Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

09 Eylül, 2008

Kete





Sahurda miss gibi sicacik keteler önerimdir cayla nefis olur ve hemde tok tutar.

Malzemeler.

1 kase süt
1 cay bardagi siviyag
1 paket yasmaya
3-4 kasik yogurt
tuz
bir kahve kasigi seker
aldigi kadar un (yaklasik 3 kase un)

yufkalarin üzerini yaglamak icin:
125 gr eritilmis tereyag

icmalzemesi:
1 su bardagi un
1 caykasigi tuz
3-4 yemek kasigi tereyag
Ceviz (irice kirilmis)

Yapilisi:
ilitilmis süte mayayi ve sekeri ilave ederek kabarincaya kadar bekleyin.Yogurdu,unu ve tuzu ilave ederek yumusak bir hamur yogurun.Hamuru mayalanmasi icin yaklasik yarim saat bekletin.Diger yandan tereyginda unu kavurun ve sogumaya birakin.Mayalanan hamurdan mandalina büyüklügünde bezeler alin.Ince actiginiz yufkayi tereyagi ile yaglayin ve diger yufkayida üstüne kapatin onuda yagladiktan sonra 3 üncü yufkayida ayni sekil üzerine kapatip yaglayin ve kareler halinde kesin.Her bir kareye kavrulmus un ve ceviz koyup elinizle uclarini birlestirerek kapatin birlestirilmis yeri altta gelecek sekilde tepsiye dizip yarim saat tepsidede mayalandirdiktan sonra üzerine yumurta sarisi ve susam serpistirip önceden isitilmis 200 dereceli firinda üzeri kizarincaya kadar pisirin ..Afiyet olsun..


29 Comentários:

Haydi mutfağa dedi ki...

teşekkürler.inşallah sahurda denemeye çalışacağım.
elinize sağlık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

amanınn bu keteler buraya ne zaman kondu kii :S şekerpare de ketelerde harika olmuş gülüm, ellerine sağlık.
hayırlı sahurlar

Adsız dedi ki...

selam canım..keteler nefis görünüyor.dün bende pişirdim ama daha siteye koymadım:)sahurluk için harika bir seçim..elinize saglık .afiyet olsun..sevgilerimle...
http://hunerlieller.net

Baharcicegi dedi ki...

Bu keteye biz icli kete deriz,tadini bildigim icin cok güzel olmus dedigin gibi sahurda yenince bütün gün tok tutuyor ellerine saglik canim

Adsız dedi ki...

merhaba
çok leziz görünüyorlar.ellerinize ve yüreğinize sağlık
sevgiyle kalın
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

pelince dedi ki...

Kete şahane,ahh ahh iftarada daha çok var :)
Ellerine sağlık..

sarımutfak-hande dedi ki...

hiç yapmadım ellerine sağlık nefis görünüyor cnm
sevgiylekal

SOFRAM dedi ki...

Keteler tam sahurluk olmuş, çok ta güzel görünüyorlar, ellerine sağlık canım, sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Keteyi çok seviyorum. Ama hiç yapmadık. Seninkide çok lezzetli duruyor. Kete uzun süre bayatlamadan muhafaza ediliyor öylemi. Sevgiler TAZENANE

Öznur dedi ki...

Merhabalar,
Şuanda karnım o kadar açki bütün ketelerini yiyebilirim. Ellerine sağlık.

Sevgilerle...

meleginmarifetleri dedi ki...

Off harika görünüyor ellerine sağlık.
Hoşçakal.

Adsız dedi ki...

Cok sahane olmuslar, ellerine saglik canim.

hdidem95 dedi ki...

tam sahurluk harika ellerinize sağlık sevgiler

Adsız dedi ki...

of offf bu ne güzellik böylee

ellerine sğalık
sevgilerr

peynir hösmelimi dedi ki...

harikasin canim.ellerine saglik.Bencede sahurda sicacik güzel olurda.Kim yapacak o saatte:))
Sevgilerle.

made in funda dedi ki...

mmmm nefiiiis nefffis.ellerine sağlık canım.

Ayse Pamuk dedi ki...

çok ama çok severim keteyi hem yapımıda kolaymış mutlaka yapacağım ellerine sağlık

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Keteyi severim ama hep başkasının yaptıklarını yedim bugüne kadar :) Artık bende denesem fena olmaz değilmi? çok güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık
sevgiler

NiNo dedi ki...

sekerim gecenin bir yarisi yorumunla guldurdunya beni Allahta seni guldursun emi :) tek tas pirlanta aldi dicem :) cok klasik olcak zaten onu iki sene once almisti hahahahha bu senekini solemim :) nazar degmesin (maasallah) ama cok yoresel benim icin cok manevi anlami olan bir taki aldi bana :) cok istemistim evlendigimde takmak o takiyi ama adamimin haberi yoktu, aramizda kalsin dicem ama farkettimki bunlari yorum kismina yaziyorum hehehehehe neyse benim uvey kaynanamla kayinpederim okumaz bunlari nasilsa :) iste o zamanlar opnlarin dusunup almasi gerekirdi ya hadi neyse diye diye gecen 7 yilin ardindan gecen yil agizimdan kaciveren bisidi cok mutlu oldum cokkkkkkkkkk :) kizim olursa birgun bende kizima takarim artik olmazsa oglusumun karisina :) (kiyabilirsem vermeye tabe :D) ay ne uzun yazdim he cenesi dusuk bi sen degilsin bak :DDD
keteyede bi cift lafim var erzurumlu bir arkadasim var burda annesi nefis kete yapiyo valla getiriyo turkiyeden yiyoz cagirinca simdi canimi cektirdin bak :D optum sekerim

oznurundunyasi dedi ki...

güzel yorumunuz için teşekkür ederim..keteler süper gözüküyor..ellerinize sağlık..
sevgiler

antepası dedi ki...

Kete hemde içi cevizli hıııııım:))Mutlaka çok güzel olmuştur.Eline sağlık.

sibellebutikpasta dedi ki...

Bayılırım keteye, ellerine sağlık
Sevgiler

akasyakokusu dedi ki...

Eline sağlık canım..sahur için dört tanesini aşırdım:)))

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Valla nefis görünüyorlar,oy oy,yenmez mi bunlar.canım ellerine sağlık.iyi iftarlar diliyorum.sevgilerimle...

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Valla nefis görünüyorlar,oy oy,yenmez mi bunlar.canım ellerine sağlık.iyi iftarlar diliyorum.sevgilerimle...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

ellerine sağlık cnm nefis görünüyorlar.

Aysultan... dedi ki...

Bu keteler insanı fena halde baştan çıkartıyor ,ellerin dert görmesin bir değil iki tane aldım ve çay doldurmaya gittim,kuru kuru gitmez dimi ama
hayırlı geceler Elma şekeri...

banu kırmızıgül dedi ki...

canım benım nefıs gorunuyor annem cok sever bende tarıfını mutlaka denıyecegım hayırlı ramazanlar...

NESRIN dedi ki...

Yillardir ismini duyuyorum bi turlu deneyemedim.Insallah sizin tarifle deniyeyim.Ellerinize saglik nefis duruyorlar.

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008