Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

01 Eylül, 2008

Midye Tatllisi


Uzun ve anılarla dolu güzel bir tatilin ardından başlayan Ramazan ayı ile beraber hepinize sımsıcak içten bir Merhaba......
Buralarda olmayı ve sizleri çok özledim. Umarım Ramazan ayınız sevdiklerinizle beraber sağlıklı ve huzur içinde gecer.
Aslında anlatlıacak o kadar şey varki ama ben bunlari bir kenara bırakıp Ramazan ayının verdigi ayrı bir manevi havayla tariflerime geçmeyi düşünüyorum. Bugun kimbilir ne lezzetli sofralar hazırlandi ve paylaşıldı.
Sofranizdan bereket eksik olmas
ın benide davet etmeyi düşünürseniz seve seve gelirim haberiniz olsun :)
Ramazan ay
ının vazgeçilmezlerinden biridir tatlı.Bizim soframızın olmassa olmazı.Bende bu ilk günde kolay bir tarif yapayım diye düşünürken aklıma midye tatlısı geldi.Yapımı kolay lezzeti güzel.Deneyin derim...

Tarif Oktay Ustadan:


MALZEMELER:

1 yumurta
yarım p. yaşmaya
1 çay b. sıvıyağ
1 çay b. süt
1 fiske tuz

alabildiği kadar un


iç harcı için:
1 su b. iri çekilmiş ceviz


şerbeti için:
3,5 su b. su
3,5 su b. tozşeker
yarım limon suyu

HAZIRLANIŞI:
İlk olarak karıştırma kabına süt, yağ ve yumurta alınarak çırpılır.
daha sonra azar azar un ilave edilir.bu arada şerbeti de hazırlanır.
başka bir kapta hamur yoğrulur.hazırlanan hamur 10 - 12 be

zeye bölünür.
bezeler tabak büyüklüğünde açılarak istenirse 6'şar 6'şar istenirse
tamamı aralarına nişasta serpilerek üst üste konur. daha sonra
hamur tepsi büyüklüğünde açılır.açılan hamur sıkıca sarılır.rolu

haline getirilen hamur yarım saat buzdolabında bekletilir.
hamur daha sonra1' er paramak arayla kesilir.kesilen hamur yan
yatırılarak çay tabağı büyüklüğünde açılır.içine ceviz konularak
kapatılır.yağlanmış tepsiye dizlir. üzerine eri

tilmiştereyağı sürülerek
önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirilir.pişen tatlı fırından
çıkarılarak tatlı sıcak şerbet soğuk olacak ş

ekilde şerbeti verilir

44 Comentários:

meleginmarifetleri dedi ki...

Süper bir tatlı görüntü harika ellerine sağlık.
Sevgiler.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık muhteşem görünüyor. Hayırlı Ramazanlar dilerim.

Sevgiler,
Evren

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Hoşgeldin, safalar getirdin Elmaşekeri :)Tatlı nefis görünüyor, iftarda benim de en çok aradığım şeydir tatlı.. Hayırlı ve bereketli ramazanlar diliyorum..

dilek dedi ki...

merhaba elma şekeri ziyaretin için teşekkürler ..tatlının görüntüsü çok güzel..ilk fırsatta denemek üzere not aldım..Ramazan bizdede tatlısız olmuyor..ellerine sağlık.sevgiyle kal..

Disalce dedi ki...

canım elma şekerim...

ramazanda en çok eksikliğini hissettiğim tatlıdır...

bu tatlıyıda çok merak ediyordum...inşallah denerim...

ellerine sağlık..hayırlı ramazanlar...

sarımutfak-hande dedi ki...

canım tek kelimeyle süper olmuş ağzım sulandı uzanıp alasım geldi
ellerine sağlık
hayırlı ramazanlar

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Sende aynı hatayı yapmışsın:) malzeme listesinde maya var,yapılışında kabartma tozu:)))
Ben iki ayrı yapımışımda ilk önce mayayı,diğerinde kabartma tozunu denedim. Mayayla yapılan tatlı biraz daha yumuşak oluyor ama kabartma tozuyla yapılan daha çıtır çıtır oluyor.
Yapacaklara hatırlatmak istedim:)

Ellerine sağlık,enfes görünüyor.. Hayırlı ve bereketli Ramazanlar..

