Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin

07 Haziran, 2008

parmak kurabiye-finger plaetzchen



Sevgili Damak Tadindan aldigim bu tarifi arkadaslar icin biraz muzurluk olsun diye yaptim.Ilk tepkileri cok komikti bazilari yeme cesaretinde bulunamadi.Bana tirnak kismini sen kopar sonra gözümüzü kapatip tadina bakalim dediler.Hatta biraz abartip giderken hepsi birer parmak götürdüler evdeki cocuklarimiza gösteririz diye...Kücük bir kizda görünce korkup agladi... :)

Galiba ben hayaletler arasinda bir blog acip orda tariflerimi yayinlasam daha iyi olacak..Bu tür tarifleri hazirlamakta cok zevkliymis.(kimse yemese bile)

Tadi görüntüsü gibi degil nefis bir kurabiye.Tarifi arkadasimizin anlatim sekiliyle aynen yayinliyorum..

Malzemeler
125 gr oda sıcaklığında tereyağ
125 gr şeker
limon kabuğu rendesi
minicik tuz
2 yumurta sarısı
250 gr un
10-15 adet kabukları soyulmuş badem(ben file badem kullandim)

Yapilisi:
Yağ,şeker ve tuz parmak uçları ile birbirine iyice yedirilir.
2 yumurta sarısı ve limon kabuğu eklenip yoğrulur.
Son olarak da un eklenip yğorulur ve 20 dk buzdolabında bekletilir.
Şekil vermek
Uzun uzun ince rulolar yapılıp eşit şekilde parçalara ayrılır.Tırnak kısmı, çay kaşığının tersi ile bastırılıp bademin bir parçası yerleştirilir.Parmak üzerinde ki çizgileri vermek için,iki kez boğum yapılır ve boğumların tepeleri bıçakla çizilir.
Yumurta sarısına minicik şeker ve su eklenip karıştırılıp parmakların üzerine sürülür.175 derece de pişirilir.

44 Comentários:

pelince dedi ki...

Aman allahım inan bende çok ürktüm:))Bende fare kurabiye yapmıştım, vallahi bu mutfak işi bizi delirtdimi nedir :)))

Ellerine sağlık....

Güzel bir hafta sonu diliyorum...

Adsız dedi ki...

Merhabalar
Bunlar çok ilginç olmuş.Parmak emen bebeklere yapmak lazım =)ellerine sağlık.
lezzetavcisi

Adsız dedi ki...

kız korktum ben insan nasıl yer gözü kapalı yer mi yerrrr

yeni blogu aç bir an önce yoksaa bilmiyorum yani

sevgilerrr

Mutfaknotlari dedi ki...

ayyyyyyyy eminim tadı güzeldir ama şekli görünce ben ilk bi kaldım öyle inan şekil hiç benlik değil

made in funda dedi ki...

vallahi şimdi ne desem bilemedim.aynen parmağa benzemiş.tebrikler.ama ben pek ağzıma atamazdım gibi geliyor.muzur seni.ellerine sağlık canım.eminim tadı güzeldir..

Adsız dedi ki...

Valla görüntüler parmaktan farksiz, cok basarili. Ellerine saglik, iyi pazarlar.

Adsız dedi ki...

Çok başarılı olmuş,ellerine sağlık canım..Bende ilk yaptığımda çok değişik tepkiler almıştım..Sanırım korku filmi fazla seyretmemin etkisinden dolayı keyif almıştım..))En önemlisi güzel bir anımız olmuştu dostlar arasında..))

Ellerine sağlık canım..

Not:Bir ara int.te mailler arasında da dolaşmıştı bu parmaklar..))

Sevgiler

damak tadı/Gül

MMO dedi ki...

Merhaba Elma Şekeri,
Blogun ne kadar renkli ve güzel..Tarifler de damak tadıma pek uygun doğrusu.
Yaptıklarına kurabiye demek zor, basbayağı parmak olmuş bunlar!Muzurluk yapmak için birebir vallahi. :))
Ellerine sağlık
Sevgiler.. :)

Unknown dedi ki...

