Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

19 Mart, 2012

Elmali Kek 1





Son zamanlarda eve fazla alinan elmalar bu tarifle degerlendirildi.Tadi cok begenildi ve her zaman yapilacaklar listesine eklendi bile.Ardindan alisveriste görünüslerine kapilip alinan elmalar yine meyvaliktaki yerini aldi.Bu kez bir tarif daha bulundu ve en kisa zamanda sizinle paylasilmak üzere bekleme salonuna alindi :)


Malzemeler;

250 gr Tereyag
5 yumurta
75 gr tozseker
150 gr un
yarim paket kabartmatozu
1 adet limonun suyu
600 gr elma
80gr pudra sekeri
2 yemek kasigi vanilyali puding



Yapilisi;
125 gr tereyagini eritip sogumaya birakin.2 yumurta 75 gr sekeri iyice cirpin.Un,kabartma tozunu ilave edip cirpin tereyaginida ilave edip tekrar cirpin.Yaglanmis 24 cm kek kaliba döküp bir kenara alin.Diger taraftan elmalari soyup küp küp dograyip bir limonun suyunu ilave edip iyice elmalara yedirin ve onuda bir kenara birakin. Oda sicakligindaki 125 gr tereyagini,50 gr pudrasekerini ,toz pudingi iyice cirpin.Baska bir kapta 3 yumurtanin beyazini iyice cirpin.Önce yumurta sarilarini tek tek pudingli harca yedirerek ilave edin daha sonra yumurta beyazinida ilave edin ve tahta bir kasikla iyice karistirin elmalarida ilave edip tekrar karistirdiktan sonra bir kenarda kek kalibinda bekleyen hamurun üzerine dökün ve esit sekilde yayin.Önceden isitilmis 175 dereceli firinda yaklasik 55 dk.kadar pisirin.Soguyunca üzerine pudra sekeri serperek servis yapin .



9 Comentários:

Unknown dedi ki...

Canım elmalı tüm lezzetleri çok severim ellerine
sağlık.Mutlu haftalar,sevgilerimle...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Sanırım hepimizin evinde oluyor bu fazla elma alma durumu:))

Kek enfes görünüyor,ellerine emeklerine sağlık elmaşekerim:)

HADİYE dedi ki...

Çayın yanında nefis oluyor ellerinize sağlık.

Sevgiler*

Baharcicegi dedi ki...

meyvelikte bana bakip beni ne yapacaksan yap yoksa ben gidiciyim diyen elmalar icin güzel bir tarif nefis görünüyor eline saglik

sibelinmutfagi dedi ki...

ziyaretin için çok teşekkürler her zaman beklerim sizlerin ziyaretleri ile daha iyiye ulaşacağız. elmalı kekin çok güzel görünüyor ama özellikle aşağıdaki ton balıklı hamurun şekline bayıldım deneyeceklerim arasında sevgiler

Hatice dedi ki...

hoşgeldin öncelikle, yeniden yazdığını görmek ne güzel:)
kek nefis görünüyor, her zamanki gibi, ellerine sağlık, sevgiler...

ozguluntarifleri dedi ki...

nefis gorunuyor canim bende sıklıkla yaparim. Diyebilirimki en sevdigim lezzetlerden biridir.
ellerine saglik sevgiler.

u.aydin dedi ki...

canim yaaa cok severim elmali keki,oyle yumusak yumusak gelirya elmalar agzina ,nefis nefis.ellerine saglik,sevgilerle.

Fulyanna dedi ki...

Şeker ablam senin yerin ben de öyle bir ayrıdır ki bilemezsin; bloğumun ilk yorumu 5 sene önce sendendi öyle hatırlıyorum sanki ve bloğunda çalan hatırla sevgili beni benden alırdı çok uzun zaman ara verdin ben kendi adıma çok üzüldüm.

Senin bloğunu kendime mesken tuttum kışın tarif defteri niyetine girdim girdim tüm tariflerini taradım hatta tarif defterime geçirdim :)ama sen yoktun :(

Ezogelin çorbanı aldım yaptım ilk defa ablamlar gelicekti yemeğe onlarda beğendi aklımda sen vardın o gün o çorbayı içerken. Seni tekrar göreceğimi umut etmiyordum artık ümidi kesmiştim ki yorumunu görünce şok oldum sevinçten deliye döndüm işte bu nedenle hemen gelemedim bile bekledim kendime gelmeyi. Şeker ablam ben seni çok özlemiştim sakın bidaha bırakma olur mu :)


Bu arada çay poşeti kurabiyelerine bayıldım muhteşemsin :)

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008