Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

08 Eylül, 2008

Sekerpare




Bu nefis tarif
portakalagacina ait.Tarifi orjinal sekliyle yayinliyorum.Basta resim cekmeyi unutuverdigim icin son kalan sekerparelerden ancak bu sekil fotograflaya bildim..Malum yogun iş temposu birde ramazan olunca ister istemez performansda biraz yavaslama oluyor..
malzemeler:
şekerpare için:

1 paket margarin, oda sıcaklığında
1 su bardağı pudra şekeri
4 yemek kaşığı irmik
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
2 yumurta
4 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Yapilisi

1 paket yumuşak margarin, 1 su bardağı pudra şekeri, 4 yemek kaşığı irmik, 2 yemek kaşığı hindistan cevizi, 2 yumurta, 4 su bardağı un, 1 paket vanilya ve 1 paket kabartma tozunu karıştırarak yumuşak bir hamur elde edin. (unu her zamanki gibi azar azar ekleyin.)Hamurdan kurabiye yapar gibi küçük parçalar alıp hafif düzleyin. Hepsini tepsiye dizip üzerlerine birer fındık yerleştirin.Önceden ısıtılmış fırında pişirin.


Şerbetin hazırlanması:
3 su bardağı şekeri ve 4 su bardağı suyu küçük bir tencerede kaynatın. Kaynadıktan 5 dakika sonra yarım limonun suyunu ekleyip kısa bir süre daha kaynatın.Ateşten alıp ılıtın.Şekerpareler piştiği zaman fırından çıkarıp 3 dakika bekletin. 3 dakika sonunda ılık olan şerbeti (püf noktası; şekerpareler sıcak, şerbet ılık olmalı) şekerparelerin üzerine gezdirin.Tepsinin üzerine başka bir tepsi kapatıp servis yapacağınız zamana kadar bekletin

25 Comentários:

Leziz Sofralar dedi ki...

Merhabalar sekerparenin görüntüsüne bayildim elerinize saglik sevgiler...

Gulos dedi ki...

selamlar,
Ellerine sağlık.Şekerpare çok güzel olur ramazanda özellikle.
Sevgilerimel..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

şekerpareyi çok severim ramazan ayınada çok yakışıyor çok güzel olmuşlar ellerinize sağlık sevgiler

Tijen dedi ki...

hakkıyla yapıldığı zaman ennnn sevdiğim ev tatlılarından bu. ellerine sağlık!

Adsız dedi ki...

nefis olmuş eline sağlık canım.

banu kırmızıgül dedi ki...

canım benım nefıs bır tatlı ellerıne saglık. hayırlı ramazanlar sevgıler..

Hansa dedi ki...

Ya ramazanın başından beri yapılmış şekerpare tarifi arıyorum iyi geldi bu çok mersi...

elinize sağlık yenilesi duruyor...

Adsız dedi ki...

ne güzel olmuş.tam tututurmak zor gerçekten de ellerine sağlık canım..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Harika olmuş yav,çok severim şekerpareyi,ellerine sağlık.sevgilerimle...

antepası dedi ki...

Görüntü muhteşem bayıldım valla.Akşama yapsam mı:))

Adsız dedi ki...

Şekerpare çok güzel görünüyor. Elerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Şekerparenizin görüntüsü ve hayalimde tatdığım lezzeti harikulade güzel, aksini düşünemem..

İftar sonrası görüşüm değişir mi? bilemem. Sanıyorum değişmez..

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Merhabalar arkadasim,

Ellerine saglik sekerpare enfes gorunuyor,ramazan sofralarin vageçilmezi'dir benim için,nefiis.

Hayirli ve bereketli ramazanlar dilerim canim,sevgiler.

NiNo dedi ki...

ellerine saglik sekerim benim mis gibi olmuslardir eminim olsada aksama yedek :D

Bir Dilim Düş dedi ki...

Offff offf offff bu ne güzel görüntü böyle ya ben aslında şerbetli talı sevmem kiiii!!!Ramazan başladı bende bir haller oldu, şerbetli tatlı görünce canım çekiyorrr, ellerne sağlık canım.

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

bir fincan sade kahvenin yanında bir tane enfes parenden tatmak isterim

ellerine sağlık
sevgilerr

Unknown dedi ki...

hos geldin canim evine,bloguna

sekerpare ve midye tatlina bayildim cok nefis gorunuyor her zamankiler gibi muthis tarifler sunmussun.

elerine saglik canim
hayirli bol bereketli ramazanlar diliyorum.
selam ve sevgiler.

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Çok da severim, ama yememek için kendimi de pek tutarım:)) Gerçi bu görüntü karşısında tutmak biraz zor olur ama.......

Ellerine sağlık,

Sımsıcak sevgiler.....

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok fenasın:)))

Ellerine sağlık,şekarpareyi çok severim.Hayırlı iftarlar canım..

MUTFAKISTAN dedi ki...

hayirli ramazanlar,sekerpare harika gorunuyor
ellerine saglik,sevgiler

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor. ellerinize ve yüreğinize sağlık

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Ama şerbeti nasıl ekleyeceğimizi tarif etmemişsin. Ben bildiğim yöntemle deneyeceğim. Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

TAmam arkadaşım ama, bu sefer de şekerparelerin yapımını kaldırmışsın haberin olsun. Belki farkındasın, belki değilsin bilmiyorum ama, bir uyarayım dedim ::)))
Ayrıca şerbeti tarif ettiğin için ve bana yorum bıraktığın için teşekkür ediyorum.

Adsız dedi ki...

ayy hasta hasta nasıl da canım çekti(boğazlarımdan yatıyom yine:( yoksa gelmem mi)ablam dışarı çıktı az önce kendisine baklava siparişi vermiştim :D bunları görünce dayanamadım sabret fulya sabret diom şimdi yoksa tel açıp funda hadii nerde kaldın dicem :)

pelince dedi ki...

Canım bu tatlıyı başka bir blogda daha gördüm..Ben yorum bırakmamışım şimdi farkettim,ellerine sağlık..
Sevgiler..
http://cimcimcime.blogspot.com/2008/06/anne-ekerparesi.html bana aynı fotoğraf gibi geldi...

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008