Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

27 Eylül, 2008

Bayram Tatlilari,baklava,gül baklavasi


Cok kisa bir süre sonra Bayram.......
Hemen hemen her evde Bayram hazirliklari basladi.Ramazan bayrami denincede ilk akla gelen tatlidir.
Ramazan ayi icerisinde yaptigim fakat yayinlamaya firsat bulamadigim ve arsivdeki tatlilardan bir karma yaptim.Bayramda tatli olarak ne yapabilirim diye düsünenlere bir alternatif olabilir...


Tatlilar:


Baklava:
Malzemeler.
  • 1 cay bardagi süt
  • 1 cay bardagi yogurt
  • 1 cay bardagi siviyag
  • 1 cay bardagi su
  • 1 yemek kasigi sirke yada limon suyu
  • 2 tane yumurta
  • 1 tane kabartma tozu
  • aldigi kadar un
  • Acmak icin nisasta üzerine siviyag

serbeti icin:
  • 3,5 su bardagi tozseker
  • 4 su bardagi su
  • bir kac damla limon suyu

Yapilisi:

Serbetini hazirlayin ve sogumaya birakin..Malzemeleri yumusak bir kivamda yogrun ve yaklasik 1 saat kadar dinlenmeye birakin.Hamurdan ceviz büyüklügünde 24 tane beze yapin 10-15 dakika kadar daha bekletin.. Her bir bezeyi tabak büyüklügünde acin aralarini bolca nisastalayip 12 tanesini üst üste koyun ve hepsini ayni anda incecik acin.Pisireceginiz tepsiyi actiginiz hamurun üzerine koyup ölcüsünce kenarlarindan kesin.Kestiginiz tepsi büyüklügündeki parcayi yaglanmis tepsiye döseyin geride kalan parcalarida tepsinin icine tepsi ye gereken büyüklükte kesip düzgünce döseyin ve bu katin üzerine bolca dövülmüs ceviz serpin.Kalan 12 hamurada ayni islemi uygulayarak tepsinin üzerine tekrar döseyin.Baklava diliminde kesip üzerine kizdirilmis siviyag dökün orta hararetli firinda üzeri kizarincaya kadar pisirin.Firindan cikarttiginiz tatliyi 1-2 dakika dinlendirin ve üzerine soguk serbetini dökün soguyunca servis yapin....

Gül Baklavasi



Gül Baklava
icin
gereken malzemeler:
yukaridaki baklava hamurunu yine ayni sekilde hazirlanir her bir beze tek tek nisasta yardimi ile incecik acilir.Acilan hamur üst alt ve yan kisimlarindan ortaya dogru birlestirilir.Orta kisma ceviz konup kenar yaprak gibi kalan kisimlari hamurun ortasina dogru birlestirilir.Bohca katlama sekli gibi. Yine ayni sekil firinda pisirilir ve serbeti verilir.Üzerine yesil fistik serpistirilip servis yapilir..

34 Comentários:

Unknown dedi ki...

Yaşasın ilk yorumu kaptım:))
İyi akşamlar canım evet akla ilk gelen seninde dediğin gibi tatlı oluyor,41 kere maşallah ellerin dert görmesin enfes görünüyorlar...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Cok canim çekti,bu kadar tatliyi bir arada görünce insan dayanamiyor,tatli krizi basliyor...ellerine saglik canim

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Ne güzel tatlılar bunlar , ellerine ve emeğine sağlık ...

LeYYa dedi ki...

o hooo.. ben yokken parnakların iyileşmişte neler neler pişirmişsin elmaşekeriii..hepsinden denemek istiyorum..eline sağlık.

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal dedi ki...

aman allahım bunlar nedir böyle. Hepsi bir arada nefisss gözüküyor. Tatlı ile aram çook iyidir, imrendim doğrusu. Fotoğraflar mı bu kadar güzel olan? Yoksa yoksa tatlılar mı? Fotoğraftan belli çokkkk güzel olmuşlar, kızarma derecesi harika, pamuk gibi görünüyorlar. Bir dilim alsam ayıp olar mı acaba :)))

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

cnm nefis tariflerin için teşekkür ediyorum.harikasın.özellikle midyede senin tarifini aldım.ellerine sağlık

egeli dedi ki...

HARİKASIN VALLAHİ ŞEKERCİM,BİZLERE BÖYLE FİKİRLER VERİYORSUN ,SAĞOL CANIM...

Adsız dedi ki...

GNY. GUZEL BIR GUN GECIRMEN DILEGIMLE CNM. TATLILARIN HEPSIDE LEZZET BOMBASI ADETA ELLERINE SAGLIK DIYORUM SEVGILER SEVGILER www.gonlumdentadlar.blogspot.com

PAPATYA PRENSES dedi ki...

oyy ağzımın suları aktı resmen yahuu.
ellerine sağlık şekercim..

Adsız dedi ki...

çok güzel tatlılar.Hepside nefis görünüyor ellerine sağlık.Bayramını şimdiden tebrik ediyorum,Sevgiler...

Unknown dedi ki...

