Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

26 Kasım, 2008

İçli Köfte

Bulgurlu köfte tariflerine devam...........
Icli köfte zor gibi görünsede yapimi cok kolay bence.Bu köfteleri uzun zaman önce Ablamin misafirleri icin hazirlamistim.Ayrica bir kismininda ic ve di
şini bir vejeteryan icinde kiyma ile degil patatesli harcla yapmistim.


Malzemeler:
  • 1 Kg Köftelik Bulgur
  • 1/2 Kg İnce Çekilmiş Yağsız Kıyma
  • 2 Yumurta
  • 1 Su Bardağı Un
  • 3 Su Bardağı Su (bulguru ıslatmak için)
  • 1 Çorba Kaşığı Biber Salçası
  • Kimyon,tuz
  • 1 Demet Maydanoz
İç malzemesi:
  • 250 gr Köftelik Kıyma
  • 125 gr Margarin
  • 4 Orta Boy Soğan
  • 1 Çay Bardağı Çekilmiş Ceviz
  • Karabiber, Pulbiber, Tuz

Kizartmak icin bol siviyag

HAZIRLANIŞI :
Soğanları küçük küçük doğrayın veya robotta kıyın. Köftelik kıymayı bir tavada kavurun. Kıyma suyunu çekince margarini ekleyin. Malzemeye soğanları ilave edip yarım saat kadar pişirin. Tuz ve baharatları ekleyip karıştırın. Soğuyunca buzdolabında bekleterek donmasını sağlayın.
Diğer tarafta bulguru büyük bir tepsiye alarak 3 su bardağı sıcak su ile ıslatın ve üzerini kapatın şişmesini bekleyin.
Bulgurun üzerine yağsız kıyma, salça, 1 tatlı kaşığı kimyon, 1 tatlı kaşığı tuz ve 2 yumurtayı ilave
edin. Yarım su bardağı suyu elinizle serpip yoğurmaya başlayın. Bütün malzemeyi birbirine yedirecek
şekilde iki elinizin arasında ovarak özleşene kadar yoğurun. Yoğururken 1 su bardağı unu azar azar
serpin. Bulgur yumuşayıncaya kadar ara sıra su serperek yoğurmayı sürdürün.
Bulgurlu karışımdan yumurta büyüklüğünde parçalar alıp ortasını başparmağınızla çukurlaştırarak ve
elinizde çevirerek içli köftenin dışını hazırlayın. Donmuş olan iç malzemeden ortasındaki boşluğa 1 tatlı kaşığı ekleyip 1 çay kaşığı ceviz içini de ilave ettikten sonra kapatıp yuvarlayın.Bol ve kizgin yagda kizartin..


25 Comentários:

hayatkazanbenkepce dedi ki...

NEFFİS GÖZÜKÜYOR , ELLERİNE VE EMEĞİNE SAĞLIK...

NİLÜFER dedi ki...

mmmm süper olmuşlar canım ellerine sağlık bayılırım içli köfteye olsa da yesek

Adsız dedi ki...

yeme de yanında yat.tam bir ziyafet.nasıl da iştah açıcı görünüyor.ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Canım enfes ellerine sağlık çok severim...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

asla hayır diyemiyceğim bi lezzet! nasılda canım istedi:)
ellerine sağlık canım,tek kelimeyle muhteşem!

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık, olsa hemen yerdim :)
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

canım harika olmuş ellerine sağlık ben o tabağı alıyorum sevgilerimi bırakıyorum

Adsız dedi ki...

içliköfte bayağı maharet isteyen bir yemek. tebrikler.

SARI PAPATYALAR dedi ki...

ŞEKERCİM GENE DÖKTÜRMÜŞSÜN ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLER

Adsız dedi ki...

Icli köfte yemeyi ben de seviyorum ama hazir olursa :) Evde yapmayi hic denemedim.

Sen cok güzel yapmissin. Ellerine saglik.

akasyakokusu dedi ki...

enfesss görünüyor elmaşekerim..
oyarken oyarımda kapatırken pek zorlanırım ayol..
bir arkadaşım çay tabağıyla bastırıpta iç koyuyordu.
Ama orjinali böyle ben böyle seviyorum yalanıp gidiyorum:))

Disalce dedi ki...

canım patateslisi daha bi hoşuma gitti..

ellerine sağlık..harika görünüyor...

pelince dedi ki...

Off ki ne offff,her daim yemek istediğim tek şey :)

Ellerine sağlık...

Tijen dedi ki...

Et yemeyince insan böyle lezzetlerden mahrum kalıyor. Bir kere etsizini yemiştim, Çiya'da, et yemeyenlere özel yaptırmıştı Musa, nefisti!

neslihan erzincan özgür dedi ki...

nefis görünüyorlar yahu.harika kızarmışlar.ellerine sağlık canım.ben gidip bir öğle yemeği yiyim anlaşılan, yoksa ekrana yapışacağım:-)))afiyet olsun.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Harika bir lezzet olduğu kesin ama bana yapımı hep zor gelmiştir...Yemeği yeğleyenlerdenim...Ellerine emeğine sağlık canım...
Sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

Kızartarar yapmışsın. Bu bana yeter.
Çok seviyorum içli köfteyi.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

made in funda dedi ki...

bence de yapımı o kada rzro değil.ennn ennn sevdiğim yemektir kendisi.seninkiler de maşallah harika görünüyorlar.ellerine sağlık.bir tane alabilir miyim???

nazardeğmesin07 dedi ki...

Sabır ve sevgilerin birleştiği Dostlukların daha çok büyüdüğü en güzel yarınlar seninle olsun arkadaşım http://nazardeymesin07.blogspot.com

simayhobievi dedi ki...

ilk gördüğümde dediğim olsada yesek oldu çok seviyor ama denemelerimde pek başarı sağladığımı söyleyemem köftenin kıvamını tutututramıyorum eline emeğine sağlık arkadaşım

SMİLENA dedi ki...

yemesini çok severim ama daha önce hiç yapmadım belki denerim.nefis görünüyor.ellerine sağlık

lemanice dedi ki...

oy oy oy bayılıyorum içli köfteye.ellerine sağlık alabilirmiyim.(alabilirsen al dediğini duyuyorum:)sevgiler arkadaşım.

Adsız dedi ki...

En sevdiğim lezzet ellerine sağlık müthiş görünüyor.Olsada yesek :)
Hayırlı sabahlar ve hayırlı cuma'lar diliyorum

Adsız dedi ki...

yapmak isteyipte yapamadığım bir lezzet...ellerine sağlık.iyi bayramlar..sevgiler.

TuruncuTatlar dedi ki...

bayılırım içli köfteye elline sağlık canım çook süper oluşlar.sevgilerimle..

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008