Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

19 Ekim, 2008

Pastane acmasi


Bu güzel acmalarin tarifini sevgili Banu´dan almistim.Nefis oldular....Kendisine bu güzel tarifi icin cok tesekkür ediyorum..

Tarifini oldugu gibi aktariyorum.

Malzemeler:

  • 30gr şeker
  • 20gr tuz
  • 50 gr yaş maya
  • 50 gr sıvıyağ
  • 50 gr tereyağı
  • 2 yumurta
  • 2,5 su bardağı ılık su
  • aldığı kadar un
  • 1 tatlı kaşığı mahlep arzu ederseniz
  • ayrıca üzerine tereyağı ve yumurta sarısı
  • çörekotu

Yapılışı:

maya hariç diğer malzemeleri karıstırın 1,5 su bardağı un ilave edin biraz karıstırın mayayı elle ufalayın ekleyin yine azar azar un ilavesi ile ele hafif yapışan bir hamur yapın mayalanması için 20 dakika bekletin.
hamuru tekrar un eklemeden yoğurun. sonra 65 gr yumaklar yapın az sıvıyağ surulmuş zemine dizin. 15 dakika mayalanması için bekletin. üzerine fındık kadar tereyağı sürün çay tabağı seklinde elle acın sonrada tezgaha vurarak büyütün. rulo sarın dizin yan yan 10 dakika mayalanması için bekletin kıvırın simit sekli verin tepsiye dizin tekrar iyice mayalayın üzerine yumurta sarısı ve çörek otu serpin önceden ısınmış 200 derecede pişirin. üzerine fırca ile hafif sıvıyağ sürün..

40 Comentários:

Adsız dedi ki...

canım nasıl guzel olmus ellerıne saglık mıs gıbı. öptum sevgıler..

Baharcicegi dedi ki...

Cok güzel olmus acmalar,sicacik cayla nefis gider eline saglik canim

şeker pasta dedi ki...

Elma Şekerim çok teşekkür ederim canım ve ellerine yüreğine sağlık...
Sevgiler.

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel olmus mis gibi
ellerine saglik,sevgiler

Unknown dedi ki...

aşağıdaki parmakların üstüne gayet çekici duruyor.
ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

misss gibi olmuşlar ellerine sağlık.çayımın yanına bir tane aldım sıcak sıcak:)
güzel bir hafta diliyorum ve sevgilerimi bırakıyorum nilgün

Mutfaknotlari dedi ki...

ellerine sağlık çok şekerler

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm sabah sabah canım çekti nefis olmuşlar ellerine sağlık cnm
iyi bir hafta dilerim
sevgilerimle

Hansa dedi ki...

Ya pastane açması da pastane vitrininden çekmedin diimi resmi çok profosyonel olmuşlar...
eline sağlık çayım varda açmam yok alabilirmiyim bi taneeee.....

neslihan erzincan özgür dedi ki...

HARİKA OLMUŞ ARKADAŞIM,ELLERİNE SAĞLIK...PUFİDİK PUFİDİK.AFİYET OLSUN.SEVGİLER...

Adsız dedi ki...

Canim blogumu ziyaret edersen,sana ait odul var alirsan beni cok mutlu edersin.SEVGILERRR

şeker pasta dedi ki...

Yeni gönderimi okurmusun sende varsın...

Unknown dedi ki...

Canım misler gibi olmuş ellerine sağlık,koktu missss,öptüm canım..

Unknown dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar
ellerine sağlık
sevgiler

Aymen dedi ki...

ben pastane açmalarında süt bulunduğunu düşünürdüm yanılmış. ellerine sağlık. leziz görünüyorlar.

Unknown dedi ki...

Gerçekten pastane açması gibi gözüküyor.Hatta ilk resim pastaneden sofraya gibi bir hai var :)süper olmuş ellerine sağlık.ilk denenecek sırasına aldım.sAĞLIK VE AFİYETLE

Tuba dedi ki...

Tarifi aldim, deneyecegim soyle tembellikten cikabildigim bir gun...Tesekkurler...

egeli dedi ki...

