Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

14 Kasım, 2008

Bademli kurabiye,kirmizi baslikli kiz pastasi



Bu hafta daha öncede bahsettigim Emel teyzem beni ve ablami kahvaltiya davet etti.Bu nazik daveti seve seve kabul ettim.
Kendisi harika bir kahvalti masasi hazirlamisti ama ben o güzel sofrayi yayinlama sansi elde edemedim.Fotograf makinami evde unutarak büyük bir hata yaptim.

Kahvaltinin ardindan ikram ettigi Bademli Kurabiye ve Kirmizi baslikli kiz pastasini benim s
ıkı takipcim olarak yayinlamak istedigimi bildigi icin evde resimlemem üzere paketleri coktan hazirlamisti.. Kendisi kisa bir yolculuga cikti kizi ve torunlari ile hasret gideriyor.Ona burdan tekrar tesekkür ediyorum.Gecde olsa bir Teyzeye sahip oldugum icin cok mutluyum.

Bademli Kurabiye;
Malzemeler:

  • 500 gr tereyag yada margarin
  • 1 yemek kasigi tozseker
  • 1 yemek kasigi pudra sekeri
  • 1,5 su bardagi iri cekilmis badem yada 2 paket hazir olanlarindan(200 gr)
  • Aldigi kadar un

Yapilisi:

Aldigi kadar unla tüm malzemeyi (badem haricinde) iyice yogurun.Daha sonra bademinide katip yogurun.Hamuru rulo yapip verevine kesin.170 derecli önceden isitilmis firinda beyaz kalacak sekilde pisirin.Firindan cikinca üzerine pudra sekeri serpin.Kurabiyeler iliyinca pudra sekerine iyice bulayip servis yapacaginiz tabaga alin.


Kirmizi Baslikli Kiz Pastasi;
Tarifini Kayseri Mutfagi arkadasimizin Blogundan almis aynen aktariyorum;


Malzemeler
  • 125 gr. tereyagi
  • 3 yumurta
  • 1 su bardagi seker
  • 1 su bardagi un
  • 1/2 paket kabartmatozu
  • 3 yemek kasigi cokokrem (Nutella)
  • 1 paket vanilya seker
  • 1 su bardagi iyi süzülmüs visne (kavanoz)
  • 3 yemek kasigi süt



Krema icin:

  • 3 kutu sivi krema (Schlagsahne 600 gr.)
  • 500 gr. Quark (tuzsuz labne)
  • 2 paket krema sertlestirici
  • 1 paket vanilya sekeri
  • 3 yemek kasigi seker


üzeri icin:

  • 2 paket kirmizi tartjöle
  • 1 su bardagi su
  • 1 su bardagi visnesuyu (kavanoz visnenin suyu)
  • 4 silme yemek kasigi seker



Hazirlanisi:

Kek icin tereyagini seker ve vanilya sekeri ile birlikte yaklasik 3 dakika cirpin. Yumurtalari tek tek ilave edip her yumurtadan sonra tekrar cirpin, unu kabartma tozu ile birlikte ilave edip yine cirpin. Malzemenin yarisini yaglamis oldugunuz 26 cm'lik kek kalibiniza dökün diger yarisina nutella ve sütü ekleyip iyice karistirin ve digerinin üzerine dökün visneleri üzerine döseyin ve önceden isinmis 175 C firinda 40 - 45 dakika pisirin.

Krema icin tüm malzemeleri karistirip sertlesene kadar cirpin, Quarkida ekleyip karistirin buzdolabina kaldirin.

Kek pisip iyice sogduktan sonra krema harcini üzerine sürün ve tartjöleyi diger malzemelerle paketin üzerinde yazdigi gibi pisirip kremanin üzerine dökün en az 4 - 6 saat buzdolabinda bekletin. Kelepceli kalibi servis yapana kadar cikarmayin.

27 Comentários:

Adsız dedi ki...

offf o bademli kurabiye beni benden aldı.. Elma şekerim. Fotoğrafta çok güzel olmuş..

Teyzeciğinin ellerine sağlık

sıcacık sevgiler..

SOFRAM dedi ki...

Canım her ikisi de harika görünüyor, Emel teyzenizin ellerine sağlık,sizlere de afiyetler olsun, sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Canım iki lezzette birbirinden muhteşem çok şık ve leziz,ellerine sağlık,sımsıcak sevgiler öptüm...

Unknown dedi ki...

Teyzeciğinin ellerine sağlık ikisi de nefis görünüyor.Afiyet olsun.

TAZE NANE dedi ki...

