Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

07 Mart, 2009

Belis tatlisi,Hazir baklava yufkasi ile irmik tatlisi



Tadi ekmek kadayifini ve revaniyi andiran bir tatli.Bu tür tatlilarla aram pek iyi olmasada bu tarif benden tam puan aldi.
Malzemeler;
5 yumurta
1 su bardagi irmik
1 su bardagi toz seker
1 su bardagi siviyag
1 kutu krema (250 ml)
2 tane kabartma tozu
6 tane hazir baklavalik yufka
serbeti icin;
4 su bardagi su
3 su bardagi tozseker
yarim limon
Yapilisi;
Yumurta ve sekeri iyice cirpin sivi yagi,kremayi,irmigi,kabartma tozunuda ilave edip tekrar iyice karistirin.Dikdörtgen borcami yaglayip bir kat yufka serin bu karisimdan üzerine gezdirin tüm yufkalarda bu islemi uygulayin ve 6 yufkayi aralarina bu harctan yayarak bitirin.Kalan malzemeyide üzerine iyice yayin 200 derecede önceden isitilmis firinda pisirin.Tatlinin hamuru piserken serbetini hazirlayin.Seker ve suyu bir tencereye alip 15 dakika kaynatin icine yarim limon ilave edip 5 dakika daha kaynattiktan sonra ocaktan alin ve ilimasini bekleyin.Tatli hamuru iliyinca ilik olan serbetide üzerine dökün soguyunca kaymakla servis yapin. Afiyet olsun...

32 Comentários:

Karen Hanim dedi ki...

Kızım irmik tatlisindan bayılır. Bunu denemek lazım! Çok lezzetli görünür.

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

canım çok değişik ve güzel geldi bana ellrine emeğine sağlık.güzel bir haftasonu geçirmen dileğiyle sevgilerimle nilgün

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor, çok farklı bir tarif, ellerine sağlık.

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Çok güzel orjinal bir tarif. paylaştığın için teşekkürler:)

Tuba dedi ki...

Cok ilginc geldi. Hic duymamistim. Bende deneyecegim. Tesekkurler paylasim icin.

made in funda dedi ki...

ya bayıldım bu tatlıya acilen canım istedi.harikasın...

Adsız dedi ki...

Çok farklı bir tarif.Ellerine sağlık canım.İlk fırsatta deneyeceğim.Kandilin mübarek olsun.

arzumcum.blogspot.com dedi ki...

♥ Yıpranmış ve katılaşmış gönülleri rahmet meltemiyle yeşerten eşsiz Peygamberin doğum günü olan mevlit kandilinizi en içten dileklerimle tebrik ederim..

çok değişik,güzel ve nefis bir tatlı olmuş.ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

selam.)
yine değişik ve lezzetli bir tarif vermişsin canım eline sağlık denemek isterim hayırlı kandiller demeye geldim rabbim dualarımızı bir ve makbul etsin sağlıkla kal sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık harika canım...
Borçlarimizdan, ceza ve günahlarimizdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bagislayandir, unutmayalim.. Eller semaya kalkip, yürekler bir atinca bu gece, gözler sevinç yaslariyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualariniz kabul olsun!

PINAR dedi ki...

tatlı nefis görünüyor...kandilin mübarek olsun ,kadınlar günün kutlu olsun,iyi pazarlar :)

Adsız dedi ki...

Değişik bir tatlı olmuş, deneyeceğim.
Seninde mevlit kandilin kutlu olsun. Allah dualarınızı kabuletsin. Ayrıca dünya kadınlar gününde kutlu olsun.

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

Sevgili elma şekeri, Dünya kadınlar gününü kutlarım. Kandilin mübarek olsun canım.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Kandiliniz ve dünya kadınlar gününüz kutlu olsun. Tatlı ağızlara layık çok nefis görünüyor ellerinize sağlık sevgiler canım .

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Kandiliniz ve dünya kadınlar gününüz kutlu olsun. Tatlı ağızlara layık çok nefis görünüyor ellerinize sağlık sevgiler canım

Adsız dedi ki...

