Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

21 Ocak, 2008

Aşure



Aşure severmisiniz? Ben cok severim.Her gün yesem bikmam diyebilecegim lezzetlerden biri.Bu ayda asure pisirilmeden olmazdi dimi?
Hepinize bu nefis aşurelerden ikram ediyorum buyrun afiyet bal şeker olsun..

Bereketin tatlı aşı AŞURE
Malzemeler:

1,5 su bardağı aşurelik buğday
yarım su bardağı nohut
yarım su bardağı kurufasulye
yarım su bardağı kuru üzüm
10-15 adet kuru kayısı
1 su bardağı badem
5-6 adet kuru incir
2 su bardağı şeker
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
istege göre tarçın,portakal kabugu rendesi
Yapilisi:
Nohut ve fasulyeyi 1 gece önceden ıslatın. Düdüklü tencerede üzerini iki parmak geçecek şekilde soğuk su ilave edip 30-35 dakika kadar kaynatın.
Buğdayları güzelce yıkadıktan sonra suyunu süzün. Sıcak su ile akşamdan ıslatın. Bir tencerede üzerine geçecek şekilde soğuk su ilave edin yumuşayana kadar kaynatın.
Kayısı, üzüm ve inciri ayıklayın ve yıkaın. Kayısıları kücük küp küp doğrayın. Bir tencerede 4-5 dakika kadar kaynatın.
Büyükce bir tencereye nohut ve fasulyeyi, buğdayı ve kuru meyvaları sularıyla beraber aktarın. Suyu yeterli değilse yeterince kaynamış su ilave edin.
Kaynamaya başlayınca şekerini ilave edin. 10-15 dakika kadar daha kaynatın.
Altını kapatın. incirleri ve sicak suda kabugu soyulmus bademleri ilave edin. Bir iki dakika kaynattiktan sonra tencereyi ocaktan alin.iliyinca kaselere bosaltip tarçın ve cevizle süsleyip servis yapin.

44 Comentários:

dogada.blogspot.ru dedi ki...

ellerine sağlık canım bende aşureyi çok sevenlerdenim çok kalorili olsada görünce hiç dayanamam ALLAH kabul etsin senesine sağlık ve huzur içinde erişmek kısmet olsun sevgiler

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Ne güzel çoğu arkadaşımda aşure var.Allah kabul etsin ellerine sağlık arkadaşım...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Asla asla yemekden usanmıyacağım bir tatlı ımmmm:)
Biz yapmak için kardeşimin gelmesini bekliyoruz:)))
Canım Allah kabul etsin,ellerine sağlık..

NiNo dedi ki...

canim Allah kabul etsin bendede asure var :) degiselim miiii

EZGi :)) dedi ki...

aşureye bayıırım.nefis görünüyor.allah kabul etsin.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Canım ELma şekerim,

bende çok severim aşureyi..

Ama hiç evde yapmayı denemedim.

nefis olmuş. hele o portakal kabuğu müthiş bir aroma vermiştir. Ellerine sağlık

Sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Canım ELma şekerim,

bende çok severim aşureyi..

Ama hiç evde yapmayı denemedim.

nefis olmuş. hele o portakal kabuğu müthiş bir aroma vermiştir. Ellerine sağlık

Sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Disalce dedi ki...

şekerim ellerine sağlık...sevmeyen yoktur tabi...

harika görünüyor....

Unknown dedi ki...

selam canım Allah kabul etsin ellerine sağlık aşure sevilmezmi hiç bayılırım cumartesi bende pişirdim ayyy ne yemişim ne yemişim iki gün başka birşey yiyemedim:))
özellikle pişirdiğim gün kendimi kaybediyorum seninkilerde harika görünüyor Afiyetle yiyin canım sevgileeeeer

ocaktayemegimvar dedi ki...

merhabalar...
sitenizi gezdim ve çok beğendim elinize emeğinize sağlık her şey çok güzel...
mübarek muharrem ayınız da kutlu olsun.
aşure o kadar güzel görünüyor ki kabul etmemek müm kün mü:)

meleginmarifetleri dedi ki...

süper olmuş canım ellerine sağlık bayy

uygarimizlahayat dedi ki...

Hımmmmmmmm tarçın koktu buraya kadar, harika yaaa, mis gibi, ellerine sağlık, Allah kabul etsin, Allah bereketini artırsın canım...

Feyza Fidan dedi ki...

Ellerin dert görmesin,
harika görünüyor aşureler...
Sevgiler..

Gönül dedi ki...

mmmhhh harika görünüyor canım ellerine sağlık...Allah kabul etsin...sevgilerimle

Haydi mutfağa dedi ki...

aşure sevilmez mi?
bayılırım :))
çok güzel, ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Aşure çok güzel olmuş. Ben pek tatlı düşkünü değilimdir ama aşureye bayılırım. Ellerine sağlık.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Ohh ne güzel ya tam benim tarzım sade bir görünüş nar yok.ben ayırdığım için sevmiyorum.ellerine sağlık cnm.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık allah kabul etsin..Sevgiler..

Adsız dedi ki...