Adsız dedi ki...

selam..harika bir tatlı..elinize saglık..sevgiler.
http://hunerlieller.net

Baharcicegi dedi ki...

Canim hosgeldin,elin bos gelmemissin nefis bir tatliyla dönüs yapmissin ellerine saglik.
hayirli bereketli ramazanlar dilerim

TAZE NANE dedi ki...

sitenizi ilk defa gezdim. Tarifinizide beğendim. Görünüşü harika ellerinize sağlık.

pelince dedi ki...

Öncelikle hoşgeldin....

Tatil bitmiş ama bu tatlı şahane olmuş,iyiki dönmüşsün :) Ellerine sağlık...

Hayırlı ve Bereketli razamanlar..

made in funda dedi ki...

canım bu tatlı muhteşem bişey olmuş,pekte zahmetliymiş.ellerine sağlık.kendime güvendiğim bir gün denemk isterim.harikasın.hayırlı iftarlar..

eldivenlerim dedi ki...

midye tatlısı çok değişik ve enfes gözküyor, daha önce hiç tatmadıım bir tatlı, ellerine sağlık arkadaşım, hayırlı ramazanlar....

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık, hayırlı Ramazanlar.
Sevgilerimle.

peynir hösmelimi dedi ki...

Arkadasim hosgeldin.
Bu tatli benimde hep aklimda.sende yapmissin harika olmus canim.Ellerine saglik.
Hayirli ramazanlar canim.
Sevgiler.

NiNo dedi ki...

ohh mis olmus canim ellerine saglik hayirli bereketli ramazanlar

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis görünüyor tatlı. Hayırlı ramazanlar...

Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım süpergörünüyor zaten sen ne yaparsında kötü olur taşınma telaşım bitsin ilk fırsatta deniycem inşallah,hayırlı ve bereketli ramazanlar dilerim...
Bende beklerim,bak hiç gelmedin aşkolsun sana:)))
öptüm

SOFRAM dedi ki...

Ne güzel bir görüntü bu böyle,ellerine sağlık canım, hayırlı ramazanlar, bereketli iftarlarlar diliyorum, sevgilerimle...

sevimin sayfasi dedi ki...

süper bir tatli olmus
not aldim denemem lazim
ellerine saglik canim

hcr hobi atölyesi dedi ki...

hımmmm:P iftar yaklaşıyor,
yemekten sonrada ne iyi olur,
ellerine sağlık canım...

Aysultan... dedi ki...

Ellerinize sağlık bu tatlı çok lezzetli oluyor,hayırlı ramazanlar dilerim....

banu kırmızıgül dedi ki...

canım nefis görunuyor ellerine sağlık hayırlı ramazanlar sevgiler..

BaharYeli dedi ki...

ellerinize saglik, harika görünüyor

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Tatlı harika şeker görünüyor...Öncelikle görüntüye bayıldım tadı da muhtteşem olmalı ellerine sağlık canım...Hayırlı ramazanlar dilerim...
Sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

bunlar ne leziz duruyor böyle,harikalar.
:)

NİLÜFER dedi ki...

MUHTEŞEM GÖRÜNÜYOR ELİNE SAĞLIK ÇITIR ÇITIR BİR TATLI OLMUŞ TATLIYLA ARAM PEK YOKTUR AMA RAMAZANDA TATLISIZ DURAMAM
HAYIRLI RAMAZANLAR DİLERİM

yesildomates dedi ki...

canım hep tuzlusunu duydum ama..tatlısını ilk defa görüyorum..tek keimeyle harika görünüyo..
ellerine sağlık..
denenecekler arsını aldım bile..:))
öpüyorum..
hayırlı ramazanlar dilerim....

