Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

09 Şubat, 2009

Arap aşı,Muhallebili Kurabiye



Gecen aksam Emel Teyze bize kendi yöresine ait(Yozgat) Arapasi Corbasini taddırdı..Cayin yanina hazirladiklarida bir o kadar nefisti.
Kis mevsiminde ici isiticak bir corbasi var.Hamurunun corbayla birlikte yutulmasi kuralina ben uyamasamda tadi benim yeme tarzima göre güzeldi.
Ben bu corbanin aslinda Yozgat yöresine ait oldugunu saniyordum.Fakat kücük bir arastirmada bu bilgilere ulastim...

Tatli olarak benim yapip götürdügüm Muhallebili Kadayif,Emel teyzeye ait Bülbül yuvasi,Un kurabiyesi ve muhallebili kurabiye vardi....



Muhallebili Kurabiye;
Malzemeler;
250 gr margarin yada tereyag
1 su bardagi yogurt
7 cay bardagi un
1 cay kasigi kabartmatozu

Muhallebisi icin;
yarim kg süt
11 yemek kasigi seker
3 kasik nisasta

Yapilisi;
Süt,nisasta,seker ile bir muhallebi hazirlayip ilimasi icin bir kenarda bekletin.Yag,yogurt,un ve kabartma tozu ile kulak memesi kivaminda bir hamur yogurun.Hamurdan pogaca büyüklügünde parcalar kopartip elinizle üstüne bastirin icine muhallebi koyup pocaga gibi kapatin.Önceden isitilmis firinda hafif sararana kadar pisirin iliyinca üzerine bolca pudra sekeri serpip servis yapin...


Arap Asi icin: Corbasi icin gereken malzemeler
Malzemeler:
Hamur İçin;
 1 ölçü Un
 6 ölçü Su, Tuz
 Çorbası İçin;
 1 Kg Tavuk veya Hindi Eti
 2 Su Bardağı Kavrulmuş Un
 4 yemek kaşığı Tereyağı
 Yarım çay bardağı Zeytinyağı
 4 kaşık Salça
 Tuz
 Kırmızı Pul Biber
 Karabiber
 Tavuk Suyu
 Limon

Yapılışı:
Hamur: 4 bardak suya 1 tatlı kaşığı tuz eklenerek tencerede kaynatılır. 1 bardak un 2 bardak soğuk suyla bir kâsede ezilir, Tenceredeki su kaynamadan hemen önce süzgeçle yavaş yavaş tencereye eklenir. Kaynayana kadar karıştırılır.2-3 dakika kaynadıktan sonra tepsiye dökülür.
Çorba: 1 tüm tavuk haşlanıp didilir. Suyu tencereye alınır.6 kaşık un esmerleşinceye kadar kavrulur. Kavrulan un soğuk suyla bir kâsede seyreltilip süzgeçle tavuk suyunun içine karıştırılır.
Bir tavada tereyağı salça, pul biber ve karabiberle kavrulur. Tavuk suyuna eklenir. Didilen tavuk etleri içerisine katılır.5 dk. kaynadıktan sonra servis edilir.Afiyet olsun....

31 Comentários:

Unknown dedi ki...

Her iki lezzette harika ellerine sağlık canım,mutlu haftalar sevgiler...

Adsız dedi ki...

Muhalebili kurabiyeye bayıldım. Enfes görünüyor..
Emel teyzenin ellerine sağlık:)

saniyesultan dedi ki...

HER İKİNİZİNDE ELLERİNE SAĞLIK. OLSA DA YESEM....

Adsız dedi ki...

İlisi de birbirinden güzel görünüyor.Çorbayı en kısa zamanda denemek istiyorum.Ben de beklerim.Sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefisler,ellerine sağlık..

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

her ikiside nefis görünüyor.
muhallebili kurabiye enfestir kesin.teyzenin ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

emel hanım'ın
ellerine ve emğine sağlık.Her ikside süper görünüyor.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Değişik bir lezzet. Muhallebili kurabiye de güzel olur. Ellerine sağlık.

