Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

29 Nisan, 2009

Pratik,Balli bademli kek,Bienenstich (Arı Sokması)

balli bademli kek
Aslinda uzun zaman önce çok sık yaptigim bir tarifi nerdeyse unutulmaya yüz tutulmus eski tarifler arasinda buldum.Sanirim bu tür unutulmalar teknolojinin yüzünden oluyor nasilsa internet var ve özellikle aradigim her seyi gözleriminizin önüne saniyede cikaran Google var düsüncesiyle yemek tariflerinin oldugu ajandalar raflarda tozlanmaya birakiliyor.Aradigim herseyi bazen kaybolan coraplari bile bulabiliyorum dersem sanirim biraz abartmis olurum.

Arti ve eksi yönleriyle düsününce,hizla gelisen teknolojinin hem yarar hem zarar sagladigi kesin.Telefon olmasa,bilgisayar olmasa yada bunun gibi bazi hayatin olmazsa olmazlari arasina girmis yeni cagin yeni gerecleri olmasa ne yapardim bilmiyorum.Fazla düsünmek yerine kendimi gelisen teknolojiye teslim ediyor ve yasadigim hayatin güzelliklerini ön planda tutarak kendimi mutlu etmeye calisiyorum.
Bu yaziyi neden ve nicin yazdin gereklimiydi diye sormayin bende bilmiyorum.Kendimi son zamanlarda dinlemekten keyif aldigim Gülben Ergen
& Oğuzhan Koç´un birlikte düet yaptigi "Giden Günlerim Oldu"adli sarkisinin akisina birakip pastalardan uzak kalmaya calistigim bu dönemde oldukca pratik olan balli bademli kekin tarifiyle sizi basbasa birakiyorum.
Malzemeler;

  • 4 yumurta
  • 150 gr tozseker
  • 125 gr un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 100 gr file badem
  • 2 yemek kasigi bal
  • 2 paket dr oetker vanilyali créme olé yada vanilyali puding


Yapilisi
Yumurtalari sekerle birlikte iyice köpürene kadar cirpin,unu,kabartma tozunu,vanilyayi ilave edip tekrar cirpin ve yaglanmis kelepceli kaliba(26 cm) dökün ve üzerine bademleri düzgünce yayin ve önceden isitilmis 170 dereceli firinda üzerinin bademleri kizarana kadar pisirin.Keki firindan cikarin biraz iliyinca üzerine bal gezdirin ve sogumaya birakin.Arasina iki tane dr oetker créme olé´yi üzerindeki tarifindeki süt miktari ile cirpin.Soguyan keki düzgünce ikiye bölün ve arasina kremayi koyup kapatin.Servis yaparken tekrar birazcik daha üzerine bal gezdirin.
Sizde dinlemek isterseniz belki;

31 Comentários:

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik,
harika olmus, nefis...

Sevgilerimi gonderiyorum.

Adsız dedi ki...

Iyi aksamlar ari sokmasi coknefis görünüyor ben bu pastaya bayilirim ellerinize saglik Blogunuzda cok güzel.Sizi sik sik takip ediyorum .Banada beklerim .Hersey gönlünüzce olsun

Pembe Tatlar dedi ki...

canım sunumun süper kek zaten harika hımhımmm:)
Ellerine sağlık....

Canan dedi ki...

Kekin pek güzel olum ellerine sağlık.

Sevgiler
Canan

Unknown dedi ki...

Canımmm harika olmuş kek ellerine sağlık sevgiler...

made in funda dedi ki...

nefis bir pasta olmuş.eline sağlık.sadece görüntüsü bile yeterli...

Disalce dedi ki...

canım kekin harika olmuş..ellerine sağlık...

teknolojiye gelince, keşke olmasaydı diyorum ve bende kendimi maalesef akıntıya bırakıyorum...

sevgiler canım...

zeytintanesi dedi ki...

Oh oh ben bademe bayılırım. Süper bir şey bu ya. UZun zamandır uğrayamıdım. Nasılsın arkadaşım. Allah iyilkler versin inşallah. Öpüyorum seni.

TATESAL dedi ki...

Tüm tarifleriniz mükemmel!!!!

tatlilar gülcandan dedi ki...

Merhaba canim sizin icin glogumda güzel bir ödül var .Gelip alirmisin sevgilerlen

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık cnm çok çekici duruyor.

lezzet sefasi dedi ki...

vallah ben bunu yaparim cok beyendim tarifi .ellerinize saglik.

TAZE NANE dedi ki...

Çok harika görünüyor.
Sunum çok güzel.
Sevgiler.

tatlilar gülcanda dedi ki...

Merhaba canim hala sana ait olan ödülü almamissin.Bekliyorum .

Adsız dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYOR ÇOK ŞIK ÇOK LEZZETLİ ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

pasta caddesi dedi ki...

of ya ne güzel görünüyor hep kalori-hep kalori napcaz böyle, ellerine sağlık canım.

sevgiler,

tolunay

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım pasta çok güzel görünüyor.Hemde bademli hımmmmm...


www.lezzetmutfagi.blogcu.com

Dilek Mutfakta dedi ki...

ziyaretiniz için teşekkürler,bal-badem ayrılmaz ikili benim için çok yakıştırıyorum eminim kek muhteşem olmuştur elinize sağlık...

mutfaktakizaman dedi ki...

ellerinize saglik cok guzell hmmm olsada yesem;p

halime dedi ki...

ismi çok ilginç.çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika bir kek olmuş, afiyet şeker olsun, sevgiler...

TAZENANE dedi ki...

Canım bu güzel ballı bademli keke tekrar bakmaya geldim. Harika görünüyor.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

selamlar,

pasta cok güzel görünüyor, cok severiz biz bienenstichi :))

bannern cok güzel, kendin mi yaptin?

selamlar aysel

Unknown dedi ki...

Ayyyy ne zaman gelsem harika ve sevdiğim tariflerle karşılaşıyorum. Ellerine sağlık canım...

GeCe dedi ki...

çok güzel görünüyor tadını da merak ettim doğrusu

Adsız dedi ki...

ellerine saglik harika bir goruntu
.bu tatliyi burada eltime komsusu yapip getirmisti orada yemistim bir kere harika bir tatliydi ilk tattigimda hahazir zannetmistimve hemen tarifini almistim.cok cok guzel gorunuyor. zaten butun tariflerin super selamlar.nesrin www.lalelimutfaklar.blogcu.com

dilek deryasi dedi ki...

selam,
anneler gunun kutlu olsun,guzel bir gun gecirmen dilegiyle...

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Ne kadar guzel olmus oyle, ben yemeye kiyamam:) ozellikle ilk fotograf harika!!

FİLİZ'CE dedi ki...

harika olmuş,gerçekten bayıldım..ellerine sağlık,yapmak için sabırsızlanıyorum..sevgiler..

Adsız dedi ki...

Denedim çok gúzel oldu....teşekkürler.....

Adsız dedi ki...

Denedim çok gúzek oldu.....teşekkürlrr

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008