Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

01 Nisan, 2009

Arnavut böregi,yogurtlu patates salatasi


Nisan bir sakasi gibi baslayan cok yogun,yorucu bir o kadarda sıkıcı gececek günler istemeyerekte olsa basladi.Herseyin hayirlisi diyerek kendimi alistirmaya calisacagim..Bana göre burasi ve sizlerin sayfalari siddetli bir bas agrisina iyi gelecek tek ilac gibi.Bana ilac olmaya devam edermisiniz diyerek,nefis citir citir bir börek ve salatayla basbasa birakiyorum.

Arnavut böregi tarifi Portakalgacina ait;

Hamur malzemeleri:

  • 1kg un
  • tuz
  • su (arzuya göre süt+su karışımı)

Peynirli iç harcı:

  • 350gr peynir, ezilmiş
  • 1 yumurta
  • yarım su bardağı yoğurt
  • arzuya göre doğranmış maydanoz

Ayrıca:

  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • nişasta

Hazırlanması:

  1. 1kg unun dibinden 2 parmak ayırın. Ayırdığınız una göz kararı nişasta ekleyip bir kenara alın. Kalan un, tuz ve su ile çok yumuşak olmayan bir hamur yoğurun. Yoğurduğunuz hamuru yarım saat dinlendirin.
  2. Hamuru rulo yapıp ikiye bölün. Böldüğünüz yarımları on beşer bezeye ayırın. İlk 15'li bezeyi merdane ve un+nişasta karışımı yardımıyla pasta tabağı büyüklüğünde açın. Aralarını tek tek yağlayıp üst üste koyun. (en üste yağ sürülmeyecek) Bu grubu daha büyük bir tabağa alıp buzdolabına kaldırın. Diğer 15 bezeye de aynı işlemleri uygulayın. İlk kaldırdığınız grubu buzdolabından çıkartın. Merdane ile tek yufka haline gelecek ve tepsinizden daha büyük olacak şekilde açın.
  3. Tepsinizi yağlayın. Yufkayı dışa sarkacak şekilde tepsinin içinde hafif büzerek serin. (büzmezseniz ince kalabilir) İç malzemeyi karıştırıp yufkanın üzerine yayın.
  4. Buzdolabındaki diğer yufka grubunu da yine tepsiden büyük olacak şekilde açın. Karşılıklı kenarlarını katlayıp bohça yaparak tepsiye alın. Tepsinizin içinde bohçayı açıp yine büzerek tepsiye serin. Alttaki yufkanın kenarlarını üste kapatın. Böreği kesin. Bardakta kalan yarıdan biraz az sıvıyağı üzerine gezdirip elinizle yayın. 190C fırında pişirin.

not: 1. Bezeleri bir gün önceden pasta tabağı gibi açıp buzdolabına kaldırabilirsiniz. Böylece ertesi gün açıp pişirmeniz kolaylaşacaktır.

32 Comentários:

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

süpersin elma şekercim, börek ayrı, patates salatası ayrı güzel. ellerine sağlık:)

Unknown dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ELBETTE HER ZAMAN YANINDAYIZ BAHAR GELİYOR NEDEN BÖYLE CANIN SIKKIN::((

peynir hösmelimi dedi ki...

Ellerine saglik canim.Börekte salatada harika görünüyor.
Sevgilerle.

yesildomates dedi ki...

canım herşeyin hayırlısı evet uzun bir aydaha bizi bekliyor:))

gerçekten bloglarda gezerken kendime geliyorum..stresimi alyor:))

ellerine sağlık börekler de çıtır çıtır olmuş..
öpüyorum..sevgiler...

made in funda dedi ki...

böreğe de salataya da bayıldım.ellerine sağlık canım..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR SEVGİLER

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK...BÖREĞİN ÇITIR ÇITIR...OLSADA YESEK... YANINDADA YOĞURTLU PATATES SALATASIYLA MUHTEŞEM OLUR...İYİ GECELER...

sihirlirloklava dedi ki...

görüntüler harika.ellerine sağlık..patates salatasını bugün yaptım ama yoğurtlu denememiştim..sevgiler ve bol neşeler...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Böreğin yapılışı hiç de zor gelmedi doğrusu, araya margarin değil de sıvı yağ sürmek farkettirmiyor anladığım kadarıyla. Deneyebilirim yani ;) Salatanın tarifini de alabilir miyiz?
Öptüm,
Esra