Yufkayla irmik tatlısı..hiç denemedim.hemen not alıyorum canım.hayırlı kandiller,kadınlar günün kutlu olsun.sevgiler..

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Arttıysa bana gönderebilirsiniz bu nefis tatlıyı... :)

selin dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor
ve kandiliniz,kadınlar gününüz kutlu olsun.
turuncumutfak.blogcu.com
turuncumuttfak.blogspot.com

Baharcicegi dedi ki...

Allâh’ım
acizlikten, üzüntüden, tasadan, kederden,
Korkaklıktan, kabir azâbından, cehennem ateşinden sana sığınırız.
Bizleri kötülükten ve kötülerin şerrinden emin eyle ya Rabbi!
kandilin mübarek olsun

Şehnaz dedi ki...

günaydın,mutlu bir hafta diliyorum.kekcafe

Adsız dedi ki...

selam canim ellerine saglik bu tatliyi komsun devamli yapiyor orda yemistim ilk ve bayilmistim ,bir kac kez de yapmistim. benim gibi revani sevenler icin harika bir tarif .ellerine saglik selamlar nesrin www.lalelimutfaklar.blogcu.com

dilek deryasi dedi ki...

selam;
gercekten farkli bir tarif denemeye deger bence insallah en kisa zamanda denerim ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

merhaba..tatlınızı yaptım fırında şu anda.yalnız ben 2oo mlıt.lik sb.ile yaptım harcı az geldi, 4 kat oldu.sizin su bardağı ölçünüz nedir.kalıbınızın boyutlarınıda öğrenebilirmiyim.şerbetlemeden evvel dilimlememiz gereklimi..en kısa zamanda cevap verirseniz sevinirim...teşekkürler.sevilay

Adsız dedi ki...

Merhaba canim ben bu tatliyi cok seviyorum butatlinin ismi BELIS tatlisi tatli güzel görünüyor ellerine saglik yemekler gülcandan

elma şekeri dedi ki...

Kalib ölcüsü dikdörtgen borcam.1 su baradagi ölcüsü 250 ml.Serbetlemeden önce kesmeniz gerekli degil ama tatlinin bir kac yerini catalla yada bicakla delin..Umarim sonuctan memnun kalirsiniz.Lütfen banada bildirin.....

Sevgilerimle....

Adsız dedi ki...

hiç hiç abartmıyorum muh-te-şem oldu.. paylaşımınız ve de yanıtınız için çok teşekkür ederim.uzun zamandır sizi takip ediyorum ve tarifleriniz konusunda size güveniyorum..bu tatlıyı sevmeyen olamaz herhalde teşekkürler.yalnız ben şerbetleyince üzerini 15-20 dk.ilk sıcaklığıyla kapalı tuttum.ne olur ne olmaz diye.siz uyguladınızmı acaba? sevilay

elma şekeri dedi ki...

Ellerinize saglik,begenmenize sevindim.Bende bu tür tatlilari yapinca 5-6 dakika sizin gibi kapali tutuyorum.

Her zaman beklerim sevgilerimle...

elma şekeri dedi ki...

Tatlinin adi bu saniyordum uyariniz icin cok tesekkür ederim...

Sevgilerimle.....

Adsız dedi ki...

selam
güzel olmuş nefis eline sağlık paylaşımin için teşekkürler
http://nurdanorguler.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

tatlın harika görünüyor tarifini aldın deniyecem ve siteme ekliyecem ellerine sağlık sevgiler...
nanekokusu.blogspot.com
yeşilbiber.net

Mutfak Havlusu dedi ki...

tatlı severim,klasik tatlılarıda çok severim bu yüzden dikkatimi çekti bu tatlı değişik ev ilk defa gördüm aldım atrifi ellerinize sağlık.

HADİYE dedi ki...

Merhaba,

Görüntü harika.eee tarifte kolay.Yapmak lazım ve tadına bakmak lazım.Yarın yapmak istiyorum.Hadi banada sizede kolay gelsin.

Sevgiler*

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008