Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

06 Ekim, 2008

tarcinli minik cörekler

Tarçınlı minik çöreklerin tarifini yabanci bir yemek dergisinden almistim.Görüntüsü cok hosuma gittigi icin denedim ve tadininda harika oldugunun farkina vardim bu sayede.
Tadina bakanlar hamurun icinde kesinlikle elma var diye tani koysalarda tam not verdiler.
Deneyin derim hazir 5 caylari baslamisken degisik,kolay
ve güzel bir tarif....

malzemeler:

  • 500 gr un
  • 1 paket kuru maya
  • 50 gr +75 gr seker
  • bir fiske tuz
  • 200 ml + 1 yemek kasigi süt
  • 1 yumurta + 1 yumurta sarisi
  • 5 yemek kasigi siviyag
  • 1 kahve kasigi tarcin
  • 100 gr tereyag yada margarin
  • üzeri icin pudra sekeri
yapilisi:
500 gr unu,mayayi,50 gr sekeri ve bir tutam tuzu bir kabin icine alin karistirin.200 ml ilik sütü 1 yumurta ve sivi yagida ilave edip kulak memesi kivaminda yogurun.Üzerini örtüp 30-40 dakika kadar mayalanmasini saglayin.
Dinlenmis hamuru 2 esit parcaya bölüp dikdörtgen sekilde acin ve her iki dikdörtgen hamurun üzerine 75 gr seker ve tarcini ve oda sicakliginda erimis tereyagini karistirip iyice sürün ve rulo yapin.
Rulolari verevine ücgen sekilde resimdeki gibi kesin.Rulolarin üzerine bir kasigin yada kepcenin sapi ile (yuvarlak olacak) iyice bastirin.

Yagli kagit serilmis yada yaglanmis tepsiye dizin 15 dakika tepside mayalandirin.1yumurta sarisina 1 yemek kasigi süt ekleyip tarcinli mini cöreklerin üzerine sürün.Önceden isitilmis 175 dereceli firinda 20-25 dakika üzeri kizarincaya kadar pisirin.
Üzerine bolca pudra sekeri serpip servis yapin...
Afiyet olsun.....

99 Comentários:

Leyla Poyraz dedi ki...

Canım çörekler harika olmuş ellerine sağlık..
kesinlikle deneyeceğim..iyi haftalar diliyorum..

Betül İnce dedi ki...

Süper görünüyor, ellerine sağlık.
Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

merhaba çok güzel görünüyorlar en kısa zamanda deneyeceğim.

Disalce dedi ki...

yapması çok eğlenceliye benziyor..ellerine sağlık..nefis bişey....

Şükrü Yılmaz dedi ki...

Gunaydin Hayirli Gunler Ailenizle Birlikte Saglikli Neseli ve Guzel Bir Gun Gecirmenizi Dilerim.Sevgiyle Saygiyla vede Saglikla Mutlu Esen Kalin Allaha Emanet Olun.Saygilarimla

Yorum: Ellerinize sağlık hepsi birbirinden güzel görünüyor umarım ki lezzetleride öyledir güzel paylaşımınıza teşekkur ederim.

BANA OLAN CEFA SENDEN DEGILDIR

Bana olan cefa senden degildir
Benim kendi bahtim kara sevdigim
Sana meyil vermek benden degildir
Gonul dustu nedir care sevdigim

Bir gonca almisim cemal bagindan
Bulbul-ves yad oldum gul budagindan
Mujgan oklarindan hasret dagindan
Cigercigim pare pare sevdigim

Sen gibi canana kurban olursam
Terk-i vucud terk-i cihan olursam
Bir gun de cesmimden nihan olursam
Garip Dertli diye ara sevdigim

Alinti: Dertli
http://www.siirdefteri.com/?sayfa=siir&siir_id=5847

Sukru Yilmaz
Antakya-Hatay

http://sukruyilmaz.net
http://sukruyilmaz.net/blog

SOFRAM dedi ki...