Yaren dedi ki...

Bende arap asini yayinlamisim:) Kurabiyelerde nefis görünüyor.Ellerinize saglik.Sevgiyle kal.

Aybike Ceylan dedi ki...

Her ikisi de cok guzel, ellerine saglik.

Guzel bir hafta diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

made in funda dedi ki...

hem kurabiye hem arapaşına bayıldım.ellerinize sağlık canım.

Adsız dedi ki...

mmm nefis bir goruntu canim ellerine saglik

atesböcegi dedi ki...

muhallebili kurabiye gel beni ye diyor.
ikinizinde ellerine saglik, enfes görünüyor.
Sevgiler Ümmühan

Adsız dedi ki...

Arap aşı değişik bir yemek. Muhallebili kurabiyeler de çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

ikinizinde ellerinize saglık nefis bir tarif..sevgiler.

FİLİZ'CE dedi ki...

adın gibi blogunda çok şeker..ayrıca kurabiye nefis gözüküyor.ellerine sağlık.sevgiler..

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Ellerinize sağlık,nefis görünüyor herşey.afiyet olsun.sevgilerimle...

TAZE NANE dedi ki...

Muhallebili kurabiye harika.
Çok nefis ikisi de.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

HÜLYA dedi ki...

arapaşı çorbasını çook severim ama ben hamurunu yapmıyorum . hamurunu pek sevmedim... zevk meseleesi. diyelim.

muhallebili kurabiyede harişka görünüyor canım ellerine sağlık şekeriiim

dilek deryasi dedi ki...

selam
bende arapasini denemek istiyorum ama hic gönlume göre bir tarif bulamamistim senin tarifin cok guzel görunuyor insallah en kisa zamanda denerim ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

Sitenize ilk kez bugün denk geldim. Güzel tarifler mevcut. Başarılar dilerim. Fotoğraflar da çok başarılı ayrıca. Başarılar.

SOFRAM dedi ki...

Merhabalar canım, herşey çok güzel görünüyor, Emel teyzenizin ve sizin ellerinize sağlık, afiyetler olsun, sevgilerimle...

zarpandit dedi ki...

ohhh masallah hepsi birbirnden lezzetli bir sofra olmus :)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevgili şekerciğim emel hanımda ,
sende harikasın.
ellerinize sağlık.
sevgiler

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

ikinizinde ellerine sağlık...canım çekti şimdi... hoşçakal...

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Emel Teyzenın ellerıne saglık.Sevgıler..

Leyla Poyraz dedi ki...

Tarifler süper görünüyor..helede muhallebili kurbişler..ellerinize sağlık..Sevgiler....

Zehra Gürgen dedi ki...

Muhallebili kurabiye çok güzel görünüyor. Yapanında yazanında ellerine sağlık :)

Unknown dedi ki...

selam
tek kelimeyle muhteşem görünüyorlar arap aşı bizim yörede de çok güzel yapılır çok sevilen özel bir yemektir kış akşamlarında toplanılıp yapılır biraz da acılı olursa tadına doyulmaz ikinizinde ellerinize sağlık beni çooooook uzaklara götürdün arkadaşım sevgiler

Adsız dedi ki...

sevgili elma sekeri,,ben yozgatliyim,,ve bu bizim yörenin helede kis mevsiminde en meshur yemegidir..ama biz arabasi deriz..sebebide,,eskiden büyüklerimiz,ay baslarinda degilde haftanin baslarinda toplanir arabasi yutarlarmis...yani iki haftada bir yapilinca arabaslarinda yapilan bu yemege arabasi demisler..rivayet böyle..ama sende arastirmissin,emegine,eline saglik..sevgiyle...

Aysultan... dedi ki...

Muhallebili kurabiyeler çok güzel görünüyor ikiside lezzetlidir eminim,Emel teyzenin ellerine sağlık:)

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008