Pastaya bayıldım, kurabiye harika.
Teyzenin gerçekten ellerine sağlık.
Sevgiler.
İyi hafta sonları.

Aymen dedi ki...

kırmızı pastaya bayıldım ellerine sağlık bademlide öyle.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Harika tarifler,çok teşekkürler,her ikisi de nefis olmuş.teyzenin ellerine sağlık.sizlere afiyet oslun.sevgilerimle...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

offf hepsi sahane hepsi harika gorunuyor,emel teyzenin ellerine saglik...afiyet bal seker olsun sizlere,sevgiler...

simayhobievi dedi ki...

çok uğraşılmış süper lezzetler elinize sağlık

PAPATYA PRENSES dedi ki...

bu ne güzel bir kurabiye böyleee!
Emel teyzenin ellerine sağlık,sizlere de afiyet olsun::)

made in funda dedi ki...

İKİSİNE DE BİTTİM.TEYZENE ÇOOK SEVGİLER SELAMLAR..

Zehra Gürgen dedi ki...

Kırmızı başlıklı kız pastasını çok severim.Hatta ilk pasta denemelerimdendir. Portakal ağacından almıştım o zaman tarifini.Gerçekten denenmesi gereken bir pasta ve teyzenizde harika yapmış.

Ellerinize sağlık :))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok zarif ve leziz tarifler..
afiyet olsun.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Çok güzel görünüyor.Pasta,ismiyle daha da çekici. İlk fırsatta deneyeceğim.Elinize sağlık :)

HÜLYA dedi ki...

canım hepsi harika olmuş emel teyzenin ellerine sağlık...sende çok gzüel fotograflamışsın

afiyet şeker olsun..

sevgiler

ebrulitatlar dedi ki...

Nefis görünüyorlar. Emel teyzenin ellerine sağlık. Sevgiler canım...

Adsız dedi ki...

Bademli kurabiyeyi çok severim. Pastan ise enfes görünüyor. :)
Sevgiler

akasyakokusu dedi ki...

Canımm merhabaa..nettin elmalı şablonuu..
ben senle özleştirmiştim onuuu..
ama buda çok hoş görünüyor..
güle güle kullan.
Emel teyzeninde eline sağlık pek hoş tarifler vermiş.
ayrıca tşk ederim canım evet biraz değil baya üzüldüm ama sonunda buldum..
varmış bir hayır.
çok öptüm sevgilerimle.

eldivenlerim dedi ki...

ikiside harika gözüküyor, yapanı ellerine sağlık arkadaşım;)

İlker Ergin dedi ki...

canım teyzenin ellerine sağlık.Nefis görünüyor.Ayrıca fotolarda çok şık.ellerine sağlık.sevgiler...

Hansa dedi ki...

Eline sağlık teyzenin kurabiyeler şahane duruyor...
Ama 500 gr tereyağ veya margarin kullanılmış...yapıcam da fazla değilmi her kurabiyede bir paket olurya aşağı yukarı biraz fazla geldi gözüme...bide file badem var evde kurtarırmı...???
Sevgiler

elma şekeri dedi ki...

Sevgili Hansa 500 gr yag kullaniliyor sanirim cok degil,yaklasik 1 kg ya yakin un gidiyor.Ayrica file badem degilde iri cekilmis badem kullanirsan tam sonuc alirsin.
Ayrica bu kurabiyeyi hava almayan bir kapta 1 ay kadar muhafaza edebilirsin..
Tekrar sormak istegin birsey olursa seve seve cevaplandiririm...

Baharcicegi dedi ki...

Üzeri bol pudra sekerli badem kurabiye cok cekici enfes görünüyor,cayla nefis gitmistir teyzenin eline saglik sizede afiyetler olsun canim

yildiz dedi ki...

Resimler de tarifleri de harika,ellerinize saglik.

zarpandit dedi ki...

cancagızım harikasın ya sende farklı tarifler arar olduk resmen bakalım neler yapmıs diye giriyorum bloguna gercekten :)

kırmızı baslıklı kıza bayıldım ya :)
olsade yesem..

elciklerine sağlık..

bir demet feslegen dedi ki...

Bademli kurabiye ne güzel görünüyor, bayıldım..
Pasta da öyle..
Sevgiler

capankizimutfakta dedi ki...

SELAM, AYNI PASTAYI BENDE KAYSERI MUTFAGINDAN ALIP DENEMISTIM VE HARIKA BIR PASTA OLMUSTU. TADINI BILDIGIMDEN COOOK LEZZETLI OLDUGUNA EMINIM. TEYZENIZIN ELLERINE SAGLIK... SEVGILER...

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008