Canım merhabalar, öncelikle geçmiş bayramınız kutlu olsun.
Ben bu çöreklere bayıldım, harika görünüyorlar, şekilleri de çok güzel, ilk fırsatta deneyeceğim bu tarifini ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık canım. Bir tane kaptım ben :)

Sevgiler...

NiNo dedi ki...

mmm cok leziz gorunuyor canisi ellerine saglik

Unknown dedi ki...

Canımmmmm süper hemen deniycem inşallah tahini çok severim.Senin kadar mükemmel yapamam ama,şansımı deniycem ellerine sağlık,öptüm...

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Ne güzel olmuş gerçekten bunların şekilleri :)Bayıldımm. Fotoğrafları görünce yapmanın çok zor olduğunu düşündüm ama yöntemi görünce çok şaşırdım. Ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Canım eline sağlık..Çok değişik geldi bana...Şekillendirme hoşuma gitti..Sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

elma şekeri çok değişik bir şekli var gerçekten çokta güzel ellerine sağlık sevgiler

Mutfaknotlari dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor bende yapmıştım şekillerini çok seviyorum

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Hımmm,harika görünüyorla ve çok şıklar,çay için güzel bir süpriz olur.ellerine sağlık.sevgilerimle...

antepası dedi ki...

Ne güzel görünüyorlar.Çokta şık ve eminim ki çokta lezzetlidir.Eline sağlık.

Delfina ; dedi ki...

ben de çok merak ediyordum bu şekli nasıl veriyorlar diye,çok teşekkürler elmaşekercim...

sevgi dedi ki...

Ellerine sağlık.Görüntü süper ötesi.Deneyeceklerim arasına grdi bilee.Teşekkürler .

Adsız dedi ki...

selam canım.süper güzel bir tarif olmuş.mutlaka deneyecegim.eline saglık.sevgiler.
http://hunerlieller.net

Tijen dedi ki...

hmmm bunlar yahudilerin özel günlerde yaptıkları (gerçi amerika'daki yahudi mahallelerindeki fırınlarda hep var ama) "rugelach"a benziyor ve çoook hoşlar. tadı da güzel olmalı, öyle görünüyor.

SMİLENA dedi ki...

Nefis doğrusu daha önce hiç görmemiştim ve yememiştim.denemeliyim.sevgilerle elinize sağlık..

MAVİANNE dedi ki...

süper görünüyor muhakkak deniyeceğim
bu şekli vermek nasıl geldi aklına
bravooooo

sevgiler

TAZE NANE dedi ki...

Çörekler çok güzel. Ama görünüşleri müthiş. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle.........

Adsız dedi ki...

Hrika bir kurabiye şekli olmuş ben çok beğendim ellerine sağlık.
Sevgiler...

butterfly dedi ki...

Canım, çörekler harika görünüyor. Aslında ilk resmi görünce çok zor bir tarif çıkacak diye gözüm korkmuştu ama oldukça pratikmiş. Sen de adım adım resimleyerek anlatmışsın. Eh artık bize de bu güzel lezzeti yapıp denemek düşer değil mi:)?
Ellerine sağlık..
Sevgiler:))).
aslı

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Midye tatlısının bi değişik versiyonuna benzemiş görüntü. Ama çok sevimli olmuşlar.
Ellerine sağlık canım,sevgilerr

Baharcicegi dedi ki...

Kurabiyler nefis olmus piserken mis gibi kokmustur tarcinli kurabiye,eline saglik canim

egeli dedi ki...

MARİFETLİ ŞEKER'CİM,HARİKAAAA,MAŞALLAH ÇOK GÜZEL OLMUŞLAR YA BAYILDIM,ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

Adsız dedi ki...

hayırlı güzel geçen akşamlar dilerim sevgiler http://mineakbas.blogcu.com

Feyza Fidan dedi ki...

Tek kelimeyle müthiş, şekline bayıldım tadı kimbilir nasıldır,
ellerine sağlık şekercim..

