Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

15 Mayıs, 2012

incir uyutmasi




Hic yapmadigim ama severek yedigim bir sütlü tatli. Ablam arada sirada yapinca komsuda piser bizede düser misali,bi kac kasede bize dogru yola cikar.Bizim evimizdede afiyetle yenir.
Ablam kayinvalidesinden ögrenmis bu tarifi .O malzemeleri göz karari yapiyor onun yapis sekline en uygun tarif Soframiz programindaki tarif oldugu icin tam ölcü verebilmek adina bu tarifi paylasiyorum.
Afiyet Olsun!

Malzemeler:
2 Litre Süt
20 Adet Kuru incir
1 su bardağı Toz Şeker

Yapılışı:
Tencerede ısıtılan sütün içine şeker katılır. İncirler küçük küçük doğranır sonra da sütün içine katılır. Sütle beraber yoğrulur. Cam kâselere önce incirler koyulur, üstüne kalan sıcak süt boşaltılır. Mayalanması için önceden ısıtılmış fırının içinde 4-5 saat bekletilir. Soğuk olarak servis edilir.

7 Comentários:

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok severim çokkk uzun zaman oldu yapmayalı sevgiler.

Unknown dedi ki...

Eşime yapsam bayram eder kesin:)
Hafif ve lezzetli bir tatlı besbelli.
Şifa olsun canım.

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım harıka bır tatlı

u.aydin dedi ki...

ben yalancisini yapmistim ama bunu da denemek isterim,acaba ateste hepsini yine pisiriyormusun yoksa kaynayan sute atip butun malzemelerini sonra hemen kapatiyormusun.bir de firinin isisi 4 saat aynimi kaliyor elma sekerim bana yardimci olursan yapayim su uyutmayi:)
ellerine saglik hayatim,ben cok begendim bu tadi,gercekten harika,sevgilerle.

Gönülünce dedi ki...

Bende bayılırım harika bir lezzet...Ablanın ellerine sağlık...
Sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm süüppperrrr ellerine sağlık canım duydum ama hiç yapmadım bunu

Burcu Kayhan dedi ki...

Merhaba,
Blogunuzu çok beğendim, sizi izlemeye aldım.Ben de beklerim.Tatlı çok nefis görünüyor, ellerinize sağlık.Sevgilerimle:)

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008