Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

13 Aralık, 2008

Ayva Tatlisi-1

Meyve sever Ablamin bol bol alip geride biraktigi ve Balikesir´den gelen kolinin icinden cikan Ayvalari cocuklarda yemeyince bu sekilde bir tatli hazirlamak sart oldu bana.

Ayva Tatlisini aslinda gida boyasi kullanarak hic yapmamistim.Bu kez farkli bir görüntü olsun istedim.Unutarak icindeki elma rendelerinide renklendirince ortaya bu sekil bir görüntü cikti...

Aslinda icime sinmedi bu tarif onun icin,denemelerim devam edecek..............................


Malzemeler;

  • 3 tane Ayva
  • 10 yemek kaşığı Şeker
  • Az miktarda gida boyasi
  • 2 adet Elma+2 yemek kasigi seker
  • yarim çay kaşığı Tarçın
  • Kaymak
Yapilisi:
Ayvaları soyup ortadan ikiye bölerek çekirdeklerini temizleyin.Toz şekeri üzerlerine gezdirin.1,5 su baradagi su,renk vermesi için çekirdekleri ve gida boyasinida ekleyip kısık ateşte pişirin.. Diğer tarafta elmaları soyup rendeleyerek iki kaşık şeker ve tarçınla karıştırın. Pisen ayvaları firin kabina alin çekirdek yuvalarına rendelenmiş elmaları eşit olarak yerleştirin kendi suyu ile 160 derece ısıdaki fırına verin. Elmalar ve ayvalar fırında iyice yumuşayınca çıkarın.Soğuduktan sonra üzerini kaymak veya kremsantiyle süsleyerek servis yapın.

23 Comentários:

Unknown dedi ki...

Süper bir tatlı canım ellerine sağlık,öptüm..

MUTFAKISTAN dedi ki...

bu gun bende ayva tatlisi hazirlamak istiyorum bloglarda devamli goruyorum gida boyasi cok guzel renk veriyor.Ben ayva cekirdegi koysamda renklenmiyor
cok guzel gorunuyor ellerine saglik canim tadi cok guzel olmali sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

gayet güzel görünüyor niye içine sinmedi acaba..
ayvaları tüketmenin en güzel yolu bencede bu:)
birde yeni gördüm ayva helvası yapıyorlar,onu da deniycem ben:)

ellerine sağlık canım.

Adsız dedi ki...

canım bende bayılırım ayva tatlısına harika olmuş.ellerine sağlık sevgilerimle

Adsız dedi ki...

selam canım.ayva tatlısı tek kelime ile süper..rengi ve sunumu ile harika görünüyor.eline saglık.sevgiler.

Adsız dedi ki...

SELAM CANIM AYVA TATLISI TABLO GİBİ OLMUŞ..ELLERİNE SAĞLIK..İYİ HAFTA SONLARI DİLERİM CANIM SEVGİLER..

www.illedeyemek.com dedi ki...

Bir ayva tatlısı bukadar mı güzel görünür,harikasın...

www.illedeyemek.com

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevgili elma şekeri,gayet albenili gözüküyor,sakın üzülme :)
ellerine sağlık sevgiler...
NuNu

Adsız dedi ki...

Benim de çok severek yaptığım,çok leziz bir tatlı.Ellerinize sağlık,çok şık görünüyor.Sevgiler..

Adsız dedi ki...

SLM
TATLI SÜÜÜÜPPPERRRRR,ELLERİNE SAĞLIK.
qurabiye.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Ayva tatlısını çok severim.. Çok güzel görünüyo. Ellerinize sağlık..sevgiler.. http://www.deniscafe.blogspot.com/

sukran dedi ki...

merhaba arkadaşım.ellerine sağlık,çok güzel görünüyor bencede,neden içine sinmedi?bende zaman zaman ayva tatlısı yapıyorum ama gıda boyası katmak istemiyorum,çünkü oğlumada yediriyorum.yeni keşfettim,tavsiye ederim,gıda boyası yerine narçiçeği koyuyorum suyuna.güzel bir renk veriyor,hemde zararı yok,faydası var.hafif ekşimsi bir tad veriyor.tekrar ellerine sağlık..

şengül dedi ki...

ayva tatlısı görüntü olarak çok güzel gözüküyor ellerine sağlık....

Adsız dedi ki...

merhaba, ayvalar çok güzel görünüyor. Eğer gıda boyasından dolayı içine sinmediyse ben çay kaşığının ucuyla konan boyanın da çok zararı olmayacağını düşünüyorum. Sevgiler.

Aysultan... dedi ki...

sinsin içine arkadaşım bence çok güzel olmuş ellerine sağlık:))

NİLÜFER dedi ki...

ayva tatlısı süper görünüyor eline sağlık

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

gayet güzel olmuş canım .görüntü hoş..içine niye sinmedi acaba.tadındamı bir sorun vardı.
neyse ben beğendim ellerine sağlık canım.

sevgilerimle

made in funda dedi ki...

resim süper.e tadı zaten süper.ellerine sağlık canım..

ŞimalŞimal dedi ki...

Ben hiç ayva tatlısı yemedim desem garip gelir mi size aceba?
Bu görüntü hem midemi hem de gönlümü fethetti doğrusu.
Ellerinize sağlık.

Selam ile...

Adsız dedi ki...

NEFİSSSS
Tek kelime süper.Ellerine ve yüreğine sağlık
sevgiler
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Harika görünüyor bence canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

TAZE NANE dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor.
Bende çok seviyorum ayva tatlısını.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

leyya dedi ki...

ayol elma şekerim bu görüntüyü bulamayanlarda var.(bkz. ben))hayatımda hiç yemedim dersem ayıp mı etmiş olurum acaba?meyve tatlıları ilgi alanıma girmedi ama hiç yemedigimden olsa gerek.eline sağlık elmaşekerim.aa bak elmaşekeri yemişliğim vardır)

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008