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

aa aynı gül tatlısı gibi olmuş..şeklini çok beğendim..en kısa zamanda denenecek..ellerine sağlık canım

akasyakokusu dedi ki...

vaşşşşşhh :)))
Amanın bittim şeklinee..
Bende yapıyorum amaaa hay yaşa emii bir dahakine ortasına bastırayımda seninkine benzesin.
Çokkk tşkler ellerine sağlık..
Noldu havuçlar kızarttınmı:)))

Adsız dedi ki...

kendi küçük görüntü ve tad dev kesinlikle harika

ellerine sağlık
sevgilerr

şeker pasta dedi ki...

Tarçınlı minik çöreklerini yerim ben senin, varmı bana da, ne güzel şey onlar öyle...

Adsız dedi ki...

Harika bir görüntü, tam misafir çatlatmalık olmuş bu çörekler. Ellerine sağlık, sevgiler...

Blogen Ust@ dedi ki...

Elma Şekeri, Sünger dedik bağrımıza bastık, bağrımız ıslandı.. İki dakka sünger ol, ver tarifi noolcakki... Valla ne diycemi bilemiyorum.. Ben bi şekilde bu tarifi bulup vericem ana bak görürsünüz :)... Cevher oyalanma olm yaa...

Blogen Ust@ dedi ki...

Bu arada bu mini çörekler gözümden kaçmadı... Çaya getirirsen sevinirim... 10+10 veriyorum ellerine sağlık :))

peynir hösmelimi dedi ki...

kiz bunlar nekadar güzel böyle.
ellerine saglik.Cok begendim.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Süpersin sen süper bayıldım çöreklerine ellerine sağlık

HÜLYA dedi ki...

harika bir görüntüüü. tadına hairkadır eminiim tarçın neye girse bambaşka bir lezzet katıyor zaten. ellerine sağlık canım süper olmuş

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Tarçınlı lezzetlere hayır demek mümkün değil doğrusu.
ne kadar güzeller, eline sağlık şekerciğim.
sevgiler NuNu

Adsız dedi ki...

Mmmm tarçına bayılırım..Görüntü muhteşemm.hemen bu gün deniyorum:)Ellerinize sağlık:)

Dilek Mutfakta dedi ki...

canım muhteşem bir görüntü emin ol ki tarifin bloglar arasında kapışılacak deneyeceklerden biride benim,sevgiler...

ACIBADEM KURABiYESi dedi ki...

gerçekten muhteşem görünüyor... Ellerine sağlık...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Çok orjinal olmuş çöreklerin. Çok beğendim... Kesinlikle yapılmalı...

Ellerine sağlık sevgiyle...

İLKAY dedi ki...

Canım gerçekten nefis olmuşlar...ben mayalı olunca korkuyorum çünkü başarısızlık oranım mayalılarda çok yüksek::((olsa d aşimdi çayla yesem....
ellerin dert görmesin....

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar.Sunum da çok hoş.Sevgiler...

banu kırmızıgül dedi ki...

canım nefıds bır tarıf ve cok guzel yapmıssın ellerıne saglık mutlaka denıyecegım..

HUYSUZBALIK dedi ki...

Görüntü şahane :) Hazırlaması zordur diye düşünüyor insan resmi görünce ama çok ayrıntılı anlatmışsın rahatlıkla yapılabilir. Ama içinde elma olsa nasıl olur acaba diye düşünüyor insan... Sevgiler...

SARI PAPATYALAR dedi ki...

AY ŞEKERİM BUNLAR ÇOK GÜZEL GÖRÜNTÜ 10 PUAN TADIDA HARİKADIR EMİNİM ÇÜNKÜ İÇİNDE TARÇIN VAR EL CAĞIZLARINA SAĞLIK

Adsız dedi ki...

ufffffff nefis.

Adsız dedi ki...

