Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

27 Nisan, 2008

Simit



Son zamanlarda yaptigim hamurislerimin arasinda en cok istek alan ilk sirayi kismeye kaptirmayan Simit....................(top 10 listesi gibi oldu dimi?)

Artik simit ustasi sayilirim yakinda bir simit firini acar,kimbilir belkide sokak sokak simitttttttttttt aksam simidi bunlar taze taze diye bagira bagira dolanirim.

Simiti bazen bu sekil sade bazende kasarli,zeytinli,patatesli yapiyorum.Övünmek gibi olmasin nefis oluyor.

Gelelim simitimizin tarifine;

MALZEMELER;
1 su bardagi süt
1 su bardagi ilik su
1 su bardagi siviyag
1 cay bardagi seker
1 paket yas maya
1 yumurta
1 kg un(biraz daha fazlada olabiliyor )
tuz ( göz karari ilave ediyorum tibki pogaca hamuruna katildigi kadar)

4-5 yemek kasigi pekmez
susam

Yapilisi;
pekmez ve susam haric tüm malzemeyi kulak memesi kivaminda yogurun.Hamur hafif kabarana kadar bekletin.Bir kapta pekmezi biraz su ile acin.Susamida bir kaba koyun.Kabaran hamurdan mandalina büyüklügünde parcalar kopartip elinizle ince uzun rulolar yapin.Ruloyu ikiye kkatlayip kivirin ve uc kisimlarini elinizle bastirarak birlestirin.Önce pekmeze sonra susama batirip yagli kagit serilmis tepsiye dizip birazda tepside mayanlandirip isitilmis firinda susamlar kizarana kadar pisirin.Afiyet olsun.....











37 Comentários:

EZGi :)) dedi ki...

sabah kahvaltısında nede iyi giderdi keşke olsada yesem ;)) enfes görünüyor canım ellerine saglık kocaman sevgiler

Disalce dedi ki...

canım harika görünüyor...eğer satarsan bizim buralardanda geç hepsini ben alırım herhalde...

nefis...ellerine sağlık şekerim...

Adsız dedi ki...

canim ellerine saglik simidini mutlak deniyecegim cok ozledim cunku :)
nino

Adsız dedi ki...

merhaba
nefisssss......
Denemek için sabırsızlanıyorum.
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

inci dedi ki...

canımın içi elmam benim ,sen simit mi yaptın şeker?ben de payımı almaya geldim hemen:)ellerin dert görmesin kısmetle dolsun inşallah:)

Adsız dedi ki...

simidyeeee gevrek geverek taze tazeeee diye bağırdığını düşünebiliyorum

ellerine sağlık
sevgilerr

elif dedi ki...

simitmii bayılırım ama bende yapsam becerebilir miyim kii. cesaret lazım. çünkü bir kere çamlıca simidi yapmaya çalıştım olmadı

İlker Ergin dedi ki...

simitler harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Of tam da diyet zamanı yaplır mı bu banaaaaa? anım simit peynir çekti napıcaz şimdi?

. dedi ki...

HARIKA OLMUS SIMITLERINIZ TEBRIK EDERIM CANIM.SEVGILERR:)

Adsız dedi ki...

Canım..gerçekten usta olmuşsun bence de..:) uzun zamandır çocuklara simit evde yapmalıym..denemeliyim derken tarifin çıktı karşıma..:) teşekkürler yorumuna ..Ellerine sağlık..nefis görünüyorlar..Sevgimle..
sehnazmutfakta.blogcu.com

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Nefis gözüküyor. Ellerine sağlık. Sıcacık Sevgiler...

Neşeli Sesler dedi ki...

