Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

19 Şubat, 2009

Yogurtlu kiraz yapragi sarmasi

ilk denedegimde tadini cok begenip fakat hangi agacin yapraginin tadina baktigimin bilgisine sahip olmadigim,apayri bir lezzete sahip Malatya`ya özel yöresel yemegin tarifini benim gibi dolmalari,sarmalari seven herkese tavsiye ederim....

Malzemeler;

  • 1 su bardagi özel ögütülmüs yarma
  • yeteri kadar un,su,tuz
  • Salamur yada taze haslanmis kiraz yapragi (istediginiz ölcülerde)
üzeri icin;
  • 1 su bardagi yogurt
  • 1 yumurta
  • 1 tane kuru sogan
  • 1,5 kahve kasigi erik eksisi
  • tuz
  • 1,5 corba kasigi zeytinyagi yada tereyag
Yapilsi;
Yarmaya yumurta ve yeteri kadar un ve su ilave ederek iyice hamur haline gelene kadar yogurun.Haslanmis kiraz yapraginin icine minicik köftecikler halinde yarmali harci koyup incecik sarin.Sardiginiz yapraklari bir tencereye dizip üzerine yeteri kadar su ilave edip pisirin.Yogurda yumurta,erik eksisi,tuz,birazda su ilave ederek karistin ve bir tencerede kaynayana kadar pisirin.Bir tavada zeytinyagi yada tereyaginda yemeklik dogranmis soganlari kahverengi renk alana kadar kavurun.Kiraz yapraklarinin üzerine önce yogurtlu karisimi daha sonra soganli sosu ilave ederek ilikken yada sicakken servis yapin.
Afiyet olsun...


33 Comentários:

Unknown dedi ki...

İlk defa duydum canım ama sen beğen
diysen kesin lezizdir.Ellerine sağlık
sevgiler...

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

yav ne değişik lezzetler var güzel yurdumda .ellerine sağlık

Disalce dedi ki...

duymuştum daha önce ama sarması biraz zordur herhalde..

ellerine sağlık canım...

Adsız dedi ki...

çok degişik bir sarma ..ilk defa duydum ve gördüm ...eminim lezzetlidir.eline saglık.sevgiler.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

çok değişik,ilk kez duydum ama eminim çok lezizdir.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Cok degisik bir tarifmis, ellerine saglik canim.

Adsız dedi ki...

İlk kez görüyoorum.Eminim çok lezzetlidir.Ellerine sağlık.Sevgilerimle...

Feyza Fidan dedi ki...

Enfes olmuş , tadını acayip merak ettim..Ellerine sağlık,
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Değişik, ilk defa duyuyorum. Ve yenmez gibi geldi ama, denendiğine göre vardır bir hikmeti. Afiyet olsun.

Adsız dedi ki...

çok ilginç.Hiç duymamıştım.Ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

selam canım benim ödülüm senin ödülün bloguma uğrarmısın sevgilerr

made in funda dedi ki...

şimdi bundan yemek vardı.canım nasıl çekti!!eline sağlık canım.enfesssssssss.

Adsız dedi ki...

daha önce de duymuştum ama tadına bakmak kısmet olmadı. Ellerine sağlık, çok güzel bir yemek.

neseersoy dedi ki...

Çok değişik , kiraz yaprağı hiç duymamaıştım ama yapılan yer bulursam mutlaka denemek isterim.
ellerine sağlık.
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Canim ellerine saglik ilk defa duydum eminim kendi gibi yapragida lezzetlidir.

eldivenlerim dedi ki...

değişikmiş, ilkkez duydum, tadı nasıl acaba;) ellerine sağlık arkadaşım......

Adsız dedi ki...

merhaba,bloğuna ilk defa uğruyorum.ne harika şeyler yapmışsın.ellerine sağlık.artık her zaman ziyarete gelirim.

PINAR dedi ki...

kiraz yaprağından sarma yapıldığını ilk kez duyuyorum,ellerine sağlık çok lezzetli görünüyorlar.

Tijen dedi ki...

Malatyalılar bu konuda inanılmaz zaten! Dut yaprağı sarması, fasulye yaprağı sarması... Bunlar hep Malatya kökenli diye biliyorum.

Aysultan... dedi ki...

Daha önce duymuştum ama tadına bakmak kısmet olmadı canım,
Ellerine sağlık,
çok güzel görünüyor:)

ahsapboyaci dedi ki...

canım benim ellerine sağlık keyifli bir gün geçirmen dileğiyle

simayhobievi dedi ki...

kiraz sapından sarma duymamıştım ama neden olmasın meyvesi yenen şeyin yaprağı yenmezmi elinize sağlık afiyet olsun

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık...
Sevgiler...

NiNo dedi ki...

canim ne degisik bisi bu bole ellerine saglik

Adsız dedi ki...

canım çok değişik geldi bana sarmalarada bayılırım.eminim ki çok lezzetlidir.
hayırlı pazarlar

leyya dedi ki...

yok artık!! diyesim geldi ama bizim türk hanım milleti için yok diye bişey yok ki))alkışlıyorum..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ellerine sağlık,sevgiler.

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Çok değişik bir sunu, ellerine sağlık elma şekeri.

Adsız dedi ki...

Görüntüsü çok hoş.
Tadınıda çok merak ettim.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

birsence dedi ki...

canım benim ben malatyalıyım annem çok sık yapar..bende bir kaç gün içinde yayınlayacağım bu köfteyi..ellerine sağlık canım öpüyorum....

birsence dedi ki...

merhabalar canım.....bende yayınladım bu köfteyi...fakat benimki kiraz yaprağı ndan değil fasülye yaprağından....bakarsan sevinirim....mutlu haftalar diliyorum...

Adsız dedi ki...

ben malatyada oturuyorum.ayva yaprağı sarmasıı bile yapıyorlar burada ve çok lezzetli oluyor.hiç duymadığım otları duydum ve yedim.harika yemekleri var.sizinde ellerinize sağlık.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

merhaba,Malatya'mızın en lezzetli yemeğidir.Denemenize ve beğenmenize çok sevindim.sitenizide beğendim izlemeye aldım bende beklerim sevgiler.

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008