Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

23 Ekim, 2008

kuzu kurabiye




Farkli tarifleri denemek cok hosuma gidiyor.Aslinda aklimda o kadar cok degisik denemek istedigim hatta abartip hayalini bile kurdugum tarifler var ama hepsini aceba rafami kaldirmali yada ortayami cikarmaliyim düsünmekteyim hala........

Zamanla yaristigimiz hayatta olsun biraz ugrasiyim buna deger diyorsaniz buyrun iste tarifi........

Malzemeler:

  • 200 gr tereyag
  • 200 gr pudra sekeri
  • bir tutam tuz
  • 1 yumurta
  • 300 gr un
  • 150 gr hindistancevizi
üzeri icin
  • 50 gr hindistan cevizi
  • 50 gr beyaz cikolata
Yapilisi;
Oda sicakligindaki yagi,yumurtayi ve pudra sekerini birbirine iyice yedirerek krema haline getirin unu ve tuzu,hindistan cevizinide ekleyip iyice yogurun.Hamuru 20-25 dakika kadar dinlendirin.3 mm kalinliginda acip isterseniz kuzu kaliplariyla yada kendiniz sekil verip yagli kagit serilmis tepsiye dizin.200 derecede isitilmis firinda hafif sararana kadar pisirin.
Firindan cikan kuzulari önce benmari usulu eritilmis yada mikrodalgada eritilmis beyaz cikolataya (bas kismi haric) batirin daha sonra hemen hindistan cevizine batirin.Göz kismini siyah cikolata ile yapip.Gövde kismindaki cikolatalar soguyup donunca servis yapin.......

Afiyet olsun.........

Not:Uluslararasi arkadaslik ödülünü bana layik gören tüm arkadaslarima cok tesekkür ederim.Bende bu güzel ödülü yorumlariyla beni hic yalniz birakmayan tüm dostalarima veriyorum.....

29 Comentários:

Adsız dedi ki...

canım benım nasıl guzel bır kurabıye olmus ellerıne saglık harıka sevgıler..

Saliha dedi ki...

bence rafa kaldırma:))ellerıne saglık,çok şirin
sevgılerımle..

Adsız dedi ki...

arkadaşım nediyeyim söyleyecek söz bulamıyorum görüntü çok şeker ellerine sağlık

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim bayildim bayildim,artikin sayfana gelince böyle degisik lezzetleri görmek istiyorum,inanilmazsin...bayildim ben bu kuzucuklara pek sirin olmuslar,ellerine saglik...

Unknown dedi ki...

Çok çok güzel görünüyor insan bunu yemeye kıyamaz.ellerine sağlık
sevgiler

Adsız dedi ki...

selam canım.harika bir kurabiye olmuş.yerim ben onu:))eline saglık arkadaşım.sevgiler.
http://hunerlieller.net

inci dedi ki...

canım nefiss olmuş bu kuzular,ellerine sağlık...çevir çevir ye:))sevgiler..

Hansa dedi ki...

Ay kuzu çok şirin...
Elinize sağlık küçük kuzular buna bayılacak...
Sevgiler

Seray dedi ki...

Bunlar süperler yaa. Bayıldım şirinliklerine. Aslında Kurban Bayramı şekerlemesi olarak süper bir fikir olur. Gelen konuklara ikram edilmek üzere kenarda kuzu gibi bekleyen kuzu kurabiyeler. Ne hoş.. Ellerinize ve emeğinize sağlık.
Sevgiler
Seray

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Bencede hayalini kurduğun tarifleri ve şekilleri rafa kaldırma.
İnan çok severek takip ediyorum.
Bakalım bugün ne değişik tarif var diye merakla geliyorum.
Kuzuyu sorarsan çok tatlı olmuş,insan kıyıpta yiyemez,ellerine sağlık.

Bir Dilim Düş dedi ki...

Çookkk ama çoookkk cici bir kurabiye olmuş; ellerine sağlık. Bayıldım. Ve lütfen hayatındaki hiçbir şeyi rafa kaldırma.

Sevgiler,
Evren

Aysultan... dedi ki...