Adsız dedi ki...

şekerrrrrrrrrrrrrrrrr nerelerdesin balım yaaaaaa.çok özledim seniiiiiiiiiii.iyi bak kendine .hayırlı ramazanlar

akasyakokusu dedi ki...

Elmaşekerim hoşheldin sefalar getirdin sende..
Tatlı nefis ellerine sağlık ..
Hayırlı bereketli ramazanlar.

HÜLYA dedi ki...

hoşgeldin elmaşekerim...

tatlın süper görünüyor.. ellerine sağlık.. zaten oktay ustanın tüm tarifleri nefiis.. allah ondanda razı olsun.. sebep olup bilgilenmemizi sağlıyor..

ziyaretine ve güzel sözlerine çok teşekkürler sevgiyle kal canım

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Merhaba.Hayırlı Ramazanlar diliyorum.Blogunuz çok keyifli olmuş,elinize sağlık.tatlı da nefis görünüyor.sevgiler...

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

ENFES BİR TATLI.ÇOK HOŞ BİR GÖRÜNÜM.ELLERİNE SAĞLIK CANIM.HAYIRLI VE BEREKETLİ RAMAZANLAR DİLERİM.

Adsız dedi ki...

ramazandada tatlısız olmaz dimi süper ......tam benlık

dilek dedi ki...

midye tatlısını deniyceğimi söylemiştim..ve denedim..
harika oldular..
herkes çok beğendi.
hem tadı hem görüntü süper..
ilerleyen zamanlarda sitemde yayınlamayı düşünüyorum.
tarif için tekrar teşekkürler...

Adsız dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK.NEFİS BİR TATLI BU BİLİYORUM.ANNEM DE HARİKA YAPAR...ANNEMİ ÖZLEDİM..AY PARDON YORUM YAZIYORDUM.VALLA TAKDİR ETTİM ŞEKERİM.YAPIMI ZOR VE UĞRAŞTIRICI.SEVGİLER...

Tijen dedi ki...

Ben hiç yapmadım böyle tatlı. Bir gün oturup uğraşsam mı ki? Ellerine sağlık!

Adsız dedi ki...

canım çok güzel bir görüntüsü var tadıda öyledir muhakkak ellerine sağlık, hayırlı ramazanlar...sevgiler....

Adsız dedi ki...

Midye tatlısına bayıldım ellerine sağlık nefis görünüyor mutlaka denemeliyim belkide bayrama bu tatlıdan yaparım ama önce bi kaç deneme yapmak gerek :)
Sevgiler.......

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor. ellerinize ve yüreğinize sağlık

dilek dedi ki...

bu tatlıyı tam 3 kere yaptım.harika oluyor.
bugünde sitemde yayınladım.
tarif için teşekkürler elma şekeri..
sevgiler..
seni linklerime ekliyorum.
karşılıklı olursa sevinirim.

Adsız dedi ki...

selam..canım midye tatlısı tarifi kafamı karıştırdı..öncelikle tereyağı miktarı ne kadar.sen kabartma tozu koydunmu? canım bugün yapmak istiyorum ama sorularımı yanıtlarsan çok sevinirim sevgiler

hatice bayr. dedi ki...

tarifi denedim cokk guzel sonuc aldim.. elma sekeri sizin tarifleriniz gercekten cokk guzeller..hergun sayfanizi kontrol ediyorum tarifler icin cok sagolun..

ye-mek.net dedi ki...

Çok güzel olmuşlar. PapatyaPrenses de de bunun boğacalarını görmüştük. Fikrine çok beğenmiştik. Burda da tatlısını gördük daha da hoşumuza gitti.

Ellerinize sağlık,

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008