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

canım sabah sabah görüntüye bittim.nefis ötesi.ellerine emeğine sağlık şekercim.sevgilerimi bırakıyorum

üç böcek bir çiçek dedi ki...

hepsi birbirinden enfes süper görünüyorlar ellerine sağlık arkadaşım sevgiyle kal

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık şekerim. her ikisi de harika görünüyor oldukça iştah acıcı...

sevgiler

sarımutfak-hande dedi ki...

her ikiside harika olmuş cnm
ellerine sağlık

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Ellerine sağlık cnm nefis görünüyorlar.Özellikle böreğe bayıldım.Şu üçgenlerden kaptım bir tane:)

TAZE NANE dedi ki...

Aman hepsi birbirinden güzel.
Ben börek alıyım....
Nasıl canım çekti.

zerrin - misss dedi ki...

elma şekerim, o mısırlar nasıl ggerçekçi çıkmış fotoğrafta.

ikiside pek güzel ellerine sağlık.

sımmsıkı kucaklarım.

sevgiler

sinarana dedi ki...

bunların hepsi çok güzel..ellerinize sağlık.. bayılıyom böyle tarif bloglarına:)
patates salatasını ben de beğendim:)
sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ne güzel resimler vede tarifler..
çok beğendim..harikalar.

( özlettin ama :)

egeli dedi ki...

ARNAVUT OLAN EŞİME YAPSAMMI BU BÖREĞİ ACEP ???,PEK YUFKA PEK AÇAMAM AMA SANIRIM BU TARİFTE O KADARDA İNCECİK AÇMAM GEREKMİYOR GALİBA DEĞİLMİ ? ELİNE SAĞLIK ŞEKERCİM ,SALATADA BÖREĞİN YANINA PEKTE YAKIŞMIŞ...

mujdenin denemeleri dedi ki...

Haklısın burası birçoğumuzun kendini ifade edebildiği,beynini boşaltabildiği tek yer.:))
İki nefis tarifle geri dönmüşsün.Ellerine sağlık.Sevgiler...

bahar dedi ki...

Merhabalar, “hediyeleşmek” üzerine güzel bir etkinliğimiz var. Sizin de katılmanızı arzu ederim, ayrıntılar sayfamda. Sevgiler.

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

tamda öğle yemeğinden önce şu blogları dolaşmam büyük hata! yemek te durduramıyorum sonra kendimi :))
ellerine sağlık canım

lezzetyolculugu dedi ki...

Arnavut böreğini çok severim.Teyzem çok yapar peynirli,patlıcanlı,pırasalı,ısırganlı çeşit çeşit.. bende bir kaç sefer denedim ama onun gibi olmadı.
Sizinde ellerinize sağlık.Portakal ağacından aldığım hiçbir tarif beni şaşırtmadı eminim bu börekte çok lezzetli olmuştur.
Bu arada salatayada bayıldım bahar dalı gibi insanın içi açılıyor.Bu yoğun günlerinizde kolaylıklar dilerim.

TATESAL dedi ki...

Canım süpersin,niye daha önce fark etmedim seni tühhhh,üzüldüm şimdi....

Rakunt ideas dedi ki...

Tam iştah açıcı ellerinize sağlık.

sevgiler.

elif dedi ki...

harika lezzetler. ellerine sağlık canım

TAZE NANE dedi ki...

Ellerine sağlık.
Harika görünüyorlar.
Sevgiler.

Hadiye dedi ki...

Merhaba Elme Şekeri,

Tariflerinde görüntülerde çok güzeller.Ellerine sağlık.

Blogumda bir ödül seni bekliyor.

Sevgilerimle*

dilek deryasi dedi ki...

selam,
cok guzel görunuyorlar hepside birbirinden istah acici ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

Hıım ellerine sağlık yine döktürmüsün...

Bu arada bende yine blog dünyamıza geri döndüm. Tekrar bana beklerim...

Sevgiler,

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, her ikisi de cok istah acici gorunuyor.

Sevgilerimi gonderiyorum.

emel b. dedi ki...

ellerinize sağlık, ben de bir macir kızı olarak arnavut böreğine bayılırım. nişasta hariç yapımı bizimkine çok benziyor.içine soğan, domates ve biberli harç koyarız.muhteşem tat.yine hatırlattınız bana

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008