ŞEKERCİM HARİKA OLMUŞ CANIM AÇMALAR,AYNI HAZIRLAR GİBİ,ELİNE SAĞLIK CANIM....SEVGİLER

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Gerçekten pastaneden alınmış gibi duruyorlar :)
Ellerine sağlık canım.
İyi haftalar

Esradan dedi ki...

pırıl pırıl bir sabaha merhabalar,siteniz gerçekten harika,herşey mükemmel uyumlu ,ellerinize ve klavyenize sağlık,ben de sizi beeklerim,sevgiler

http://www.burnaz.net/e-kart/dilekler/dilek007.jpg

pasta caddesi dedi ki...

snıf snıfff... keşke olsa da yesem :(

ellerine sağlık canım

tolunay

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Pastane açmaların nefis görünüyor,ellerine sağlık.
Tariflerine hele resimlerine bayılıyorum.
Bazen yemekleri öyle güzel resimliyorsun ki, yalın ve güzel.
Emeğine sağlık.

Adsız dedi ki...

Sevgili arkadasima guzel bir gun diliyorum
Cnm. ellerine saglik cok guzel olmus afiyetler olsun sana
www.gonlummdentadlar.blogspot.com

Disalce dedi ki...

canım ellerine sağlık..açmalar pek güzel görünüyorlar...

aşağıdaki sosislerede bittim doğrusu....ben tırnaklarını keserek yerim artık...

öpüyorum seni...

Adsız dedi ki...

Görünüşleri çok muhteşem.
Tadı da böyle puf puf gibi.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

eline sağlık canım maşaallah ne güzel kabarmışlar ye beniiii diye bağırıyorlar:)))
bu arada ben senin pudinli baklava tatlını yaptım hatta hobidünyam women foruma da ekledim çok güzel oldu teşekkürler canım sağlıkla kal

Unknown dedi ki...

elma sekerim cok guzel ollmus misss gibi kokusu buralara kadar geldi.Ellerine saglik canim.ayrica oglum icin iyi dileklerine tesekkur ediyorum.
sevgilerimi biraktim.

karakazan dedi ki...

Acmalara diyecek söz yok tek kelimeyle süper olmuslar.Eline saglik canim.
Sevgilerimle,serap.

halime dedi ki...

açmalar çok güzel duruyor.ellerine sağlık.gerçekten pastane açması olmuş.sevgiler

inci dedi ki...

canım nefis olmuşlar,iştah açıcı bir rengi var...ellerine sağlık elmam:)

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Uluslararası arkadaşlık ödülünde sanada yer verdim.

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim muhtesem olmus ellerine saglik,olsada sicacik yesem:))sevgiler

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Açmaya bayılırım, seninkiler de gerçekten pastahane açması gibi olmuşlar, ellerine sağlık!

Adsız dedi ki...

Ay ay süper bir görüntü bu. Açmaya kim hayır derki. ellerine sağlık. Enfes görünüyorlar.

simayhobievi dedi ki...

merhaba elma şekeri o kadar güzel ve taze görünüyo ki aynen ilk görünce içimden geçen tabiki şaka olarak şu cümleler oldu...
Hani çocuklar der ya yaa pastaneden aldında bizi kandırıyon emiii(:eline sağlık afiyet olsun çok severim

Aysultan... dedi ki...

bende çok severim açmayı ellerin dert görmesin arkadaşım....

Adsız dedi ki...

Açma deyince duralım bakalım..

Şimdi şöle bişiy var..Ben 5-6 kez açma yaptım ama tek hedefim pastane açmaları gibi olması idi.

Ama verilen tarifleri birebir uygulasam da, malesef pastane açmaları gibi olmadı..Yani lezzet tamam süper ama hani o pastanede yadiklerimiz gibi puf puf olmadı hiçbir zaman..

Bir de bu tarifi deniycem bakalım..

Ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Bu arada sitenizi çok beğendimm...

Evet farklı tarifler var..

Takipteyim artık sizi de..

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

merhaba,

Acmalar cok guzel gorunuyorlar, ellerinize saglik.

Fakat su 30 gr. 50gr. anlayamadim.. Yani bir yemek kasigimi oluyor acaba?

elma şekeri dedi ki...

1 corba kasıgı seker.
1 tatlı kasıgı tuz
42 gr yas maya.
1 çorba kasıgı tereyagı
1/2 cay bardagı sıvı yag
2 yumurta
2,5 su bardagı ılık su
aldıgı kadar un

bu ölcüleri kullanarak yapabilirsiniz.

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008