SELAM ARKADAŞIM.BU MUHTEŞEM TARİFİ DENEDİM VE SONUÇ SÜPERRRRRRRRRRRR.TARİF İÇİN TEŞEKKÜRLER.
http://hunerlieller.net

pelince dedi ki...

Bu çöreklerin şekli harika,ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

merhaba
tarifinizi görünce 'hemen denemeliyim' dedim ve öyle de yaptım. yapması çok kolay oldu, yalnız pişerken şekilleri biraz bozuldu, sizinkiler kadar güzel olmadı. ama çok lezzetli oldular. tarif için teşekkürler..

elma şekeri dedi ki...

Tarifi denediginiz ve yorum yazdiginiz cok tesekkür ederim.

Üstüne iyice bastirmalisiniz belki az bastirdiginiz icin sekilleri bozulmus olabilir.

Sevgiler.......

made in funda dedi ki...

maşallah 100 üzerinden 100.süper..

Adsız dedi ki...

Çok süper olmuş,ellerine sağlık canım,en kisa zamanda deneyeceğim....

Hansa dedi ki...

Ay bunu yapması güzeldir de eminim yemesi daha güzeldir...gelseydik ya yemeye ıımmhhh...:)))

Pembelinin Mutfağı dedi ki...

Merhaba, bayıldım görüntüye, hemen not alıp, en kısa sürede denemek istiyorum.

belgin kıral dedi ki...

Çok şirin olmuşlar,
akşamdan beri tatlı krizindeyim zaten..
Görünce yine bir haller oldu:((
ellerine sağlık canım sevgilerimle

Adsız dedi ki...

çöreklerden bende denedim güzel oldu ellerinize saglik bundan sonra sizi hep ziyaret edeğim
...sedanur..

LeYYa dedi ki...

ay inanamıyorum.bu kadın milleti vallahi dahi bi millet.yani sen onu nası hesabettin de üstüne bastırdın da o şahane görüntüyü elde ettin be kadın))seni de tebrik ediyorum uygulama süper maşlh.severek izliyorum seni .resimlerine de ayrıca bir hayranlığım sözkonusu.maşllh maşllh maşallh diyerek gidiyorum elmaşekeri...

Adsız dedi ki...

ellerine saglık hayatım super gozukuyor valla..
afıyet olsun sıze..
sevgiler canım:)

SOFRAMDA BERABER dedi ki...

MERHABALR
ÇOK DEĞİŞİK BİR TARİF NOT ALDIM MUTLAKA DENİCEM SEVGİLER..

Aysultan... dedi ki...

Ben yaptım bu çörekleri dün sende görünce canım (benimkiler kabarmadı ama çıtır çıtır oldu )biraz düzler yayınladığımda görürsün bir daha ki sefere inşallah daha güzel olur ellerine sağlık elma şekeri:))

yaban mersini dedi ki...

ay şekillerine bayıldım..şahane.ellerine sağlık.slmlar

Damak Tadı dedi ki...

Bu çörekleri çok iyi bilirim..Senin yaptıkların tıpkı yurtdışındakiler gibi olmuşlar..Tadını tadamadığım için bilemiyeceğim..Görüntüsü bile yeterli bence..Ellerine sağlık canım..


Sevgilerle..

zarpandit dedi ki...

gercekten goruntusu harika elma şekerim..

cok şirin olmuslar..

lezzeti goruntusuyle katlamıssındır:))

pervin dedi ki...

Sevgili arkadaşım ben bu çöreklerin görüntüsüne bayıldım hemen denemeliyim ellerinize sağlık sevgiler...tahtakaşık

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

ŞEKİL VE GÖRÜNÜM ŞAHANE.ÇOK DEĞİŞİK VE GÜZEL OLMUŞ.AYRICA TAHİNLİ OLMASI ÇOK HOŞ.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.

halime dedi ki...

merhaba.iadeyi ziyarete geldim.bir de ne göreyim.tariflerin harika.ellerine sağlık.blogun çok güzel ama yine gelip bakamadıklarıma bakıcam.görüşmek üzere

Adsız dedi ki...

hayırlı cumalar ve iyi haftasonları diliyorum sevgilrimle nilgün

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Çöreklerin uygulaması, şekli harika. aynı uygulamayı haşhaşlı olarak yapmak için kaydettim. Yeni kazanımlar sağladığın için çok teşekkür ederim canım.
Kucak dolusu sevgiler..