Özlem'cim müthişsin ellerine sağlık ama sana kırgınım bloğumu birkez ziyaret etmedin canın sağolsun ben hergün geliyorum öptüm canım

Unknown dedi ki...

ayyyyyyy ben tırstım görünce asla yiyemem aynen kopuk parmak olmuş keşke bu kadar benzetmeseydin canım yaaa tırnakları bile var başarılı bir eser ama yemek için değil ellerine sağlık sevgilerle kal

Adsız dedi ki...

çok ilginç olmuş.Ben çok beğendim.ellerinize ve yüreğinize sağlık.
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

yukivehobileri dedi ki...

selam canım öncelikle yorumun için sağol parmak kurabiyeler süüüper harika ellerine sağlık sevgiler

Nilgün dedi ki...

Ellerine saglik canim valla esas Parmak olmus bunlar:))

SEVGILER

Leziz Sofralar dedi ki...

ben bile görünce korktum birden artik cocuklar ne yapar görünce:))
ellerine saglik canim...

Baharcicegi dedi ki...

komsum oglunun dogum gününde daha kpcüklerini yapmisti,parmaktan cok tirnaklari sevdim oldukca bakimli törpülenmis,saka bir yana cok benzemis parmaga eline saglik canim

Unknown dedi ki...

canim tadini bilmem ama gercekten urkutucu olmus:)))))
tirnaklar:)))) kuru el ))
yok ben tarifi almayayim:))))aynen parmak.
genede malzemelerden nefis olduguna eminim.
ellerine saglik canim kucak dolusu sevgilerrrr.

akasyakokusu dedi ki...

ayyyy canım benim yaa..insan dnası bulurlarya hani ipucu diyeyim senin bloga gelsinler..
valla arika bir görünüm ama ısırınca nasıl olur bilmem..
şöyle kırmızı yada pembe haaa domates kabuğunu kesipte oje gibi yapsaydın tam tırnak olurdu..
eline sağlık canım harikasın arika..

elif dedi ki...

hakkaten bunlae ne yaa. görünce çok şaşırdım.

antepası dedi ki...

Canım gerçekten değişik ve güzel bir kurabiye olmuş.Eline sağlık diyemiyeceğim parmaklar aklıma geliyor.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

hehe:) ben bu kurabiyeleri ilk burda görmüştüm http://www.dudukmakarnasi.com/2006/03/09/dev-parmak-kurabiyelerim/
çok daha korkunçlar:D
ellerine sağlık:D

Adsız dedi ki...

Merhaba canim,

Ay çok ilginç bunlar,aynen parmak gibi gorunum urkutucu biraz,sanirim yiyemezdim. Ama çooook ilginç,misafirlere yapsak mi ne?kaça bilirler o an.

Öpuyorum iyi haftalar

Unknown dedi ki...

Canımm benim bloguma ziyarete gelmişsin çok sevindim isimleri karıştırdım sanırım kusura bakma iyi akşamlar,öptüm

busem dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK. ÇOK NEFİS GÖRÜNÜYOR.DOSTLUKLARIN TÜKENMEDİĞİ, SEVGİLERİN ÖLMEDİĞİ, GÖZ YASLARININ AKMADIGI, GÜLÜCÜKLERİN BİTMEDİĞİ, EN GÜZEL GÜNLER SİZİNLE OLSUN HOŞÇAKAL.

Adsız dedi ki...

Selam canım:))İnan en az 4 dakikadır parmakları inceliyorum çok başarılı:))Ellerine sağlık canım harikasın..İyi geceler sevgiler..

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

ehehe bunlar fredinin parmakları gibi olmuş kız.:).cidden sahici..ama ürkütücüde aynı zamanda..
valla fikir güzel.ben beğendim:D bende bizim kızlara en kısa zamanda yapayım..acaba bende bi anormallik varmı???

sevgilerimle

Ferkay dedi ki...

Ziyaretin için teşekkür ederim.Parmaklar tam bir eser olmuş canım ellerine sağlık. Yemeden seyretmek lazım. Herzaman beklerim.