BAYRAM SABAHLARI, DEMLI BIR CAY, SU BOREGI, BAYRAM SEKERLERI, SEKER ISTEYEN COCUKLAR, RAMAZANLIK HAYVANLARIN SESLERI, BIR TELAS BIR KOSTURMACA. KOPRU HEP KALABALIK, BAYRAM PROGRAMLARI, KOLONYA IKRAMLARI, BAYRAM HARCLIKLARI, UZUN BAYRAM TATILLERI, EV GEZMELERI, KISA HAL HATIR SORMALAR, EL OPENLERIN COK OLSUNLAR VE DAHA BIR DOLU KUCUK AYRINTI. HAYATIN UZERINDEKI 'PAUSE' DUGMESINE DOKUNUN... KISA BIR SURE ICIN HAYATI DURDURUN. MUTLU BAYRAMLAR...

akasyakokusu dedi ki...

Heyecan ve özlemle beklenen kutsal Ramazan Bayramı geldi, hoşgeldin. Mübarek bayram ulusumuza sağlık, huzur, mutluluk, bolluk ve bereket getirsin. Hayırlı bayramlar dileğiyle.

Unknown dedi ki...

Tüm ailenle ve sevdiklerinle nice güzel,sağlıklı bayramlar geçirmeni dilerim.

Unknown dedi ki...

Canım kardeşim feda olsun helvalar sana hepsini al,senin gibi bir ustadan böyle yorumlar almak onurdur benim için,öptüm...

Adsız dedi ki...

Tatlılar ne kadar güzel görünüyor. Hepsi bir arada görününce çok canım çekti. Bu arada iyi bayramlar diliyim. Sevgilerimle TAZENANE

Leziz Sofralar dedi ki...

Canim tatlilar sahane görünüyorlar artik bayramda hangi tatliyi yapalim derdi kalmadi burda bir sürü fikir var harikasin...

Simdiden Bayramin mübarek olsun canim sevgiler...

Seval

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Hangisine bakacağımı şaşırdım! HEpsi birbirinden enfes görünüyor, ellerine emeklerine sağlık Elmaşekeri.. İyi bayramlar!

Adsız dedi ki...

Hepsi birbirinden güzel canım benim.

Mutlu bayramlar..

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım tatlılar süpeeer.

hayırlı bayramlar dliyorum sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Şekercim,
senin ve ailenin Ramazan Bayramını kutluyor, nice güzel bayramlar diliyorum..
Sevgiler..

NiNo dedi ki...

canim bayramini simdiden kutluyorum opuyourm

yaban mersini dedi ki...

mmm..şahane tatlılar..tam bayramlık..ellerine sağlık..hayırlı bayramlar.

Unknown dedi ki...

Bayramlar, insanlar arasındaki karşılıklı sevgi ve saygının perçinlendiği günlerdir. Bayramlar, insanların birbirleriyle olan dargınlıklarını unuttukları, barıştıkları, kardeşçe kucaklaştıkları günlerdir. Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle, Ramazan Bayramınız kutlu olsun

şeker pasta dedi ki...

Bayramını en içten dileklerimle kutluyor, 'Şeker' gibi lezzetlerinin devamını diliyorum... Şeker Pasta Banu...

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ailen ve sevdiklerinle sağlıklı,huzurlu,mutlu,şeker tadında bayram geçirmen dileğimle...

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım tüm ailenle ve sevdiklerinle geçireceğin nice sağlıklı ve huzurlu şeker tadında bayramlar temenni ederim.
HAYIRLI BAYRAMLAR...

Ferhanca dedi ki...

Elem şekerim, sayfanda ki tatlılar kadar güzel günler diyorum.
Bayramını kutlar sağlıklı, huzur dolu günler dilerim..
sevgiler.

Oya Kayacan dedi ki...

İsterim valla ben de yazmak, yazayım. Bu kadar tatlı yani sana zahmet olmuş, bana eziyet. Baktıkça neler neler yemeli muhasebesi yaptırıyor insana. Bir yırtsam hayırlısıyla bu duygudan. Yine de kanıma girdi bir kere, şimdi Çağdaş İmam'a telefon ediyorum. Yarın kapımda!!! Sevgiyle...

Adsız dedi ki...

Bayramlar berekettir,umuttur,özlemdir.Yarınlar niyettir ve duaların kabül olsun , sevdiklerin hep seninle olsun Bayramınız Kutlu Olsun
öptüm şeker

dünden bugüne dedi ki...

Kalpler vardır sevgiyi yaşatmak için, insanlar vardır dostluğu paylaşmak için ve bayramlar vardır sevgi ile kucaklaşmak için.Bayramınız kutlu olsun.

Adsız dedi ki...

Seninde bayramın kutlu olsun arkadaşım. Ailenle, sevdiklerinle daha bayramlara erişmeni dilerim.

seminya dedi ki...

MAŞALLAH BÜTÜN TATLILAR ÇOK GÜZEL HEPSİ GEL BENİ YEEE DİYE DİYE BAĞIRIYOR HEHEHE NEYSE CANIM ELLERİNE SAĞLIK HEPSİ NEFİS SENİ BENİM BLOGUMA DAVET EDİYORUM DAVETİMİ KIRMAZSIN UMARIM... SEVGİLER

Özlem Ceylan dedi ki...

slm tatlim ya bunlar ne guzel seyler boyle ellerine saglik tam bir tatli söleni var...hepsi de birbirinden nefis gorunuyor...yiyenlere afiyetler olsun..sevgiler

keskinli dedi ki...

selam
gecmiste olsa bayramin kutlu olsun gül tatlinada bayildim ellerine saglik sevgiler

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008