Mutfak Havlusu dedi ki...

aaa bunlar çok tatlı olmuşlar ilk resmini gördüm naısl yapmış acab dedim ama şimdi çözdüm:)


ellerine sağlık cidden çok tatlılar çok

Adsız dedi ki...

canım günaydın tariflerin süper inan..Ellerine sağlık sevgiler hayırlı cumalar

Şükrü Yılmaz dedi ki...

Gunaydin Hayirli Gunler Cumaniz Mubaerk Olsun Ailenizle Birlikte Saglikli Neseli ve Guzel Bir Gun Gecirmenizi Dilerim.Sevgiyle Saygiyla vede Saglikla Mutlu Esen Kalin Allaha Emanet Olun.Saygilarimla
http://img386.imageshack.us/img386/1984/ybxe2yf5.jpg

TURK MILLETININ BASI SAGOLSUN
SEREFSIZLER YINE SALDIRDI POLISE ve ASKERE UZANAN ELLER KIRILACAKTIR
Saldırıyı Duzenleyen Terorustleri ve Teror orgutlerini Nefretle Kiniyor ve Lanetliyorum
Sehitlere Allahtan Rahmet Yaraliara Acil Saglikli Sifalar Dilerim.Sehit Ailelerinin ve Turk Milletinin Basi Sagolsun
Ali Gaffar Okkan Polis Meslek Yuksek Okulunda calisan gorevli polis memurlarini tasiyan servis aracinin Aziziye Mahallesi'nden gecisi sirasinda duzenlenen silahli saldirida 6 polis memuru sehit oldu, 21 kisi yaralandi

Elbet O gun gelecek ve bu olaylarin hesapları sorulacak....

Sukru Yilmaz
Antakya-Hatay

http://sukruyilmaz.net
http://sukruyilmaz.net/blog

Adsız dedi ki...

Sağlıklı, mutlu, neşeli ve her şeyin harika olacağı bir hafta sonu diliyorum.
Sevgiler…

Unknown dedi ki...

selam becerikli hatun yaz böreğini yaptım canım çok pratik ve lezzetli teşekkürler şimdide pudingli yufka tatlısını denemek istiyorum bu çörekleride deneyeceğim ama ben suudi de yaşıyorum medine de bir paket hazır baklava yufkasında kaç tane yada kaç gr. var bana yazarsan ölçüyü tutturmam açısından iyi olacak cevabını bekliyorum canım sağlıkla kal

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Elma şekerimiz,

Basit ama çok hoş çörek olmuş bunlar. Özellikle de şekillerine bayıldım. Üstelik de fazla yağ yok içlerinde.

Ellerine sağlık canım.

Sevgilerimle,

Lezzet Gemisi dedi ki...

OFFF.. SÜPER GÖRÜNÜYOR. İÇİNDE TARÇIN OLAN HER LEZZETE VARIM. ELLERİNE SAĞLIK.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik elma sekerim, yine seker gibi bir tarif, müthis görünüyor ...ellerine saglik canim...

sicacik sevgilerimle..

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Elma şekeri şekil gerçekten çok güzel olmuş. Ellerine sağlık...
Sevgiler

suTLukaHve dedi ki...

cok enteresan bir goruntusu var ilk once bakinca nasil ugrasmislar da yapmislar dedim...cok guzel ellerinize saglik..ben de yaklasik iki sene sonra tekara bloguma geri dondum....

elif dedi ki...

