Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

23 Nisan, 2009

Közlenmiş Brokolili Makarna Salatası

közlenmis brokoli salatasi
Saglikli yasam recetesi ile yaza hazirlik diyetine niyet edilince cesitli salatalar denemek sart oldu.ilkide Közlenmis Brokolili Makarna salatasi ile basladi.Oldukca nefis,doyurucu bir salata.Brokolilerin firinda sarimsaklarla közlenirken etrafa yaydigi koku oldukca istahimi acti.Közlendikten sonraki tadi enfesti.
Salata yaparken artik brokolileri haslamayi degil sadece közleyerek tüketmeyi düsünüyorum.Sanirim bu sekilde yapinca vitamin bakimindanda oldukca zengin bir salata elde etmis olacagim.
Tarif Hatice´ye ait o da Martha Stewart'tan almis..

Malzemeler:

  • 1 kg brokoli
  • 3 diş sarımsak, kabuğu soyulmadan ikiye bölünmüş
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • taze çekilmiş tuz ve karabiber
  • yarım paket (250gr) kalem makarna
  • 1-2 yemek kaşığı taze sıkılmış limon suyu
  • 250gr közlenmiş kırmızı biber, doğranmış
  • 2-3 yemek kaşığı siyah zeytin, isteğe göre çekirdekleri çıkarılmış
  • yarım su bardağı irice dövülmüş ceviz içi

Hazırlanması:

  1. Fırını 230C'ye getirin. Brokoliyi saplarına ayırmadan önce diperinden bir santim kesin. Saplarını bıçakla hafifçe soyup çaprazlamasına kesin. Çiçeklerine ayırın. Bir veya 2 fırın tepsisine alıp sarımsak, 1 yemek kaşığı zeytinyağı, tuz ve karabiber ile karıştırın. Tek sıra halinde yayıp fırında -arada çevirerek- 15-20 dakika közleyin.
  2. Bu arada makarnayı tuzlu suda haşlayın. Suyundan 3 yemek kaşığı ayırıp kalanı süzüp soğuk sudan geçirin.
  3. Sarımsakların kabuklarını soyup havanda dövün. Limon suyunu ve kalan zeytinyağını ekleyin. Tuz ve karabiber ilave edin. Hazırladığınız sosu makarnanın üzerine dökün. Brokolileri, kırmızı biberleri ve cevizleri ilave edin. Eğer gerekirse ayırdığınız haşlaama suyundan biraz ekleyin. Oda sıcaklığında veya soğuk servis yapın.

23 Comentários:

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık çok sağlık
lı,şık ve leziz bir salata sevgiler

LEMAN dedi ki...

sevgilerle......ellerıne saglık çok saglıklı bence

mujdenin denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Ben de denemiştim,nefis oluyor gerçekten.Sevgiler...

TAZENANE dedi ki...

Ellerine sağlık canım benim.
Ne kadar güzel olmuş.

Unknown dedi ki...

BROKOLİNİN KÖZLENDİĞİNİ İLK KEZ DUYUYORUM İLGİNÇ AMA LEZİZ BİR SUNUMA AİT BİR LEZZET ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM...

made in funda dedi ki...

eline sağlık nefis olmuştur..

hunerlieller dedi ki...

selam bu tarif tam benlik (diyetteyim)...eline saglık arkadaşım..sevgiler.

TATESAL dedi ki...

Hiç denememiştim bu şekilde ama süper görünüyor...

Adsız dedi ki...

Cok nefis görünüyor, ellerine saglik.

pembetatlar.blogspot.com dedi ki...

Merhabalar...
Turptan fareciklere bayıldım:))
Ve makarna salatası çok nefis brokoli canavarı olarak en kısa zamanda deneyeceğim....
Sevgilerimle:))

NiNo dedi ki...

ne guzellikler yapmissin hayatim bayildim ellerine saglik

Sevinç dedi ki...

Harika ve değişik bir salata ellerine sağlık canım.

Zerrin Pasta Evi dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Diyet için salata çeşitlerine yer vermek lazım değil mi?

Sevgiler...

HUYSUZBALIK dedi ki...

Brokoliyi yeni yeni sevmeye başladım. Bu tarif de çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler...

keskinli dedi ki...

enfes olmus
ellerine saglik
hayirli bol bereketli bir hafta dilerim

kirazdünyası dedi ki...

çok sağlıklı ellerine sağlık,hemde makarna var içinde daha ne olsun :)

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Merhaba şeker..

Açıkcası brokoliyi közlemeyi hiç denemedim ama köz olayına zaten hep bayılmışımdır..

Deniycem sevgiler..

PINAR dedi ki...

ne kadar şık görünüyor,ellerine sağlık canım :)

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik, güzel bir salata.
Karnibahari közlemek cok ilginc bir fikir!
Muhabbetle...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

farklı bir tarif.brokoliyi çok severim bu şeklini de en kısa zamanda deneyeceğim.ellerinize sağlık.

Mebrule dedi ki...

Ellerine saglik, cok lezzetli gorunuyor...

Brokoliyi kozleyerek hic denemedim ama en cok sevdigim sebzelerden biridir... Mtlaka deniycem...

Sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

Canım çok hoş görünüyor.
Sevgiler.

GeCe dedi ki...

ben de deneyeyim çok güzel görünüyor

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008