Elma Şekeri çok tatlı olmuş kurabiyen ellerine sağlık canım :))
sevgiler

RENKLİ KURABİYELER- ZÜLBİYE dedi ki...

sakın tarifleri rafa kaldırmayı düşünme süper güzel tarifler okudum sende çok ilginç ve güzeller
kuzucuğa diyecek söz bulamıyorum ellerine sağlık.

neslihan erzincan özgür dedi ki...

harika olmuş,çok şeker kuzular.ay kıyıp da yenmez ki onlar şimdi.ellerine sağlık canım.sevgiler...

Adsız dedi ki...

off süper olmuşşş.vitrinlik,seyirlik.kuzu kalıbı arayıp hemen denemem lazım.eline sağlık :)

Unknown dedi ki...

KUZUCUK ÇOK ŞEKER..YENİLMEYE KIYILIRMI Kİ??? SEVGİLER

HÜLYA dedi ki...

canım yaa ne güzel olmuş bu ellerine sağlık... şimdi ne güzel yenirdi ooof

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık bayıldım ben bu kurabiyelere.çok şirinler.bunları eve gelen kuzucuklara ikram etsem ne harika olur.teşekkürler.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ne şirin bir kuzu böyle... Çok beğendim... Ellerine sağlık sımsıcak sevgiler....

karamelam dedi ki...

aman bunlar ne kadar orjinal olmuş. çok güzel çok elinize sağlık

Adsız dedi ki...

Ne şeker olmuş bunlar yaaa :) Bende istiyorum.
Ellerine sağlık.

Mutfak Havlusu dedi ki...

bu ne böyle ne harika-hoş birşey olmuş..
diyecek söz bulamıyorum ve abartmıyorumda çok çok şeker birşey,bu nasıl yenir şimdi:)

Adsız dedi ki...

merhaba canım..kuzular pardon kurabiyeler nefis olmuş.

durutarifler dedi ki...

Çok güzeller. Çok zevklisin.

Adsız dedi ki...

cok tatli olmus yaaa :) ellerine saglik.. yemeye kiyamam vallah :)

Adsız dedi ki...

Bayramlar, dargınlıkların unutulduğu, insanların barıştığı, kardeşçe kucaklaştığı günlerdir. Bayramlar, milli ve dini duyguların, inançların, örf ve adetlerin uygulandığı bir toplumda millet olma şuurunun şekillendiği, kuvvetlendiği günlerdir. Sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle

edayurt dedi ki...

merhabalar..degişik bloglar görmek hoşuma gidiyor hatta blogumda paylaşıyorum bunları..emek saygı ister ellerinize saglık...sevgiler.. www.yemekkahvekokusu.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Kurabiye ve kurabiye kalıplarına olan ilginizi bildiğim için sizlere belki ufak bir yardımım dokunur diye düşündüm. Malum değişik şekillerdeki kurabiye kalıplarının ne kadar pahalı oldugunu biliyoruz.

Bende ucuz kurabiye kalıpları buldum.. herkesle paylaşmak istedim...Tam 25 adet çok değişik şekillerde kurabiye kalıbı 12 ytl :) hemde ithal çok kaliteli... Boyutları çok ideal...

Sizde kurabiye kalıplarından almak isterseniz www.sahibinden.com adresine girip arama bölümüne "Kutusunda 25 adet Plastik İthal Kurabiye Kalıbı!" yazdığınızda satış sayfası açılıyor veya gittigidiyor'da "Kutusunda 25 adet Plastik İthal Kurabiye Kalıbı" yazdığınızda satın alabileceğiniz sayfa açılıyor....

Sevdiklerinize bu kalıplarla çok güzel kurabiyeler pişireceğinize eminim.

Kalıpların boyutlarından bahsetmem gerekirse ;
7cm X 10 cm (Beyzbol topu), 11 cm X 5 cm (Otobüs), 10 cm X 10 cm (Şemsiye), 7 cm X 5 cm (Ayı), 11 cm X 6 cm (Bisiklet), 7 cm X 6 cm (Cocuk), 7 cm X 6 cm (fil), 10 cm X 5,5 cm (Tenis Raket).......

Umarım size yardımcı olabilmişimdir....
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhabalar;
Ben izmirden yazıyorum tesadüfen web sayfanıza ulaştım iyiki de ulaşmışım.bu güzel kuzucuğu buldum.küçük cocuğum yok ama komşumun kızına yapıp ikram edecegim.Tarifiniz ve bu güzel fikir için teşekkürler.
Ellerinize sağlık.

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008