çook güzeller bayıldım bunlara ellerine sağlık. canım

Adsız dedi ki...

slm harika tarifleriniz var deneyecegim spagetili kuabiye yede bayıldım ellerinize sağlık banada beklerim http://adasu08.blogcu.com/

serinmavi dedi ki...

Merhabalar canım,bu şirin çörekleri denedim ve blogda yayınladım,çay yanında yakışacak bir lezzet.Teşekkürler tarif için....Selamlar ve segiler

Adsız dedi ki...

ya benim bi sorum olacak. bunlar çok güzel olmuşlar ama mayalı hamur olduğundan merak ettim acaba tazeliğini ertesi güne koruyo mu? yarın misafirim gelecek de ?
bugünden yapsam..

elma şekeri dedi ki...

Misafirleriniz icin bugunde yapabilirsiniz.Yarin mikrodalgada yada firinda hafif isitip pudra sekerini üezerine serpip biraz soguyuncada servis yapabilirsiniz.

Fakat ayni gün yapmak elbette daha lezzetli olmasini saglacaktir,vaktiniz kisitli ise bugunden yapin..

Afiyet olsun.........

Yasemin dedi ki...

vayy gercekten super gorunuyorlar! cok da orjinal bir fikir.. ellerine saglik, en kisa zamanda deneyecegim.

HADİYE dedi ki...

Merhaba Elma şekeri,

Yine ben.Harika tarifler bunlar vede sunumların müthiş.Mutlaka deneyeceğim.Takip ettiklerim arasındasın.Sevgiyle kal

Sevgilerimle*

Adsız dedi ki...

merhabalar.çöreklerle ilgili bir sorum olacak.mayası dr.outker maya mı?ben de denedim.1 paket çok gelecek gibi geldi.serin mavi de gördüm.çok kabarmıştı oysaki sizinkiler çok kabarmamış ve şekillerini kaybetmemiş.ben yarım paketten yaptım o bile çok geldi.birde yapacak olan arkadaşlara bir öneride bulunayım olabildiğince ince açılması gerekiyor(kalını için bkz.serin mavi)şu maya konusunda bilgi verirseniz sevinirim.

elma şekeri dedi ki...

Sevgili Arife hanim,1 paket kuru maya kullaniyorum 10-15 gr olanlardan ..Yani o gün hangisi bende mevcutsa....

Ben bu tarifimi bir paket yas mayanin yarisinin yarisinida kullanarak (10 gr) yaptim cokkez ve hep ayni güzel sonucu aldim.

Hamuru cok kalin acmiyorum.Birde üstüne cok iyi bastirmalisinizki katlar olussun ve bu kisim pisirken acilmadan sekil alsin.
Akliniza takilan bir sorun olursa yazin..

Sevgilerimle.........

Adsız dedi ki...

ne kadar ilginç bir çörek en kisa zamanda denemek istiyorum...

Adsız dedi ki...

Merhabalar blogunuza bayıldım
bu çörekleri de kesinlikle deneyeceğim
çok tşk

Adsız dedi ki...

cörekler harika olmus yaptim .yapanin elleine saglik.ayrica tahinli,findiklive hashaslida cok güzel olu.tam bes caylik bir ziyafet.

Adsız dedi ki...

cörekler harika olmus yaptim .yapanin elleine saglik.ayrica tahinli,findiklive hashaslida cok güzel olu.tam bes caylik bir ziyafet.

LeylaK dedi ki...

İnanamıyorum, böyle bir bloğu daha önce farketmemiş olmam imkansız, harika tariflerin var, çok başarılısın,bundan sonra favorilerimdensin ;)

Adsız dedi ki...

tarçınlı minik çörekler tarifini facebook ta paylaşma diye bir yer görüpde paylaşamadım.

pasta sokağı dedi ki...

ohh çok güzeller.şekillerde muhteşem. elinize sağlık

LeylaK dedi ki...

DENEDİM, NEFİİSSSS.

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008