Kahvaltıya ne giderdi valla canım...
Ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Harika görünüyorlar, ellerine saglik canim. Güzel bir hafta diliyorum, hoscakal.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ellerine sağlık canım. çayın yanına ne güzel giderdi şimdi olsa:)

Adsız dedi ki...

slm,simitler çok güzel olmuş ellerine sağlık.Çıtır çıtır şimdi olsa bir tanecik.....


lezzetmutfağı

ceyt dedi ki...

mmm simiti kim sevmez.ellerine sağlık canım nefiss görünüyor.
sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım tabii ki katıl.. basımın üstünde.. 2 hafta boyunca etkinlik benim. bir kac tarifle de katılırsın..
mutlaka bekliyorum:)
gorusmek uzere..

fatostuncay.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Ne kadar un kullanılıyor acaba.. Yoksa aldığı kadar mı? Eren

Adsız dedi ki...

Blogunuzun yabancısı değilim, sizi izlerim. Çünkü, çalışmalarınızı beğeniyorum.

Yorumum ilk mi? Onu bilemem. Bloguma yaptığınız ziyaret için teşekkür ediyorum.

Melek* dedi ki...

ÇOK GÜZEL TUTTURMUŞUN ELLERİNE SAĞLIK

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Merhaba Elma Şekeri,
Offff! Bu simitler rejim bozduracak cinsten olmuşlar canım. Ben alttaki salatandan alsam olur mu?
Ellerine sağlık,

Sevgilerimle,

Yemekbahane dedi ki...

simitler süper duruyor.

Denemek istiyorum ve hemen not ediyorum.
Bloğunu ilk kez ziyaret ettim ..
Çok güzel şeyler yapmışsın.

Eline sağlık

Müge

Sevil Şahin dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;28.04.2008--09.05.2008 Tarihleri arasında EN GUZEL SALATA YARIŞMAMIZ VAR http://birdemliksohbet.blogspot.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL VE FARKLI SALATA TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "EN GUZEL SALATA YARIŞMASI 1" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......SEVİL
ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİN ÇOK BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM..
BU YARIŞMADA EV SAHİBESİ OLAN ARKADAŞIMIZ “PORSELEN DEMLİKTE EV SAHİBESİ “ OLACAKTIR.

banu kırmızıgül dedi ki...

canım tam simit olmus hazır gibi ellerine sağlık sevgiler..

Adsız dedi ki...

ellerinie saglik simit nefis görünüyor.Canim cekti valla.

yesildomates dedi ki...

gerçekten on numara olmuş bu simitler harika...
ellerine sağlık...
öpüyorum..
görüşmek üzere..

Adsız dedi ki...

şeker ablish tariflerini ve seni görmek çok güzel bida kaybolma emi ağlarim bak he gevreklerden aldım kaçıom:) sabah kahvaltı da yerim artık:)) çünkü gecenin 01:07 si şu an.he bu arada gevrek=simit oluyo.izmirliler gevrek der de dil alışkanlığı :)

Adsız dedi ki...

evde yapılan simitin tadı harika oluyor gerçekten bende sık sık yaparım ellerine sağlık hoşcakal

made in funda dedi ki...

simit yemeyi ço seven biri olarak bu tarifi mutlaka denemeliyim diye düşünüyorum.simitleriniz nefis..eline sağlık.gerçekten harika görünüyorlar.
iyi ki bloğunuza gelmişim.listeme ekledim sizi.tarifleriniz harika..sevgiler....

Adsız dedi ki...

cok guzel bir tarif saol

peynir hösmelimi dedi ki...

canim simitler gercekten sokak simiti gibi olmus.ellerine saglik.bizim evdede top 10 da birinci listededir simit.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

çok güzel gözüküyor..tarifi malzemeleri hazırlayıp şimdi deniycem ,aklıma birşey takıldı zetyinyağı kullansam olur mu?

Unknown dedi ki...

şekerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr nasıl da özlemişim seni balımmmmmmmmmmmmmmm

Adsız dedi ki...

ben yaptım harika tarif için çok teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

simitler harika görünüyor yapmadım ama yapmak için sabırsızlanıyorum ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

süppeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrr

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008