ASUREN COK GÜZEL OLMUS CANIM YAAA...ELINE SAGLIK AFIYETLER OLSUN INSALLAH.

SEVGILER ARKADASIMA,GÜZEL BIR GÜN DILIYORUM.

Adsız dedi ki...

nefis görünüyor.ellerine sağlık.allah kabul etsin

Adsız dedi ki...

asure nefis olmus, ellerine saglik, allah kabul etsin.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

canım ellerine sağlık..allah kabul etsin..bende yapacağım günü iple çekiyorum ,çok seviyorum çünkü:)
sevgiyle...

Yaren dedi ki...

Her sitede asure tarifi,ay artik dayanamiyorum,cok seviyorum bu asureyi,bende yapcam yarin.Cok harika görünüyor canimm,nefiss.Ellerine saglik,sevabdir bir kasede bana ver;)

Leziz Tarifler dedi ki...

ellerine sağlık canım, Allah kabul etsin. tam aşure zamanı ama bana hep çok zor gelen bir şeydir oldum olası. sevgiler..

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canimcim,
asuren gercekten cok lezzetli görünüyor, belli ki yaparken icine tüm sevgini de katmissin.

Allah kabul etsin diyorum.

Kisss, valla senin favorin oldugumu duymasinlar ve kizmasinlar sana, güzel iltifatin icinde ayrica cok tesekkür ederim.

Selamlarimi yolluyorum ve öpüyorum canimcim..

inci dedi ki...

mmmmmm....canım benim nefis bir aşure yapmışsın...ALLAH kabul etsin arkadaşım...sana sevgilerimi yolluyorum:))

Adsız dedi ki...

sekerim...elmam...ben o asureyi alirim bir guzel de kacarim:))

ellerine sglikcanim cok guzel gorunuyorlar

www.yenitadlar.blogcu.com

pastacı cafe dedi ki...

istemezmiyim hiç,şeker gibi bir sayfa bu çok tatlı aşureye bayılırım elma şekerinede:)ellerine sağlık şekercim:)

Unknown dedi ki...

Merhaba şekerim,
Muharrem ayın mübarek olsun,
aşure tatlısı çok güzel görünüyor
ellerine sağlık canım
ALLAH kabul etsin..
Sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Asure harika görünüyor canim,ellerine saglik.Allah kabul etsin.

Adsız dedi ki...

canım iyi geceler.
senden birşey rica ediyorum
compteur geo(şehirleride gösteren)bir türlü şablona koyamadım bana nasıl yapacağımı ve kodunu verebilirmisin.sevgiler.aaa
bu arada aşurendende yedim .Allah kabul etsin.

Unknown dedi ki...

merhabalar
ay bugün nereye baksam aşure tarifi görüyorum ve içim yanıyor . gördüğüm 3. aşure tarifisiniz.bende yaptım ilk defa denedim çok güzel oldu fakat makinam çekmedi ve ben sanal ortamda arkadaşlarımla paylaşamadım. çok üzgünüm ağlayabilirim. ellerinize sağlık. çok hoş olmuş belli.

ayşegül mutfakta dedi ki...

selam.. aşuren bereketli olsun eminim görüntüsü kadar lezzetide harikadır eline sağlık!

peynir hösmelimi dedi ki...

merhaba bende katilip ilk tecrübemi yasamak isterim.insallah beni ve tariflerimi eklersin sitene:)Hoscakal.

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık ALLAH kabul eysin.Çok leziz görünüyor.Yeni kurduğum bloğumla aranızdayım. Beni de ekler sayfamı ziyaret ederseniz çok mutlu olurum:))

Adsız dedi ki...

Hmmmm
en sevdiğim tatlılardan birisidir zaten tatlıyla pek aram yok ama aşureye dayanamıyorum ellerine sağlık canım nefis görünüyor hele o üzerindeki bademler harika yakışıyor :)

angel dedi ki...

merhabalar,elma şekeri sızde benım gıbı blogspota gecenkerdensınz.şablonunuz tariflernız harıka.ellerınze sağlık goruşmek uzere...

Ayşegül dedi ki...

en çok sevdiğim tatlı sayfaları süsledi! ben de bıkmam dediğin gibi her gün yesem..
nefis görünüyor canım.. ellerine sağlık Allah kabul etsin canım..

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık

NiNo dedi ki...

canim nerelerdesin ozledikkk

Adsız dedi ki...

bu ay çok aşure yedim ama yinede gözüm aşure tariflerine takılıyor :)

Adsız dedi ki...

lezzetli tarifler için teşekkürler. ilk fırsatta deneyip yorumlarımı yazarım.

Yurtdışı Eğitim dedi ki...

harika bir görüntü! eminim lezzetide görüntüsü kadar güzeldir! ellerinize sağlık, paylaşımınız için teşekkürler!

Yurtdışı Eğitim dedi ki...

tamda aşure ayı yeni geçmişti. gerçi bilmiyorum bitti mi ama tarifinizi bulmam yerinde bir zamanda oldu. Ellerinize sağlık çok nefis görünüyor.

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008