Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

24 Kasım, 2008

Fellah köftesi

Cig köfte,Kisir,Mercimek köftesi,Fellah köftesi,Patatesli köfte,Bulgur pilavi.....vb.
Icine bulgur+köftelik bulgur girmis yemekleri sevmeyen varmidir aramizda.Biz Türk Halkinin damak tadinin vazgecilmezlerindendir bu tür yiyecekler.

Bende seviyorum yemeyi ve yapmayi iste tadi nefis bulgurlu bir tarif;

Malzemeler:

  • 1,5 Su bardağı köftelik bulgur
  • 1 çay bardağı un
  • 1 yumurta
  • 2-3 yemek kasigi sıvıyağ
  • 1 yemek kaşigi domates salçası yada biber salcasi
  • 3 tane rendelenmis domates
  • 2 diş sarımsak
  • 2 yemek kasigi nar eksisi
  • maydanoz
  • pulbiber,karabiber,tuz


YAPILIŞI:

Köftelik bulguru 1 su bardagi sicak su ile islatin.10 dakika dinlendirin icine yumurtayi unu ve tuzu ekleyip iyice yoğurun. Daha sonra ara sira elinizi ıslatarak findik büyüklügünde yuvarlak şekiller verin ortasına parmagınızla bastırip unlanmıs bir tepsiye alin. Bir tencerede yeteri kadar su kaynatin köfteleri yumuşayana kadar haşlayin.Süzerek servis yapacaginiz kaba alin.Tavaya sivi yag ve rendelenmis domatesleri,ezilmiş sarımsağı salçayida alıp biraz kavurup nar eksisi ve tuz karabiber,pulbiberi ilave edip baharatlandirin.Köftelerin üzerine dökerek karistirin.Üzerine ince kiyilmis maydonoz serperek servis yapin,

29 Comentários:

Unknown dedi ki...

Canım çok severim ellerine sağlık sevgiler...

pasta caddesi dedi ki...

bayılırım ben bu köfteye, ellerine sağlık canım,

tolunay

Adsız dedi ki...

canım bende bayılırım.ellerine sağlık.harika olmuş.güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimle

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

bencede sevmeyen yoktur. ben şahsen bayılırım hepsine birtek fellah köftesini yememiştim.

made in funda dedi ki...

ben de çook severim.ellerine sağlık canım..

Adsız dedi ki...

nar ekişili herşeye bayılırımm

ellerine sağlık
sevgilerrr

Leziz Sofralar dedi ki...

Blog aleminde cok gördüm cokta istememe ragmen nedense yapamadim simdiye dek ama cok isterim tatmayi en kisa zamanda....

ellerine saglik canim,sevgiler

Adsız dedi ki...

nefıs gorunuyor ellerıne saglık canım.
bende annemden ogrenmıstım cok lezzetlı oluyor.

sevimin sayfasi dedi ki...

süper olmus köfteler ellerine sagölik canim

Adsız dedi ki...

slm canım benim ellerine sağlık fellah köftesine bayılırım....



lezzetmutfağı....

eldivenlerim dedi ki...

daha önce hiç tatmadım bu köfteyi, denenmesi lazım;) enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

HÜLYA dedi ki...

ooof mis gibi olsada yesek ...ellerine sağlık canım harika görünüyor...

Disalce dedi ki...

evet şekerim...sevmeyen yok ...bulgurun girdiği herşey harika oluyor....

ellerine sağlık....
çok sevdiğim bir lezzettir...

nefis görünüyor...

sarımutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık harika olmuş cnm
sevgiylekal

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Ellerine sağlık canım,nefis olmuşlar,ben de çok severim.harika bir tad.afiyet olsun.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

off offf bayılırımm.süper görünüyor.ellerine sağlık.

SARI PAPATYALAR dedi ki...

GENE HARİKA OLMUŞ ŞEKERİM ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER

Hansa dedi ki...

malatyada yaşayan ablamın bi tespiti var.Bulgur yemekleri içindeki malzemeler aynı ama isimleri değişik.saydığınız gibi fellah köftesi,kısır,analık kzılı gibi ...:)))Ama hepside çooook lezzetli vardır ayrı ayrı emekleri bu işin şakası...
Elinize sağlık.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık, çok güzel olmuş.
Sevgilerimle...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık.
sevgiyle kal

kelebeklisaniyeler dedi ki...

ellerine saglik
çok severim...

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Bizim evdede yapılır bu köfte.Biz yuvarlama deriz.Üzerine sarmısaklı yoğurt döküp onun üstüne biberli salçalı sosunu dökeriz.Çok sevdiğimiz bir yemektir.bayılırız bu köfteye.Sizinde ellerinize sağlık.
Görüntü muhteşem.

Sevgilerimle*

Adsız dedi ki...

merhaba,p.d.ç.s.etk.30.benim blogumda bu hafta sonuna kadar devam ediyor senide sayfamda ağırlamak isterim buyurmazsın sıcak çayım var
sevgiler
susamcorekotu.blogcu.com

keskinli dedi ki...

elerine saglik kendim yapmadim ama arkadasim cok yapar enfes bir köfte gercekten sevgiler

akasyakokusu dedi ki...

merhaba canım..tüh nasılda kaçırdım ben bu takalakları..
elazığ'da fellah maraş'ta takalak diyorlarda.
hemen alıyorum köftedende yiyicem peşine:)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Muhteşem bir lezzet! Ellerine sağlık, bayılırım..

Cafe Gusto dedi ki...

Bende bayram tatilinde fellah köftesi yapacağım.Ellerine sağlık.İçli köfte de çok kolaymış ve hemen yapabilirmişim gibi anlatmışsın ama senin bu konuda uzman olduğun çok belli harika olmuş.Ellerine sağlık..sevgiler..

Aysultan... dedi ki...

Bayılırım canım ellerine sağlık :))

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008