Adsız dedi ki...

canım ya muhtesem olmus. valla ben bayıldım:))))) benim ruhumda da bırseyler var.. kesınlıkle deneyecem:) ama misafirlere değil kendimize:) ne olur ne olmaz.. bu kadar mı guzel benzetilir:))
ellerin dert gormesın..
afıyet olsun parmak yıyenlere..
opuyorum:)
sevgiler..


http://fatostuncay.blogcu.com/

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ne yalan söyliyeyim ilk görüşte ben de biraz korktum, fakat çok orjinal olmuşlar :)) Ellerine sağlık..

SOFRAM dedi ki...

Canım gerçek parmak gibi olmuşlar, epey emek vermişsin ellerine sağlık, sevgilerimle...

uygarimizlahayat dedi ki...

Elma şekerimm ayy çok güzel olmuş, enfes görünüyor demek isterdim ama şuan mide bulantısından duramıyorum, çok iğrendim yaaaa :((( Ama yinede ellerine sağlık ne diyeyim...Hakkını vermişsin ama parmaktan farkı yok...

NİLÜFER dedi ki...

Amanın bunlar ne böyle gerçek parmak gibi olmuş korktum valla yiyemem ben bunları:))
Ellerine sağlık canım

Adsız dedi ki...

ay kız şeker aplaaa süper bunalr kıs süperrrrr :)

karakazan dedi ki...

Görünüsü bir cadini eli gibi olmus,benim büyük kizim görse korkar eminim.tadini yiyenlere sormak lazim:)eline saglik canim.
sevgiler.SERAP.

meleginmarifetleri dedi ki...

Ayyy inanki çok korkunçmu desem yoksa iğrençmi desem yoksa ne desem:)))
tırnaklar ojeli olsa daha şık duracak bence:)
ama süper bayıldım ellerine sağlık alıyorum tarifi en kısa zamanda deneyeceğim yayınlar sanada haber veririm öpüyorum bay.

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Ellerine sağlık canım resmen kesik parmak gibi görünüyor. Hakikatten muzursun sen :))

Sevgiler...

Neşeli Sesler dedi ki...

Aman tanrım gerçekten çok acayip kurabiye:) İnsan yiyemez ki sanki parmak ısırıyomuş gibi:) Muzurluk olsun diye harika fikir:)

Mebrule dedi ki...

Bugune kadar gordugum en korkunc kurabiye, cok guldum inan...Esime ve ogluma gosterdim, oglusum gelip gidip anne neden parmagi kesmisler diyor :)

Ellerine saglik canim, lezzetinden suphem yok...

Sevgiler, iyi pazarlar...

Adsız dedi ki...

parmaktan farksiz olmus yalniz bana biraz igrenc geldi korktum dogrusu

ACIBADEM KURABiYESi dedi ki...

Kesinlikle ükütücü olmuş, korkutucu yiyecekler etkinliği olsa birinci olurdu eminim:)

Ben muhtemelen yiyemezdim...

eline sağlık, korkunç :) yaratıcı bu kurabiye için...

Adsız dedi ki...

Ayyy çok ürkütücü görünüyorlar... Kimse yemeye cesaret edemez bunları, gerçekten muzurluk olmuş :))))

zehra dedi ki...

bu super olmus bayıldım ben bunaaa
super bır fıkır

Adsız dedi ki...

merhaba ya hakkatten hic bogle bir tarif gormedim.inanin ne yazacagimi bile bilemiyorum suan sanki insan elini kesmiste oraya koymus gibi tuylerim diken diken oldu ama eminim guzeldir yinede ellerinize saglik.sevgiler.

NESRIN dedi ki...

Sitenizde gorup bugun bende denedim.Sizinde linkinizi verdim ama benim sitedede bulunsun istedigimden aynen gecirdim.Ellerinize saglik.Sevgilerimle

zeynep dedi ki...

canım merhaba çok ilginç ve çok başarılı yemek çalışması,ellerınıze sağlık
banada beklerim

Yorum Gönder

Sende Bir Şeyler Yazmak istemisin?

23 nisan 2009 dan itibaren

elma şekeri ©elmasekerielmasekeri.

elmasekeri desing 2008