ben ilk defa gördüm bunu tadı ansıldır merak ettim ama maalesef kocam soğanı pek sevmez

sevgi dedi ki...

Ellerine sağlık.Eminim çok lezzetlidir.Çok zor olmuyor mu sarmak.Ben hiç denemedim.Sevgilerle

Adsız dedi ki...

merhaba canım,
ama ben kıymalı dolmaları severim:))ne olacak şimdi.sen geleceksen önceden haber ver zeytinyağlı hazırlarız.
soğan dolmasını hiç yapamdım ama duymuştum.bir ara kıymalı olarak denemek lazım artık.sevgilerimle.
sebilay.

made in funda dedi ki...

canım senden aldığım simit tarifini yayınladım.tekrar çok teşekkür ediyorum.sağol canım...

Adsız dedi ki...

Cok sahane olmuslar, ellerine saglik canim. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

sevgili şeker ablam nasılsın:)elleirne sağlık bende ilk defa görüom üstelik soğana bayılırım çiğ çiğ yemeye bile.bu arda bişi dicem tesadüfen biblog buldum ve blogtağun yan taraftaki iki resim senin resmin mi yoksa sende netten alıntı mı yaptın bilmiyorum ama şu linke bi bak http://mutlulukmutfaktagizlidir.blogspot.com/ yandaki banner resimlerine.o finacns enin diilmi kıs :)

made in funda dedi ki...

canım bir dahakine denerim.anneler gününü kutluyorum sevgilrimi yolluyorum sana...

Adsız dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 23
http://porselendemlik.blogcu.com ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com ve
http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır.

Akşamüstü sohbetine gelen dostlara
Hanımlarla yapılan günlere
Beş çayına gelen misafirlere
Her biri birbirinden lezzetli tarifler

12 Mayıs 2008 (pazartesi) , 25 Mayıs 2008 (pazar)
tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 23
http://www.deryadanlezzetler.com arkadaşımızda düzenlenecektir..
Tüm blogcu arkadaşlarımızın katılımlarını bekliyoruz..

22, etkinliğimize harika bir ev sahipliği yapan
http://fatostuncay.blogcu.com/ arkadaşımıza ve
tüm katılımcılara sonsuz teşekkürler ediyoruz..
Sevgilerimizle..

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..
Yayına Hazırlayanlar
http://nasibim.blogcu.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
Sorumlu Müdür
http://selmahlc.blogcu.com
Grafik Tasarım Düzenleme
Yağmur İpar

Sizde sunumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz.
Bunun için yapmanız gereken tek şey:

Adınızı
Sitenizin adresini
Dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını
Tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır.

Örnek
isim: SEVİL SAHİN
site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarif : SALATA YARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/2008/05/ite-salata-yarimamizin-birincisi.html

Ayrıca bu dergi için sponsor olmak istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine başvurabilirsiniz.

ANNE OLAN VE OLACAK OLAN BÜTÜN BAYANLARIN ANNELER GÜNÜ KUTLU OLSUN!

Aysultan... dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK OLSA YERDİK...

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008