Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

12 Mart, 2009

patatesli kolay manti

Yengem ablam ve benim icin hazirladigi nefis tadlari ve özellikle patatesli mantiyi cok sevdigimizi bildigi icin yaparken resimlememi istedi. Bende bu güzel lezzetleri hem yemekten hemde resimlemekten büyük keyf aldim.



beyaz lahana salatasi

mercimek köftesi

sivas giligi(simit)

baharatli tavuk

havuclu turp salatasi

  • Patates mantisi
Un,tuz,yumurta,su ile hamur yogurun.Patatesi haslayin ezin tuz,karabiber kirmizi toz biber,kuru nane ekleyip patatesli harci hazirlayin.Klasik manti inleciginde hamurunuzu acinhamuru ikiye katlayip 3-4 parmak genisliginde uzunlamasina kesinkesinlen hamurlarin her birine uzunlamasina patatesli harctan yerlestirin

hamurun bir kenarina yumurta beyazi yada su sürerek sIkica kapatin.
bir oklava yardimi ile hamurlarin aralarini esit büyüklükte birakarak iyice bastirin
bastirdiginiz yerlerden kesin
Kaynamis tuzlu suda 4-5 dakika pisirip suyunu süzerek alin.Üzerine sarimsakli yogurt ve tereyaginda kizdirilmis toz biberli sosuda ilave edip servis yapin...



25 Comentários:

NİLBUTİK PASTA dedi ki...

canım nefis ötesi olmuş.hem mantı hemde patetesli.ellerine sağlık.güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimle

made in funda dedi ki...

offf offf hepsi de birbirinden müthiş canım.patatesli mantıya ben de bayıldım...

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Hımmm tüm ikramlara bayıldımmmm...Patatesli mantıda harika olmuş ellerinize sağlık canım arkadaşım...
Sevgiler

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Valla süper ötesi görüntüler. Patates mantısı mutlaka denenecek. Ablanın ellerine sağlık:)

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, cok guzel seyler, hepsi harika..
Sevgiler ve guzel bir hafta sonu dilegimle...

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

hıımmmm hıımmmm güzel değişik bir stil denemeli.Ellerine sağlık canım.Sevgiler..

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

çok kolay görünüyor...fazla uğraştırmıyor gibi...ellerine sağlık... sevgiyle kal...

PINAR dedi ki...

her biri birbirinden güzel...ellerinize sağlık,mantı kesinlikle çok güzel görünüyor,bayıldım.

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Hepsi de müthiş görünüyor, ellerinize sağlık ama ben mantıyı izninizle denemek isterim, çok beğendim, kolay da görünüyor. Sevgiler.

Leyla Poyraz dedi ki...

Canım yaa..hepsi birbirinden lezzetli görünüyor..ellerinize sağlık..patatesli mantı ilgimi çektii..inşallah denerim..Sevgilerle...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Merhaba canım,
Maşallah yengenizde çok hamarat bir hanıma benziyor,ellerine sağlık.
Patatesli mantıyı klasik bir şekilde kapattığını zannetmiştim ama resimlerle çok değişik ve kolay olduğu anlaşılıyor.
Resimler için teşekkürler...

dilek deryasi dedi ki...

selam
gercekten farkli bir manti olmus patatese bayilan biri olarak bu mantiya bayilacagim kesin cok guzel görunuyor manti ve digerleri afiyet olsun yengenizin de ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

Ben bayılırım bu patatesli mantıya. Ama kesme şekli çok farklı ve kolay geldi, bir de böyle deneyeyim, sevgiler. Bu arada ne hoş şeyler hazırlamışsınız öyle.Ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

Süper olmuş canım.ellerinize sağlık.Sevgiler...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

cnm ya bu patates mantısına bayıldım ben özelliklede yapımının pratikliğine.Süper ya bu değerli paylaşım için çooook teşekkürler.ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

hepsi birbirinden guzel ellerinize saglik selamlar nesrin www.lalelimutfaklar.blogcu.com

HÜLYA dedi ki...

hepsi birbirinden enfes görünüyor yapanların ellerine sağlık.. yiyenlere de afiyet şeker olsun..

sevgiler canım

Adsız dedi ki...

İyi haftalar.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık, mantı çok ilgimi çekti, eminim lezzetlidir.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Sizden sitenize yerleştirdiğiniz yemekosfer arama kutusu ile ilgili bir ricam olacak.
Fark ettiniz mi bilmiyorum ama son bir haftadır Cafe Fernando kapalıydı. Sitenin alt yapısında birtakım arızalar meydana geldi.
Bu arızanın sorumlusunun da Yemekosfer arama kutuları olduğunu yeni keşfetmiş bulunuyorum.
Sitenize yerleştirdiğiniz kodlarda ufak bir değişiklik yaptım.
Cafe Fernando'nun bundan sonra sorunsuz işleyebilmesi için eski kodların mümkün olan en kısa zamanda yenileriyle değiştirilmesi gerekiyor.
Yeni kodlara şu sayfadan ulaşabilirsiniz: http://cafefernando.com/yemekosfer/ekle.php
Vaktinizi aldığım için lütfen kusura bakmayın ama acil olarak uğrayıp sitenizdeki kodları yenilemeniz Cafe Fernando'nun sağlam işleyebilmesi için şart.
Şimdiden teşekkür ederim,
Cenk

lezzet sefasi dedi ki...

Gercekten cok kolay yillar once tadina bakmistim ben bu patatesli mantinin.Izmirde yasarken karsi komsum Sivas liydi kulaklari cinlasin, simdi gorunce hem komsumu hatirladim hemde bende yapmaya karar verdim ,sevgilerle

TAZE NANE dedi ki...

İyi hafta sonları.
Hayırlı cumalar.
Sevgiler.

Betül KAVAL dedi ki...

hepsi çok güz ama ben bu mantıya bittim.. ellerine sağlık canım nefis gözüküyor.

sevgiler

TAZE NANE dedi ki...

Tekrar bu lezzetlere bakmadan gidemedim.
Sevgiler.

peynir hösmelimi dedi ki...

Bu manti harika.Yapimi cok hosuma gitti.
Ellerinize saglik.
Sevgilerle.

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008