Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

14 Nisan, 2009

Tulumba tatlisi

tulumba tatlisi Bir aksam üstü hadi bakalim birde ben deneyeyim tulumba tatlisi tarifini diyerek ve zor oldugunu düsünerek mutfaga girdim.Fakat cok basit oldugunu anladim ev ahaliside lezzetini test ederek tam not verdi.Bu tarifin beni üzen tek tarafi görüntüsünü tam benzetememek oldu.Sevgili Pastacikizin sitesindeki görüntüsüne adeta asik olmustum.Bos kaldigim zamanlarda tekrar deneyip görüntüsü konusunda calismalar yapacagim.Tarif icin arkadasimiza cok tesekkür ederim tadi enfesti........

Tulumba tatlisi tarifini arkadasimizin yazdigi gibi aynen aktariyorum.

Malzemeler:

  • 150 gr margarin
  • 1,5 su bardağı su
  • 1 su bardağı un+1 yemek kaşığı un
  • 4 adet yumurta
  • 1 yemek kaşığı irmik
  • 1 kaşık şeker,1 tutam tuz

Şerbeti için:

  • 5 su bardağı toz şeker
  • 4 su bardağı su, yarım limon suyu

Yaplışı: önce bir tencereye şekerimizi ve suyumuzu koyup kaynatıyoruz şerbetimiz kıvamını alınca içine limonumuzu sıkıp soğumaya bırakıyoruz. Ayrı bir tencereye 150r margarinimizi ve 1,5 su bardağı suyumuzu, şekerimizi ve tuzumuzu koyup ocakta kaynatıyoruz daha sonra unumuzu ilave edip hızlı bir şekilde karıştırarak hamurumuzu elde ediyoruz ocakta 10-15 dakika pişirip ocaktan alıp irmiğimizi ilave edip hamurumuzu soğumaya bırakıyoruz.

Hamurumuz soğuyunca yumurtalarımızı kırıp karıştırıyoruz yalnız yumurtaları kırdıktan sonra hamurun kıvamı dağınık bir hamur halini alıyor 10 dakika kadar çırpmaya devam ettiğinizde hamurunuz kıvamını alacaktır. Daha sonra hamurumuzu varsa tulumba tatlısı kalıbına doldurun bende yoktu ben kremşanti sıkma kalıbımı kullandım ucuna tırtıklı uç takmayı unutmayın.Derin bir tencere yada tavaya bolca sıvı yağ koyup içine küçük boyda hamurları sıkıp pembeleşene kadar kızartın.Kızaran hamurları soğuk şerbetin içine alıp fazla bekletmeden servis tabağına alın.İsterseniz kaymakla servis edebilirsiniz afiyet olsun.

Not:önemli nokta yağın soğuk olması gerekiyor

Şerbetin koyu olması gerekiyor.

31 Comentários:

küçük*mutfak dedi ki...

Ellerinize sağlık gerçekten güzel görünüyorlar eminim tadı da bir o kadar güzeldir.Cesaret edemediğim bir tatlıydı ama en kısa zamanda deneyeceğim.Sevgilerle....

My Turkish Kitchen dedi ki...

Cok basarili olmus, eline saglik.
Iffet

Adsız dedi ki...

HARİKA CANIM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK SECERİM ÇITIR ÇITIR...

lezzet sefasi dedi ki...

Eline saglik canim cok guzel gorunuyor.Esimd e cok seviyor Tulumba tatlisini ama ben her seferinde yagi sogutmak gerekiyor diye useniyorum.Bunlari gorunce biraz istaha geldim sanirim.

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

hımmmmm bayılırım canım nefis görünüyor.ellerine emeğine sağlık.sevgilerimi bırakıyorum

simayhobievi dedi ki...

eline sağlık çok lezizi görünüyor

üç böcek bir çiçek dedi ki...

çok zor görünüyor ellerine sağlık bende çok severim size afiyetler olsun sevgiler

üç böcek bir çiçek dedi ki...

çok zor görünüyor ellerine sağlık bende çok severim size afiyetler olsun sevgiler

TATESAL dedi ki...

Çok güzel olur tulumba tatlısı ısırınca içinden akan şerbetin tadına doyum olmaz.Ama hep hazır alırız,ne kadar sağlıklı olursa artık..Ellerine sağlık senin tulumbalar süper görünüyor..

HÜLYA dedi ki...

eline sağlık canım enfes görünüyor... elimi uzztıp alasım geldi

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK HER YİĞİDİN HARCI DEĞİL BU ATLIYI YAPMAK GÖRÜNTÜSÜDE BURDAN GAYET GÜZEL GÖRÜNÜYOR....

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Ellerıne saglık canım .Dogrusu cok severım ama hıç yapmayı denememıştım.Bende denesem mı.Sevgıler..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

şekil için iyi bir uç lazım sanırım. Yoksa gayet leziz görünüyor,ellerine sağlık..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

ellerine sağlık canım.evde hiç denemedim ama çok severim tulumba tatlısını.çok güzel görünüyorlar.afiyet olsun.sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Görüntüsü şahane ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Bayılırım ellerine sağlık canım harika olmuş sımsıcak sevgiler...

Adsız dedi ki...

Tulumba tatlisi cok sahane olmus, ellerine saglik. Sevgiler.

mujdenin denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Ben de senin gibi cesaret edemeyenlerdenim.İlk fırsatta deneyeyim diyorum her seferinde ama bir türlü ona vakit gelmiyor.
Sevgiler...

TAZENANE dedi ki...

Çok güzel görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

made in funda dedi ki...

önemli olan lezzeti bence.görüntü güzel olupta tadı kötü olsa daha mı iyi olurdu.eline sağlık canım..

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Bence görüntüsü nefis tadıda da öyle olmalı ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
dogruyu söylemem gerekirse ben aslinda serbetli tatlilari pek sevmem, fakat buna iste dayanamam, eh birde ev yapimiysa tutmayin beni, seninde ellerine saglik diyorum, enfes görünüyor.

Selamlar ve kocaman öptüm..

hdidem95 dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık cnm maalesef pek sevdiğim bir tatlı değildir.ama evdekiler sever o zamanda bize yapmak dğşer.:)

sinarana dedi ki...

bence onemli olan gorunumu deilde islevi:) aslinda guzel de gorunuyor amma o sizin mutevaziliginizden kaynaklaniyordur:)
bnizim burda bi ablamiz yapiyor yuvarlagini..
elinize saglik

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ellerine sağlık tadı güzelse görüntü zamanla düzelir
sevgiler

TAZE NANE dedi ki...

GERÇEK DOSTLARIN KALPLERİ ARASINDA GÖZLE GÖRÜLMEYEN İPLER OLURMUŞ,
İNSANLAR UZAKLAŞTIKÇA İPLER GERİLİR AMA ASLA KOPMAZMIŞ...

GeCe dedi ki...

artık bu tatlı da evlerde yapılabilecek desene harika olmuş çok severim bende

Adsız dedi ki...

Daha ne olsun, harika olmuş. Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

pastacıkızdaki görüntü gerçekten çok güzel..bunun püf noktaları muhakkakki vardır.detaylarını ondan alıp bizimle de paylaşırsan sevinirim..Benim oğlum bu tatlıya bayılıyor ve sık sık yapıyorum.Bende Banucuğumun (Kibele sofrası)tarifini uyguluyorum Birde ona göz at istersen Oda çok güzel oluyor.Ama çabuk yumuşuyor bu tatlı nedense...sevgiler sevilay

dide dedi ki...

Tulumbalar muhteşem olmuş. Ellerine sağlık...

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008