Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

17 Ocak, 2008

Elmali Kek



Kiymetini bilemedigim zamaninda kütür kütür yiyemedigim elmanin artik sadece pişmişinin tadina bakabiliyorum. Niyemi?

Korkmayin dişlerim felan dökülmedi son zamanlarda diş agrilari ceksemde dişci ile radevularimi sıklaştırsamda dişlerim hala bedenimde takili duruyo :)

Elma yiyememe sebebim alerjim malesef elmaya karsi alerjim başladi ve bu alerjim üzülmek yerine yüzümde tebessüm birakiyor.Arkadaslar blogumun ismi Elmaşekeri ve ben bloguma her tiklamamda nedense hapşuruyorum.Ne tuhaf zamanla ki gülmemek elimde degil.Bir müddet elmalari pişirip yemek zorundayim ama blogumdan kopmaya niyetim yok.Siz ara sira bana cok yaşa deyin belki o aralarda ben blogta gezinti icinde olabilirim. :)

Elmali kekim cok kolay ama benim yerime her biriniz bugun kocaman bir elma yeyin emi...........



Malzemeler:
3 yumurta
3 -4 tane elma
1,5 su bardagi seker
yarim su bardagi sivi yag
yarim su bardagi yogurt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 su bardagi un

üzerine;
pudra sekeri ve tarcin

Yapilisi:

Elma haric diger tüm malzemeleri klasik kek yapar gibi cirpin yaglanmis kaliba kek hamurunu dökün elmelari soyup yarim ay seklinde kesin ve kekin üzerine yerlestirin.Önceden isitilmis firinda kek pisene kadar pisirin.Üzerine pudra sekeri ve tarcin serpin...Afiyet olsun...


22 Comentários:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Benim fırındada portakalla kek pişiyor:) Elma kaldımı ben de içine doğrarım kekin,çok güzel oluyor yumaşak yumuşak:)
Şimdi mutfağa gidip senin için bir elma yiycem,gerçektennnn ;)
Ellerine sağlık canım, ve hayırlı yaşa:)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık canım

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Elarjine üzüldum doğrusu bu mevsimde de çok bulunur.Her elma gördüğümde aklıma geleceksin artık.İnşallah geçici olur sende gönlünce yersin.Kekinde nefis olmuş bende çok severim elmalı keki ellerine sağlık canım...

NiNo dedi ki...

cok yasaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

EZGi :)) dedi ki...

canım rejim yapıyım diyordum ama içim gitti.elmalı keke bayılırım ama sen daha bir güzel yapmışsın.çok nefisss olmuş.ellerine saglık
sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

görüntü göz alıcı olmuş
yememek mümkün değildir herhal?
ellerine sağlık.

Baharcicegi dedi ki...

Elmali kek nefis olmus eline saglik canim.
Benimde bir arkadasimin elmaya karsi alerjisi var yedigi zaman dili sisiyor nefes almakta zorluk cekiyor.

Yaren dedi ki...

Pastan harika görünüyor,cok severim elmali pastayi,ellerine saglik cani,.Allerji olman cok üzücü,bu tarz allerjiler birden baslar malesef.Ama igneler var haftada bir yapilan.Istersen cok siddetli degilse bir doktoruna danis.Belkide konusmusundur.Benimde cook eskiden herseye alarjim vardi,seni anliyorum.Acil sifalar diliyorum canim.

LeYYa dedi ki...

hayat böyledir işte kimi zaman tuhaf çelişkiler içinde debelenir dururuz))olsun sen yinede bizim elmaşekerimizsin))kanki kızları düzenlemeyi ancak öğrendigim için seni geç kattım aramıza ama kattım işte))muhtemelen copilotum lulum onun üstünde olmandan memnun olmayıp yerini değiştirecek ama olsun. kozalak pastayı sevdim ama pirinç patlağına nerden nasıl ulaşacağımı bilmiyorum.hiç dikkatimi çekmedi daha evvel.bilgilendirirsen sevinirm.geçmiş olsun bu arada .Allah başka dert vermesin.çok yaşa))

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Tam adına yakışır bir kek olmuş elciklerine sağlık bitanem. Harika...

Özlem'den Sevgiler...

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
elmali kekine bayildim, zaten cok sevdigim bir lezzettir.

Alerjin icin üzüldüm, benim kardesiminde sonraden böyle bir alerjisi cikti, oda elma yiyinca dilim sisiyor diyor, hayretler icinde kaliyorum, önceden böyle bir sorunu yoktu. Sana da insallah gecer diyorum.

Selamlar ve öpüyorum..

Adsız dedi ki...

Canim günaydin:)
Kek harika olmus,eline saglik seker:)
Ben birazcik tadiverdim...süper lezzette.
Gerisi diyer ziyaretcilerine kalsin artik.
Sevgiler,iyi hafta sonlari dilerim.

Adsız dedi ki...

cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik.

inci dedi ki...

canımın içi,alerjine üzüldüm...sen bizim elmamızsın nasıl sana elma alerji yapar anlamıyorum:)canımcım,sen de pişir pişir ye...pes etmek yok...bu arada çoook yaşa inşallah:)

Adsız dedi ki...

ellerine saglik kek harika gorunuyor, sevgiler

Aynur dedi ki...

offf yaa bu alerji isi cok kotu yaa :( sadece elmayaysa iyi yine.benim esimde bicok meyve ve sebzeye karsi var toza alerjisi var yazin surekli hapsurur meyve yiyemez ahzina yara yapar.cok zor yaa gercekden allah kolaylik vrsin.Körle yatan sasi kalkmasa bari :) (Kendi adima sölüyorum) Cunku ben meyve yemeden yapamam ya :(
pastanda pek guzel eline saglik

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Ben elmalı kek ve kurabiyeleri çok seviyorum. Seninki de çok hoş görünüyor. Ilık ılık ne iyi giderdi çayın yanında. Ellerine sağlık.

peynir hösmelimi dedi ki...

eline saglik.

Adsız dedi ki...

selam canim, cok üzüldüm elmaya karsi alerjin olmasina, cünkü gercekten cok saglikli ve yararli meyve, ben günde kesinlikli bir veya iki tane yemeden duramam..
neyse canim, daha kötü birsey olmasinda, bunada sükür dimi ama :)
kek cok güzel olmus ellerine saglik canim..

Adsız dedi ki...

ellerine saglik pastan nefis alerjine üzüldüm

Adsız dedi ki...

merhabalar elma alerjisini araştırıken sizin blogunuzu gördüm.ben ziraat teknikeriyim ve malesef benimde elma alerjim var:( elma ve elma fidanı üretimi yapan sayılı firmaların birinde çalışıyorum..sanırım elma yemeği biraz abartınca alerjım ortaya cıktı.aileden kalıtsal gelen astım vardı bu sene ziraai ilaçlarla başladı arkasından sigara ve kokulara karsı basladı en sonda elma alerjısıyle suruyor..hayırlısı bakalım...sizede acıl sıfalar ınsallah en kısa zamanda kutur kutur elma yemek dileğiyle

Adsız dedi ki...

Selamlar...Çok geç de olsa sitenizi keşfettim. Elmalı keki yaptım bigün bile dayanmadı.Favori tariflerimin arasına girdi. Çok teşekkir ederim. Bundan sonra hep buradayım artık:)

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008